Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har en baby på fire mnd, og jeg lurer på følgende: 1. Baby "snakker" ganske lite. Det er bare litt stemmebruk innimellom. Burde jeg være bekymret for dette? 2. Baby sover nesten ikke på dagtid. Jeg leser jo at babyer skal sove "hele tiden", men her er det bare snakk om korte lurer på type ti minutt på dagtid. Baby sover fra 23-06 på natten (våkner ikke for mat da), så jeg vet ikke hvorfor babyen ikke vil sove mer på dagtid. Er dette vanlig? 3. Har skjønt at babyer skal ligge ca. en halvtime på magen for å trene nakken. Er det andre ting babyer må trene på? Ja, dette er min første baby, så det er mye jeg ikke kan...;-) Anonymous poster hash: cd548...fd6
NormaJean Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 1: ingenting å være bekymret over. Barn er forskjellig:) 2: babyer har forskjellige rytmer. Ditt barn sover jo veldig mye om natten da. Min yngste sove totalt kun ca 10 timer i døgnet, holdt på å klikke! 3: personlig syns jeg ikke man skal "trene" på så mye med en 4 mnd gammel baby. Gi kjærlighet, kos, oppmerksomhet.
Gjest Julia1984 Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Babyer er forskjellig både med hensyn til babling og døgnrytme. Det er absolutt viktig å trene nakken til baby, og når babyen er 4 m d er dn ganske "stor" i tillegg. Små økter fra nyfødt alder. Dette kan du forhøre deg på helsestasjonen med både helsesøster og fysioterapeuten kan forklare viktigheten av dette. Babyer trenger faktisk mer enn kos
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Selvfølgelig må baby ligge små økter på mage for å trene nakkemuskelatur!! Det svaret du fikk av norma... bare bekrefter at man må ta ting her inne med en klype salt Anonymous poster hash: 3396f...4d0
NormaJean Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Selvfølgelig må baby ligge små økter på mage for å trene nakkemuskelatur!! Det svaret du fikk av norma... bare bekrefter at man må ta ting her inne med en klype salt Anonymous poster hash: 3396f...4d0 Hallo!!!! Det var som svar på spørsmålet om hun må trene på noe mer.... Jeg vet da at barn bør trene nakkemusklene. Svaret var ment for å si at man ikke nødvendigvis skal trene på så mye mer. Og at man ikke skal stresse så mye med alt babyene "skal lære seg"
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Babyen kan med fordel "trene" under babygym. Har en på 4 mnd selv og han griper etter leker etc, putter i munn. Fikk beskjed på hs at han var noe bedagelig og at vi godt kan trene på å rulle. ( de viser gjerne på hs). Jeg stresser ikke, det er min 3 og sånt kommer etterhvert. Men å ligge på magen med leker foran er bare bra Anonymous poster hash: 49a02...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå