Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Hvor bor dere og er dere fornøyde der? Vi skal flytte til Bergen så snart som mulig, men har ikke bestemt oss helt for hvor vi skal bo. Vi tenker litt på Fana. Dette pga bybanen, landlige områder og godt rykte. Det er også viktig for oss å få barnehage i den bydelen vi bor i. Noen med anbefalinger til sted å bo? Begrunn gjerne hvorfor:-) Anonymous poster hash: d140c...cca
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Vi bor på vallaheiane å stortrives her! Barnehagen er det 2 minutter å gå ned til,å de ansatte er helt fanatiske Det er også ett rolig område men masse barnefamilier rundt. Anonymous poster hash: b3e01...27e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Vi bor på Flaktveit i Åsane. Stedet har et dårlig rykte som henger igjen fra 90-tallet, men nå er det rolig. Her går det mange busser, det er barnevennlig, gode skoler, nærhet til det meste av fritidsaktiviteter osv. Skogen er rett rundt hjørnet og kjøpesenteret er en kort biltur unna. Generelt bør du bosette deg på den siden av byen hvor du jobber. Unntaket er hvis du jobber i byen, da kan du velge litt mer. Anonymous poster hash: 5960c...bb0
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Bor på Laksevåg (i høyden, lavere er det ikke fult så bra), omringet av barnefamilier, lett tilgang til grønn natur og samtidig bare en spasertur unna sentrum. Trives veldig godt og holder oss her. Jeg jobber i sentrum, så det er jo også gunstig for min del. Min mann jobber i Åsane, så det er noe kavsomt når han skal hjem med fra jobb og ender opp med å stå fast i køen om ettermiddagen. Vi har også bodd i Åsane, Flaktveit. Trivdes veldig godt der og. Anonymous poster hash: 13d68...e2f
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Bor i Bergen Vest, Hetlevikåsen. Frynsete rykte fra 70-80 tallet, men i realiteten et rolig boområde med mange flotte folk og masse å finne på for barna. Uansett er bhg dekningen dårlig i Bergen, så du bør heller la det styre hvor dere havner. Lykke til ! Anonymous poster hash: 7e194...01d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Hvor skal dere jobbe? Jeg ville nok bodd på den siden av byn dere skal arbeide for å unngå å sitte i bilkø. Vi bor i Sædalen og trives godt. Gode barnehager og skole. Mange barnefamilier. Kort vei til fjell og turmuligheter. Anonymous poster hash: f2e89...00d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Køpunktene er flyplassveien, da mange jobber i sandsli og kokstad området. Det er også kø inn mot sentrum, rundt bompengestasjonene. sentrum har en del kø. Hvordan det er i fyllingsdalen vet jeg ikke, da jeg aldri reiser dit. Dessuten er det en del kø rundt danmarksplass. Vill bodde slik at jeg slapp Danmarksplass om morningen. Anonymous poster hash: 2c8f8...a11
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Bor selv på apeltun i fana og er storfornøyd. God skole, barnehager i nærheten og kort vei til buss og bybane. Jobber selv på danmarksplass og det tar 5 minutter å gå hjemmefra til barnehagen og 10 minutter fra barnehage til bybane. Derfra tar det 20-25 minutter med banen til jobb. Ganske greit. Det er gode idrettsmuligheter i området. Både utendørs skøytebane og fotballbane + basseng og hall bare 2-3 minutters kjøretur unna på slåtthaug. Gode sykkelmuligheter til sentrum og generelt sett mye oppegående og hyggelige naboer. Dugnadsånden er sterk her i området og folk er gode til å trå til på det meste. Anonymous poster hash: e3be4...54e
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Hvordan er det egentlig å få bhgplass i Fana, da? HI Anonymous poster hash: d140c...cca
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 I Fana og Ytrebygda bydel er det full barnehagedekning. Anonymous poster hash: 21076...940
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Hvor skal dere jobbe? Jeg ville nok bodd på den siden av byn dere skal arbeide for å unngå å sitte i bilkø. Vi bor i Sædalen og trives godt. Gode barnehager og skole. Mange barnefamilier. Kort vei til fjell og turmuligheter.Anonymous poster hash: f2e89...00d Gubba, gu kor vittig! Bor også i Sædalen. Har vokst opp her, men nå er jo alt annerledes her inne med altfor mange hus og mye trafikk. Liker oss her likevel. Kan anbefale Sædalen :-) Anonymous poster hash: 3029b...20c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Hvor skal dere jobbe? Jeg ville nok bodd på den siden av byn dere skal arbeide for å unngå å sitte i bilkø. Vi bor i Sædalen og trives godt. Gode barnehager og skole. Mange barnefamilier. Kort vei til fjell og turmuligheter.Anonymous poster hash: f2e89...00d Gubba, gu kor vittig! Bor også i Sædalen. Har vokst opp her, men nå er jo alt annerledes her inne med altfor mange hus og mye trafikk. Liker oss her likevel. Kan anbefale Sædalen :-) Anonymous poster hash: 3029b...20c hI hi, også skriver du på bergensk. Love it. Anonymous poster hash: 5960c...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå