Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Har verdens skjønneste Mops på 5 år, er bare et problem: Han er så fryktelig masete at jeg blir gal . Følger etter meg hele dagen i huset ( er sykemeldt for øyeblikket), og setter jeg han i bånd på terrassen, så står han og peser og hyler til jeg tar han inn. Skulle gjøre noe husarbeid, men er jo umulig da han står og hyler. Han har både vann, skygge og tyggebein der ute, men han slapper ikke av. Han har alltid vært masete, men nå er han helt ekstrem. Noen som vet hvordan jeg kan få roet han ned? Han får masse turer, så stor ikke på det, men virker som han lider av enorm seperasjonsangst. Takker for alle tips Anonymous poster hash: cd9f5...929
Superdolly Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Får han noe hjernetrim da? Alle hunder trenger å bruke hodet og jobbe litt . Legg inn noen øvelser i tillegg til de daglige turene.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Det er seperasjonsangst ja, og er sinnsykt irriterende. Du må begynne i det små, i trygge omgivelser. Gå fra bikkja så lenge som det går an, og gå tilbake FØR den begynner å hyle. Belønn den når den er rolig. Utvid tiden litt og litt i trygge omgivelser, belønn alltid. Når det går bra inne i huset kan du sette den i bånd ute, mens du er der og koser med den. Ta den inn uten å la den være alene de første gangene. Når den skjønner at det er moro å være ute kan du begynne å gå rundt hjørnet og tilbake før den begynner å hyle. Du må være ekstremt nøye på timingen her, ellers kan det fort bli til at du belønner uønsket oppførsel. Anonymous poster hash: 7efb8...6d9
wilmus Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Det er ikke tispe med løpetid i nærheten vel…? Min var ekstremt masete og stressa, syltynn, umulig å trene (ufokusert)… Aiaiai, jeg gikk tre timer med han HVER dag, trente, koste, og han peip og og pesa og maste konstant. Rømte (hoppet over gjerdet) med en gang han fikk sjangsen. Så har det seg sånn at mellom oss og 11 tisper i nærområdet er riksveien med 80-sone. Jeg var livredd for at han skulle bli påkjørt. Så her ble det kjemisk kastrering som måtte til. Han er en helt annen hund nå, mye mindre mas! Og han får endelig gå løs her på gården som han vil
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 HI her. Han er alene hele dagen mens vi er på jobb, og da ligger han bare rolig i buret og sover ( har sjekket). Men , nå da jeg er hjemme, er han ekstrem. Føler også han har endret adferd noe. Han er begynt med småbiting da vi kommer hjem , skal ta på selen osv. Han hopper på alt og alle. Sitter sønnen vår på 9 på gulvet, så hopper han på han bakfra og småbiter. Har vi besøk, må vi legge han i buret , siden han hopper på alle som sitter i sofaen. Huff, akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde hund.....men, vi er jo så glad i han også. Anonymous poster hash: cd9f5...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå