Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 , men det var jo ingen bombe, kan ikke vente annet når man vet hvilket klientell som jobber der. http://www.ba.no/nyheter/article7380938.ece Anonymous poster hash: 7d5ee...7fd
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Dette burde få konsekvenser for mor som nekter å skrive under, hvis dette stemmer så bør moren bli krevd å dekke alle utgiftene far har med denne saken. Anonymous poster hash: 06c4f...c3f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Mor må jo skrive under. Registreres det i folkeregisteret så bor hun der. Hvis ikke er det he said she said, og det kan vel ikke NAV fatte vedtak på? Det må jo dokumenteres (fra andre enn naboene som skriver brev..) Anonymous poster hash: 59bf8...e7d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Det er jo ikke nav som lager krøll her, det er mor. Anonymous poster hash: 95c89...894
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Det er moren som lager krøll og det har samfunnet vårt tydeligvis ikke regler for å takle. DA bør skjønnet komme inn! De har lov til å bruke hue for å se hvordan til kan bruke regelverket i tråd med den alminnelige rettsoppfatningen! Anonymous poster hash: 555a9...910
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Mor lager krøll. Nav har dokumentasjon fra flere kontorer og ikke bare privat personer. Så nav lager mer problemer for far og datter. Anonymous poster hash: e68fe...2a9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Nåe barnet ikke har adresse hos far kan ikke NAV innvilge noe som helst. Det er ikke NAV sin feil. Anonymous poster hash: 9c6cc...392
Pengetreet Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Det er da virkelig ikke NAV som lager problemer her. NAV forvalter et regelverk og kan ikke velge å se bort fra lover og rundskriv etter saksbehandlers eget forgodtbefinnende. Snakk om å skyte på pianisten.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Jeg er enig i at det her først og fremst er mor som lager problemer. Men av og til så skulle man tro at nav er en vernet bedrift hvor man plikter å legge igjen normal logikk, yrkesstolthet og menneskelighet hjemme før man kom på jobb! Jeg er i en situasjon nå hvor jeg hver eneste måned i fjor + noen måneder året før påpekte det jeg mente var det glade vanvidd og feil saksbehandling fra navs side. Fikk hele tiden til svar at saken ble behandlet etter gjeldende regler, og at selv om det tvang meg ut av jobb (!) så var det ikke noe de kunne gjøre med det. Nå har jeg fått vite at saksbehandleren gjorde feil hele tiden. Men jeg kan ikke få tilbakebetalt noe av det jeg fikk for lite, og gjelden jeg pådro meg (tilsvarende det jeg skulle hatt utbetalt) det må jeg dekke selv. At de også frem til nå i år har gjort en annen feil med lignende følger, det kan de heller ikke gjøre noe med. De roter bort legeerklæringer an mass, stopper utbetalinger til meg pga "ikke mottatt dokumentasjon", og det får ingen følger for de som jobber der overhodet. At noen fremdeles forsvarer navreformen er for meg en gåte. Det er blitt større avstand mellom bruker og saksbehandler - og det er stikk i strid med intensjonene. Det er vanskeligere å få kontakt med saksbehandlerne - stikk i strid med intensjonene. De får ikke flere ut i arbeid - stikk i strid med intensjonene. Vi har i utgangspunktet verdens beste velferdsordninger, men kjører oss selv i grøfta pga et system som er med på å ta fra folk muligheten til å komme tilbake i jobb pga et elendig fungerende system. De er sikret på alle bauger og kanter mot de feil de gjør. Har nav gjort feil og du ikke når frem i systemet og dermed trenger advokat? Hjelper ikke om du kvalifiserer til fri rettshjelp, for du får ikke fri rettshjelp til å gå til sak mot nav. Og har du ikke råd til å dekke store advokatutgifter selv (hvem har det når de er avhengig av støtte fra nav) så er du i prinsippet helt uten muligheter i et slikt system. Dagens utblåsing! Anonymous poster hash: 29688...536
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå