Gå til innhold

Liker dere å være barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som mine barn er store (10 og 13), og mine søsken styrer med småbarnstiden, blir jeg rett som det er spurt om å ha barna på overnatting, om de kan være her noen timer og slikt, rett som det er.

Ikke nok med det, mannens søsken spør alltid oss først når det kommer til barnepass.

Jeg kan ikke fordra det.. Er offentlig ikke noe "barnemenneske". Oftest sier jeg ja for å være snill, men i det siste har jeg funnet på forskjellige unnskyldninger.

Er det flere som meg, eller sier dere ja med glede?

Anonymous poster hash: c3135...8ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Jeg har nok med mine egne og er som deg, ikke noe utpreget barnemenneske. Jeg elsker mine, men det stopper der ;) Jeg kan godt ha ungene til naboene noen timer, men de er på alder med mine (5 og 10) så de ordner seg selv, og de må gjerne sove hos oss... Men unger som må tørkes etter toalettbesøk, eller mates ved matbordet, passes på så de ikke faller... Neeei, det er ikke helt meg :P

Anonymous poster hash: 437db...c37
Skrevet

Jeg blir nesten aldri spurt, så vet ikke. Er skikkelig upopulær i bygda siden jeg pusset på meg dronningen av "poppisgjengen" som har gjort livet mitt surt siden. Tanken om å være barnevakt for venninners barn er egentlig en fin tanke, hadde sikkert ikke sagt nei hvis jeg ble spurt.

Anonymous poster hash: c478a...86b
Skrevet

Nei, vi passer ikke andres unger. Skal vi ha barnevakt selv, spør vi alltid besteforeldre.

Anonymous poster hash: 90622...fa5

Skrevet

Jgg har aldri vært barnevakt :)

Anonymous poster hash: ef4ef...56b

Skrevet

Men tenker dere ikke på at disse menneskene spør dere fordi de nettopp stoler veldig på at dere tar dere godt av barna dems da?
Har hittil bare blitt spurt om å passe barn i noen timer, og de barna har vært like gamle som mitt barn, så det har bare vært hyggelig.

Derimot tar folk det helt forgitt at jeg elsker å passe deres hunder, og det er jeg derimot møkk lei av.

Skrevet

Jo, jeg syns det er fint at de ha såpass tillit til meg, men jeg syns det er slitsomt, kjedelig og finner rett og slett ikke noen glede i det. Til og med barna mine er slitne siden 2 av dem er utpreget, bortskjemte enebarn på 4 og 6 år.

Godt å høre at jeg ikke er alene om å føle det slikt, så er jeg ikke helt på bærtur ;)

Anonymous poster hash: c3135...8ca

Skrevet

Jeg elsker å være barnevakt :) Noe av det morsomste jeg vet om. Har ikke egne barn så kan hende jeg hadde endret mening hvis jeg hadde det, men tror faktisk ikke det.

Skrevet

Jeg synes det er flott at noen har slik tillitt til MEG! Nå er det en stund siden jeg var barnevakt, har vær litt opptatt med å føde en haug med barn...

Anonymous poster hash: b065e...47f

Skrevet

Har ikke blitt spurt så ofte så når vi har det så har vi sakt ja. Til og med et par anledinger at vi har "kiddnappet" min venninnes barn slik at de skulle få slappe litt av.

Men hadde det blitt et evig mas om barnevakt så hadde jeg nok satt foten ned, er ikke utpreget barnemenneske. Heldigvis er samboer den perfekte barnehageonkel og alle barn elsker han. :D

Anonymous poster hash: 3d860...df6
Skrevet

Huff, det er så K J E D E L I G å passe andres barn.

Anonymous poster hash: 18507...6a9

Skrevet

Nei. Hater det. Gjør det minst mulig.

Anonymous poster hash: d2d08...21c

Skrevet

Her er det nok definitivt vi som oftest har med venner hjem etter bhg, jeg storkoser meg når det er liv i huset. Har også en nevø på 1,5 år som jeg passer innimellom. Men jeg ville ikke likt et evig mas om å være barnevakt, jeg liker at mine begynner å bli store men jeg syntes det er koselig av og til, og liker å hjelpe:) Min svigerinne er samme typen, og hun hjelper meg alltid med mine og om det skulle være noe! Familie er til for å hjelpe hverandre, men mas hele tiden hadde jeg virkelig ikke likt!

Anonymous poster hash: eeac3...5f7
Skrevet

Jeg har også barn på samme alder som deg, HI. Og min bror sine barn er ennå små i forhold til våre. Vi sier egentlig sjelden nei til å passe dem, for de spør hovedsaklig alltid besteforeldre først. Men jeg må innrømme at å bli bedt om å ha alle tre fra 2-8 år på overnatting ei helg, ikke er så fristende nei. De er herlige barn, men i det daglige går det rimelig i ett hos oss, og man har jo egne barn. Så da er helgen herlig å komme seg på ;-)

Anonymous poster hash: c32de...3ef
Skrevet

Hater å være barnevakt. Synes det er kjedelig å passe andres unger. Så jeg gleder meg faktisk ikke til å bli besteforelder. (er heldigvis lenge til da) MEN jeg elsker å være sammen med mine egne unger da og nyter hvert sekund, jeg er bare ikke så interessert i andres barn. 

Skrevet

Søsteren min spør en del om jeg kan sitte barnevakt å ettersom vi har jo jevnaldre barn så er det bare kjempe koselig :)

Men det som irriterer meg er at visst jeg spør hun om barnevakt så passer det aldri,men jeg sier ja omtrent hver eneste gang de spør.

Barnet mitt er nå 2.5 å hun har enda aldri passet han,mens jeg har passet hennes unger utallig mange ganger.

Syns barnevakt bør være gjensidig.

Skrevet

Jeg synes det er veldig hyggelig å bli spurt og hyggelig å passe. Det er stort sett barn som er på mines alder og da synes jeg det er godt å se hvor fint de leker sammen :)

Skrevet

Jeg bor så langt unna søsknene mine at å være barnevakt for tantebarn har aldri vært aktuelt.

Så de gangene jeg har passet barn er det venner av mine egne, og det er helt greit. Jeg gjør ingenting av å ha 7-åringen til naboen her sammen med min egen 7-åring mens foreldrene er på trening eller hva det måtte være. Er også veldig praktisk at min 5-åring kan være å leke i hagen hos naboen på 4 år mens jeg reiser å handler eller kjører 10-åringen til trening, for siden jeg gjør det for naboen gjør selvfølgelig de det tilbake for meg også :)

Men har aldri hatt små barn på overnatting da. 10-åringen har hatt noen kompiser på overnatting siste året hvor foreldrene har vært borte, men det er ikke akkurat så mye jobb å ha en ekstra 10-åring i hus.

Anonymous poster hash: b9430...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...