Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Er blitt sykemeldt tilogmed 13 juni, men jeg har ferie i perioden jeg er sykemeldt. Jeg skal ha ferie og siste arbeidsdag ville vært fredag 6 juni. Så fra man 9 juni tilogmed fredag 13 juni har jeg ferie, men samtidig er jeg sykemeldt. Vil jeg få denne ferieuken igjen? Skal ikke til utlandet, skulle egentlig pusse opp, men er ikke i stand til å gjøre noe av det nå. Må legen skrive noen erklæring på at jeg skal ha den ferieuken igjen eller holder det med sykemeldingen. Glemte å spørre legen om det. Er sykemeldt fra idag av hvis det har noe å si. Anonymous poster hash: 1bbd1...9c2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Du vil få igjenn den uken med ferie. Nav betaler disse dagene du egentlig skulle ha hatt ferie Kos deg med full lønn! Anonymous poster hash: b9b0f...fb2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du er 100% sykemeldt da du har ferie, har du krav på å få igjen disse dagene. Lever sykemeldingen din til sjefen, så tar du opp dette med ferie også. Jeg var selv sykemeldt i ferien min i fjor, å fikk igjen alle ukene. Lykke til. Anonymous poster hash: a39d2...0e8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Du kan be om å få utsatt ferien så lenge du har blitt fullt sykemeldt før ferien starter. Men du må fremstille krav om dette senest siste arbeidsdag før du skulle gått i ferie. Jfr ferieloven. Anonymous poster hash: 8d744...1ba
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Tusen takk for svar:) så det holder med å levere sykemelding, trenger ikke annen bekreftelse eller dokumentasjon slik jeg kan få den uken med ferie igjen? Hi Anonymous poster hash: 1bbd1...9c2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Du kan be om å få utsatt ferien så lenge du har blitt fullt sykemeldt før ferien starter. Men du må fremstille krav om dette senest siste arbeidsdag før du skulle gått i ferie. Jfr ferieloven. Anonymous poster hash: 8d744...1ba Ok, hvordan fremstiller jeg dette kravet? Skriftlig? Er det noe skjema jeg må fylle ut? Eller holder det at jeg sier det muntlig til sjefen?Hi Anonymous poster hash: 1bbd1...9c2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 For å få ferien igjen må du ha vore sjukemeldt heile veka. (Ferieloven ser på arbeidsveka som ei 6dagarsveke. Altså, til og med lørdag. Be om sjukemelding til og med søndagen. Då vil du få ferien din igjen. Men du må som andre her seie be om å få den tilbake. Send ein Mail til leiar og evt den som har ansvar for lønn/ferie Anonymous poster hash: abed7...69b
Frk B. Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Legen min sa i dag at det blir nytt regelverk fra 01.07 (så det hjelper ikke i juni) Legger ved link som jeg fant. http://www.infotjenester.no/kompetanse/personal/2014/4/ny-ferie-ved-sykdom/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå