Gå til innhold

Skal slutte å snuse nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er at jeg egentlig innerst inne ikke vil slutte. Tror jeg. Har prøvd i flere uker men jeg saboterer meg selv med å tenke, æsj bare en boks til SÅ skal jeg slutte. Dette skjer hver gang jeg drar meg mot ett døgn uten snus.

Noen som har et godt tips for å komme seg over den første abstinensen.

Kunstig koma er vurdert men jeg har ikke utstyret til det.

Har forsøkt den slutta appen men det blir jeg bare stressa og sur av. Synes den er latterlig.

Anonymous poster hash: 513fa...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VILJESTYRKE!!! Jeg hadde ikke det. Gjorde som deg i to-tre år. Bare EN til. Så ble jeg gravid og slutta tvert. Helt jævlig!! Hadde så lyst på snus at jeg klarte ikke tenke klart! Nesten komisk. Nå går det bedre, men er nok tanken på at jeg får snuse igjen om sju mnd som gjør at jeg klarer det:-)

Anonymous poster hash: f8d95...8b7

Skrevet

Jeg har faktisk vært uten snus i to måneder en gang tidligere og jeg hadde like jævelige abstinenser hele tiden. Det er litt det som tar motet fra meg også. Men jeg VIL slutte av økonomiske grunner. Og kroppen VIL ha snus av egoistiske grunner.

Er på time 15 uten snus nå og kjenner det drar seg til.

HI

Skrevet

Høres kjent ut! Nå når jeg ble gravid, sluttet jeg tvert, men det var absolutt ikke lett. Det som hjalp meg var Onico snusen (nikotin og tobakksfri). Selv om den egentlig er helt forferdelig, tørr og hard, så hjalp det veldig å ha noe under leppa. Den har også citrus i seg, så det "svir" litt, slik at det kjennes at den er der.

Ellers hadde jeg altid tyggis i veska, så jeg hadde noe å putte i munnen når sulten kom, for den kom også veldig! (Hadde da også mye frukt og sånnt liggende, så jeg kunne spise litt hver gang jeg ble sulten, uten å nødvendigvis spise masse dritt)

Det sies jo at de første tre dagene er de verste, så kommer det en liten periode igjen etter tre uker, så man må bare prøve å holde seg og tenke på alle pengene man sparer og hva kroppen tjener på det!

Skrevet

VILJESTYRKE!!! Jeg hadde ikke det. Gjorde som deg i to-tre år. Bare EN til. Så ble jeg gravid og slutta tvert. Helt jævlig!! Hadde så lyst på snus at jeg klarte ikke tenke klart! Nesten komisk. Nå går det bedre, men er nok tanken på at jeg får snuse igjen om sju mnd som gjør at jeg klarer det:-)

Så du skal snuse mens du ammer? Fy faen.. For en prioritering. Istedenfor å tenke at du har klart deg uten så lenge, så overlever du kun fordi du vet du får begynne igjen.. 

Anonymous poster hash: 83995...fa0

Skrevet

Så du skal snuse mens du ammer? Fy faen.. For en prioritering. Istedenfor å tenke at du har klart deg uten så lenge, så overlever du kun fordi du vet du får begynne igjen..

Anonymous poster hash: 83995...fa0

Det blir jo en "overlevelsestrategi". Man går så lenge og tenker på at "bare syv måneder igjen..", det blir en trøst å tenke på at man kan begynne igjen etter en stund. Sa det samme til meg selv når jeg var gravid og måtte slutte å røyke. Trøsten ble liksom at jaja man kan jo begynne igjen.

Men så er greia at det går så mange måneder og så lang tid at når ungen er ute så er røyk/snus det siste man tenker på! Da har det gått så lang tid at man ikke har lyst lenger.

Det var nå sånn for meg hvertfall. Jeg vil anbefale å ikke begynne igjen etter graviditet, det er jo ikke verdt det når man har vært uten så lenge.

Til hi: Det er kjempetøft, men det går bra! Bare hold ut!

Anonymous poster hash: 18e13...62c

Skrevet

Holder ut men sliter nå altså. 18 timer.

Kiosken er ikke langt unna og engelen og djevelen slåss på skulderen min.

Hadde det bare vært natta så kunne jeg sovet det av meg.

HI

Skrevet

Snart et døgn. Det kritiske punkt er her. Tygger tyggis og spiser fisherman.

HI

Skrevet

Jeg skal selvfølgelig ikke amme og snuse, men har ikke hatt melk før, så sjansen for at jeg skal amme er svært liten. Gøy hvordan man blir halshugd her inne uten at de vet hele situasjonen!

Skrevet

Snart et døgn. Det kritiske punkt er her. Tygger tyggis og spiser fisherman.

HI

Dette klarer du!! :):):):)

Anonymous poster hash: 0f6a9...0ad

Skrevet

Hvis du bestemmer deg for det klarer du det. Tygg tyggis, tren, spis god mat, hold deg opptatt med andre ting.

Anonymous poster hash: dd56b...386

Skrevet

Nå er det fruktsalat. Satser på å legge meg tidlig. Er mentalt utslitt. Tenkt på snus i hele dag. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...