Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Syns du fødselen var magisk? Anonymous poster hash: 4f709...fbf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Fantes ikke magisk en plass Det som var magisk derimot, var da jeg fikk barna på brystet med en gang. Det var magisk! Anonymous poster hash: 74e67...5c9
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Nei. Ingenting ved baby, fødsel, svangerskap og unger er magisk. Magisk betyr overnaturlig. Det var derimot en opplevelse jeg ikke ville vært foruten (sier jeg her jeg sitter uten å komme fra det ) Anonymous poster hash: cee53...0ef
Elsker livet Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Fødselene var en hard og tung jobb. Å komme seg ut av sykehuset, sette bilstolen i bilen og kjøre hjem med den ferske babyen var magisk.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Overhodet ikke magisk. Det var det mest virkelige jeg har opplevd. Smertefullt, slitsomt, rått, tøft, spennede - men heøt fantastisk. Magisk blir litt feil ord. Men det øyeblikket babyen er ute er det uansett ikke mulig å beskrive, det fins ikke ord. Anonymous poster hash: 34534...4cc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Det var 3 ganger helvete, dessverre. Finnes ikke noe magisk ved uutholdelige smerter i mange timer uten smertelindring (ble nektet), oppkast, ukontrollert urinering foran mannen, blod, gørr og skriking. Takler ikke fødslene noe særlig bra. Anonymous poster hash: ffe4a...e09
Ugl@ ruger... Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Tja...magisk er ikke ordet jeg ville brukt, men å føde har for meg vært det største kicket jeg har opplevd... Født tre og gleder meg enormt til min fjerde fødsel. En blanding av spenning, urkraft, føle at kroppen jobber, gi seg henn til det som skjer og akseptere det har fungert for meg. Smerter er det jo, men jeg syntes de var overkommerlige. Og den følelsen når man endelig får barnet ut og får tatt det opp til brystet, å høre det første gang, se, møte blikket og stryke den vesle myke varme kroppen ❤️
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Huff, nei. VONDT det var det. Men ville så absolutt ikke vært foruten det, og personlig hadde jeg nok følt meg litt nedfor om jeg måtte tatt keisersnitt istedenfor.. Anonymous poster hash: 07684...552
SophiesMum<3 Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Magisk er ikke et ord jeg vil bruke for å beskrive fødselen. Men det var en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. Det var vondt som f... Og jeg taklet fødselen dårlig. Men følelsen jeg satt igjen med etterpå, den var god, til tross for smertene. :-)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Magisk var ikke rette ordet for å beskrive selve fødselen, men følelsen når barnet glir ut, og alle smertene og alt forsvinner, er ufattelig deilig og magisk.. Jeg hadde så vondt i magen, var kvalm og skjelven under fødselen og med rier så var det jævlig! Men så fort ungen var ute, så forsvant alle plagene og vondtene.. Anonymous poster hash: 82501...da4
MJ<3 Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Jeg må si jeg synes det var magisk Drit vondt mens det stod på, men etter epidural var jeg et annet menneske! Og det beste er at man faktisk glemmer alle smerter med en gang man får krapylet på brystet. Dette trodde jeg var tull, men jeg kunne gjort det igjen dagen etterpå
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Magisk nei, langt derifra....ikke innenfor samme kategori engang. Det var som å bli torturert langsomt og ligge der uten noe kontroll eller hjelp å få. Bare helvetes smerter. Flaut var det også, faktisk helt jævlig. Anonymous poster hash: d768e...3c8
MJ<3 Skrevet 28. mai 2014 #13 Skrevet 28. mai 2014 En annen ting er at smertene ved å føde går faktisk ikke an å beskrive. Men det som hjalp meg var å tenke på at det var naturlig og at jeg ikke hadde vondt fordi jeg var syk eller holdt på å revne innvendig (selv om det føltes sånn ) Da ble det mye lettere å takle heldigvis. Husker også jeg tenkte når jeg skulle presse at "Dette her går iallefall IKKE, får ikke en baby ut av det lille hullet, her er det bare å stoppe..." Før han plutselig kom ut. Utrolig spesielt!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 Jeg må si jeg synes det var magisk Drit vondt mens det stod på, men etter epidural var jeg et annet menneske! Og det beste er at man faktisk glemmer alle smerter med en gang man får krapylet på brystet. Dette trodde jeg var tull, men jeg kunne gjort det igjen dagen etterpå Glemmer nei. 2 år siden jeg fødte og det er friskt i minne ennå. Skal aldri gjøre det igjen. Vondt i lang tid etterpå hadde jeg også. Måtte sitte med rumpa i grønnsåpevann i flere uker. Tok lang tid før alle ubehageligheter var borte. Anonymous poster hash: d768e...3c8
MJ<3 Skrevet 28. mai 2014 #15 Skrevet 28. mai 2014 Jeg må si jeg synes det var magisk Drit vondt mens det stod på, men etter epidural var jeg et annet menneske! Og det beste er at man faktisk glemmer alle smerter med en gang man får krapylet på brystet. Dette trodde jeg var tull, men jeg kunne gjort det igjen dagen etterpå Glemmer nei. 2 år siden jeg fødte og det er friskt i minne ennå. Skal aldri gjøre det igjen. Vondt i lang tid etterpå hadde jeg også. Måtte sitte med rumpa i grønnsåpevann i flere uker. Tok lang tid før alle ubehageligheter var borte. Anonymous poster hash: d768e...3c8 Da er det nok individuelt. Vet om mange som har hatt forferdelige fødsler over flere dager, men likevel "glemmer" og har gjort det igjen både en og to ganger. Føler med deg da, at du fikk en så kjip opplevelse av hele "pakka". Det skal jo liksom være noe fint, men det blir gjerne ikke sånn for alle. Jeg har nok vært heldig som klarte å "glemme" smertene så fort.
Kanutten83 Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Ikke magisk, men et adrenalinkick uten like og timene etterpå er bare helt fantastisk, kanskje magisk i den betydningen jeg regner med du tenker på Skulle ønske jeg fikk oppleve det igjen, 3 fødsler uten smertestillende er tydeligvis ikke nok til å avskrekke meg
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #17 Skrevet 28. mai 2014 Det var ganske magisk på slutten ja. I en rus av lystgass! Skal ikke fortelle hva jeg egentlig trodde jeg drev med.... Anonymous poster hash: 80a2b...9c1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Det er det mest virkelige jeg noen gang har gjort. I betydningen av at jeg hadde kontakt med meg selv og hadde tillit til at kroppen gjorde det den skulle. Ja, det var magisk. Jeg ønsker meg ikke flere barn, men er lei meg for at jeg ikke får oppleve å føde igjen. Anonymous poster hash: e3bbf...3f5
MamsenMedToSmå Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Magisk er kanskje ikke ordet jeg ville brukt, men som jeg sa til jordmor rett etter fødselen: "dette er det verste, men likevel det beste jeg noen gang har opplevd". kjærligheten jeg føler for sønnen min derimot, den er magisk
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #20 Skrevet 28. mai 2014 Ja med nr 2 og 3. Jeg hadde relativt enkle fødsler uten komplikasjoner og uutholdelige smerter, på 2-3 timer, så jeg var heldig. Svskap fra h******* derimot Anonymous poster hash: 107ee...6a5
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Skrevet 28. mai 2014 Ikke magisk der og da, men så vondt at jeg ikke klarte å tenke klart. Men idet hun var ute var alt smerte borte, og jeg hadde en frisk flott baby på brystet, det var magisk. Og i ettertid så er hele opplevelsen fantastisk. Tenk at jeg klarte det (alle gjør jo det), jeg er jo egentlig ei stor pyse, men dette gjorde kroppen min helt av seg selv. Herlig. Må oppleves igjen Anonymous poster hash: 86e3c...7d4
Julie (: Skrevet 28. mai 2014 #23 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har aldri noen sinne følt meg så tilstede i min egen kropp, så jeg antar JA, det er litt magisk.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #24 Skrevet 28. mai 2014 På ingen måte magisk, men absolutt en opplevelse jeg ikke ville vært foruten. Anonymous poster hash: 4aa79...41c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå