Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Suplerende stønad? Anonymous poster hash: feea7...515
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Det er noe folk som har kort botid i Norge kan få når de blir alderspensjonister. Pga lav opptjening vil de kanskje ikke ha rett på alderspensjon og da kan de istedet få supplerende stønad. Dette for at de skal slippe å søke sosialstønad som ville vært alternativet.. Det er en rekke vilkår ved stønaden, f.eks kan man ikke oppholde seg mer enn 90 dager ut av landet i løpet av ett år... Anonymous poster hash: 6af4f...bd1
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 https://www.nav.no/Pensjon/Supplerende+st%C3%B8nad Anonymous poster hash: 2dff8...c0a
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg har jo bodd i norge i 25 år og planlegger å bo her resten av mitt liv. Jeg søkte sosial hjelp til husleie og strøm for månder i påvende av jobb inntekt. Så får jeg 3000 kr i suplerende stønad og beskjed om å finne meg en annen leilighet? Anonymous poster hash: feea7...515
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Supplerende betyr at du ikke får full utbetaling av det en helt blakk person uten inntekt får. Har du penger på kontoen og/el litt inntekt? De syns antakelig at du leier dyrt. De har sine satser for det. For en enslig person trenger ikke all verden. Men er ikke noe vits i å flytte om du får jobb snart. Anonymous poster hash: 9cbaa...6fc
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Supplerende betyr at du ikke får full utbetaling av det en helt blakk person uten inntekt får. Har du penger på kontoen og/el litt inntekt? De syns antakelig at du leier dyrt. De har sine satser for det. For en enslig person trenger ikke all verden. Men er ikke noe vits i å flytte om du får jobb snart. Anonymous poster hash: 9cbaa...6fc Jeg har barnetrygd og barnebidrag til mat disse to månedene. Men jeg får ikke betalt husleie eller strøm.. håpet å få hjelp til det. :/ Anonymous poster hash: feea7...515
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Jeg har jo bodd i norge i 25 år og planlegger å bo her resten av mitt liv. Jeg søkte sosial hjelp til husleie og strøm for månder i påvende av jobb inntekt. Så får jeg 3000 kr i suplerende stønad og beskjed om å finne meg en annen leilighet? Anonymous poster hash: feea7...515 Du får nok ikke supplerende stønad, men supplerende livsopphold. Anonymous poster hash: 6b9a7...234
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Å søke sosial stønad om man har leilighet eller er voksen er sjeldent lurt.. De tvinger deg til å kvitte deg med det du har klart å opparbeide deg(som leilighet, enda du leier). Huff nei, ta heller kontakt med dem du betaler regninger til, de pleier å være oppegående folk. Anonymous poster hash: 09040...a68
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Det ligget vel en økonomisk beregning ved vedtaket ditt? Der ser du hva du har krav på og hvordan de har regnet seg frem til det. Dessverre om du leier "for dyrt" så dekker de ikke hele husleien. Har du noen i familien du kan låne resten av kr fra? Eller inngå en avtale med utleier om å betale mindre nå og ekstra når du har fått deg jobb. Ekkelt å spørre om ja men er du heldig så er det greit for utleier. Greit å foreslå en kontrakt på det så utleier vil føle seg trygg. Anonymous poster hash: 9cbaa...6fc
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Jeg har jo bodd i norge i 25 år og planlegger å bo her resten av mitt liv. Jeg søkte sosial hjelp til husleie og strøm for månder i påvende av jobb inntekt. Så får jeg 3000 kr i suplerende stønad og beskjed om å finne meg en annen leilighet? Anonymous poster hash: feea7...515 Du får nok ikke supplerende stønad, men supplerende livsopphold. Anonymous poster hash: 6b9a7...234 Er bare to forskjellige begreper. Anonymous poster hash: 9cbaa...6fc
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Å søke sosial stønad om man har leilighet eller er voksen er sjeldent lurt.. De tvinger deg til å kvitte deg med det du har klart å opparbeide deg(som leilighet, enda du leier). Huff nei, ta heller kontakt med dem du betaler regninger til, de pleier å være oppegående folk. Anonymous poster hash: 09040...a68 Sosialhjelp er ment for å være midlertidig og de tvinger ikke folk til noe annet enn å ta ansvar for seg selv. Alle over 18 år er i utgangspunktet økomomisk ansvarlig for seg selv. Dumt å søke som voksen? Når skal man ellers søke? Anonymous poster hash: 9cbaa...6fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå