Gå til innhold

Ta med venner på aktiviteter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere gjort når en av vennene til barna alltid spør om å få være med når vi skal noe. Denne helgen skal vi til Kongeparken.

Moren klager på hvor dyrt det er med slike parker, og sist de spurte om han kunne være med sendte hun med ham 25 kr.

Jeg sa nei til denne gutten i går, og da ringte moren for å si hvor skuffet han var siden han ikke får være med.

Jeg er bare så lei av å bruke mye penger på ham så lenge det bare skal gå en vei. De lot også han slutte på SFO siden jeg er hjemme for tiden og min sønn sluttet på SFO, så nå spiser han middag her 5 dager i uken som om det skulle være en selvfølge.

Anonymous poster hash: c5026...dc4

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Oij. Jeg tror jeg ville tatt en alvorsprat med moren og sagt sorry. Så lenge dere ikke har en avtale på at du skal være barnevakt så ville jeg rett og slett bare sagt at det ikke passer fordi dere skal bort. Dra i butikken, kjør en lang tur, et eller annet. Si det ikke passer at han er med, så han kan ikke være med dere hjem...

Skrevet

Da får du manne deg opp til å si noe til moren!

Hvis du ikke ønsker at han skal spise middag hos dere, så får du informere både gutten og moren om det. Dersom du er smileblid og serverer han middag, så kan du ikke forvente at barnet skal takke nei av høflighetsgrunner.

Er det kostnadene som gjør at du ikke vil ha han med til kongeparken, eller er det det at du ikke vil ha med et ekstra barn. Hvis det er det første, så er det jo bare å si til moren at han kan være med dersom han får med seg nok penger til billett og annet. Hvis du ikke ønsker å ha me et ekstra barn, så får du jo bare informere moren om det!

Anonymous poster hash: b478e...13e
Skrevet

Hjelpes så mye frekke folk det finnes.

Hadde ikke orket ha han til middag hver dag og heller ikke orket ha han med på alt; og det altså om både mat og aktivitetene var gratis.

Jeg er også hjemme; dvs jeg jobber natt så er bestandig hjemme når barna kommer fra skolen. Naboen prøvde seg på det p si opp SFO men jeg ga beskjed om at det ikke var aktuelt. Noen ganger sluntre jeg enda på sofaen de dagene de er ferdige 12.45 og jeg er ikke intr i å ta ansvar for andres barn på FAST basis.

Anonymous poster hash: 4bad7...bf3

Skrevet

Oj, noen er virkelig rikt utstyrt med frekkhetens nådegave!

I dette tilfellet må du nesten velge tror jeg. Enten aksepterer du at han er der masse og at de tar det som en selvfølge. Da kan du tenke at du gjør en forskjell for ham og at det er fint ditt barn har noen å være sammen med. Eller du setter ned foten og begrenser ytelsene kraftig. Det vil nok moren bli snurt for, men det tåler du kanskje hvis du er trygg på egen avgjørelse? Ville ikke hatt forventninger om en avklarende samtale og gjensidig forståelse.

Skrevet

Frekkheten lenge leve!

Da hadde jeg gitt mora beskjed om at middagstid er familietid. Gi også barnet beskjed at du ikke ønsker besøk hver dag etter skolen. Avtal f.eks at han kan komme på besøk to dager i uken, men at han må gå hjem da dere skal spise middag.

Hadde også sagt at jeg ønsket å "kvalitetstid" med egne barn noen ganger også. Nabobarnet må gjerne være med enkelte ganger men da må barnet ha med egne penger til inngang, spise/drikke og det som eventuelt skal kjøpes!

Jeg tar gjene med meg andres unger, men det forutsetter at jeg ikke har utgifter på å ha dem med. Har et vennepar der jeg gjerne betaler for barna, men der går det begge veier så der går det ca "opp i opp". Der det bare går en vei får foreldrene betale for sitt barn.

Anonymous poster hash: c2815...257

Skrevet

Jeg har sjekket og det er en FFO her så jeg kommer til å få sønnen min inn der, så kan hun selv velge hvor sønnen skal være om ettermiddagen.

Jeg har flere ganger sagt han ikke kan spise middag hos oss, og når jeg sender ham hjem så kommer han snart tilbake og sier døren var låst. Jeg er nå blitt så lei at det bryr meg ikke om hun blir snurt. Neste uke kommer jeg til å hente sønnen min på skolen, og da blir vi borte noen timer så får jeg håpe dette bryter mønsteret.

hi

Anonymous poster hash: c5026...dc4
Skrevet

For guttens del hadde jeg sikkert latt meg utnytte. Tenker bare stakkars barn, og hadde prøvd og vise dette barnet hvordan ting er i NORMALE familier... Men jeg hadde sikkert snakket om denne moren/foreldrene om hvor frekke de var og hvor dårlig egnet de er som forelder.. Så mulig ting hadde blitt gjort etter hvert fra ANDRE hold, for dette mener jeg grenser til vannskjøttelse av egen barn, likegyldighet er jo noe av det verste et barn kan oppleve psykisk...! Hadde iallefall håpet at noen til slutt hadde tatt til vettet og sagt denne mamman et sannhetens ord, for JEG hadde neppe klart det,-var jeg deg..

Kanskje det er en ide? Snakk med ANDRE om hvordan du opplever situasjonen og spørre, gjør deg litt naiv, om de mener det er normalt og ta på seg disse oppgavene som du har gjort...At du føler det blir litt mye bare du/dere som gir, men at du synes synd i gutten.....Kanskje noen en dag tar et hint og spør denne moren direkte hva HUN egentlig tenker med dette?

Anonymous poster hash: 745f7...ee7
Skrevet

Dette her er ikke normalt. Vet du hvordan han har det hjemme? Eller hvordan foreldrene har det? Tror du det kan være grunn til å sende en bekymringsmelding til bbv?

Anonymous poster hash: 5b225...94b
Skrevet

Sånn hadde vi det og med nabogutten. Han sluttet to dager i uka på Sfo i 1.klasse. Hver dag stod han på døra her og påstod han ikke hadde husnøkkel.

Selvsagt fikk han komme inn. Gutten vår ble tilslutt lei for denne gutten var fast inventar hos oss. Han fikk aldri ha andre kompiser hjemme og leke kun med den, nabogutten var jo og her.

Tilslutt begynte jeg å ringe mora på jobb når han ikke hadde nøkkel. Vi reiste ut på ting rett etter skolen osv. Klarte å bryte mønsteret. Jeg liker ikke å bli påtvunget barnevakt for andres barn.

Jeg syns du skal si at nå vil du ha tid med egne barn i kongeparken. Selvsagt trenger du ikke ta med andre sine barn.

Når det gjelder middag ville jeg sendt nabogutten hjem. Det gjør jeg og det gjør naboen med mitt barn. Det er ingen grunn til at han skal spise hos dere (forutsatt at han kommer fra et skikkelig hjem der han får mat og omsorg.)

Her vi bor er det også ffo to dager i uka, og det er veldig kjekt. Lurer litt på om du bor i nærheten da vi har ca 20 minutter til kongeparken! :-) har grønne klubbdrakter på fotballen! ;-)

Anonymous poster hash: de1b7...965

Skrevet

Hjelpes det der er takk og pris ikke normalt.

Jeg hadde nok startet å bli en del borte med sønnen min rett etter skolen, og sendt gutten hjem noen av dagene dere spiser middag. Her gjør vi det sånn med nabobarna, at har vi ekstra mat får de spise her, men jeg kjøper ikke inn ekstra for at de skal få spise her. Har vi hjemmelaget pizza, er det mer enn nok til flere, taco er det alltid nok til en ekstra, griller vi, pleier det alltid å være ekstra mat. Men er det kylling, kjøtt, fisk i porsjoner nok til oss, så må de hjem å spise. Og har vi hel fisk stekt i folie, så pleier de ikke å ville ha mat her.

Og det med å ha med gutten på aktiviteter, får du gi klar beskjed til mor at hun må betale det det koster for gutten, ellers får han ikke være med.

Vi er og den familien som alltid tar med oss ekstra barn, har en del overnattingsbesøk og sånn. Men foreldrene har alltid sendt med nok penger til barna på aktiviteten, så de ikke blir en økonomisk belastning og. Nå spiser vel barn oftere hos oss, enn hva mine barn spiser borte, men det er ikke en enorm forskjell. Og det er alltid forskjellige barn.

Anonymous poster hash: a88cf...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...