Gå til innhold

Ritters syndrom/SSSS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre her som har et barn som har hatt Ritters syndrom/SSSS? Hvordan opplevde dere det? Var barnet gammelt?

Min fikk utbrudd 1,5 uker gammel og ble innlagt på isolat på sykehuset. Det var veldig fælt. All hud utenom panna og der på hodet hvor han har hår var infisert. Han mistet all hud som var infisert og hadde mye smerter. Godt at han ikke skjønte så mye og har glemt det, han er 7 mnd nå. Har skjønt det sånn at dette er en sjelden sykdom å få, så vi lot legene ta masse bilder for å bruke til undervisning og sånt. Ingen av legene på sykehuset hadde vært borti denne sykdommen før. To i barselgruppa mi sine barn fikk også brennkopper men 2-3 styk. Så barsel og føden måtte skjerpe renholdet. (Det kan gå lang tid fra mann blir smittet til man får utbrudd, så de var sikker på at han ble smittet på barsel/føden) Var veldig tungt at min ble så syk mens andre kunne nyte de første ukene. Han smittet meg så jeg fikk to brennkopper på armen, de svei, klødde meg til blods i søvne.

Folk som møter han for første gang spør nesten alltid om han har vært frisk hele tiden, og når jeg prøver å forklare de så sier de bare "brennkopper ja, det er ikke så ille". Vel de skulle sett sønnen min. De hadde fått sjokk, vi var i sjokk selv fordi det brøt ut så ekstremt fort og ble så ekstremt. Vil egentlig bare få ut tankene mine, aldri møtt noe som har hatt et barn med den diagnosen eller som har hørt om den. Jeg hadde heller aldri hørt om den.

Heldigvis var det ikke verre da, han ble helt frisk. Ingen arr eller varige men. "Heldigvis" har andre det verre enn oss, men dessverre er det rette ordet, unner ingen et sykt barn.

Andre som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: 21f44...b5c

Anonymous poster hash: e7a59...e16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...