Gå til innhold

Barnetrygd med barn nr. 2.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte barn nr. 2 i april. Har fått brev om vedtak fra NAV at jeg skal få barnetrygd for barn. I dag fikk jeg utbetalt 970 kr fra NAV, skulle ikke det vært dobbelt? Eller får man utbetalt i to omganger?

 

Anonymous poster hash: d3659...b1e

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har som regel venta 2 mnd, så kanskje du får det i juni?

Skrevet

Jeg trodde man skulle få det siste dag i den påfølgende mnd etter man fødte. Men kanskje jeg må være tålmodig da :)

 

Anonymous poster hash: d3659...b1e

Skrevet

Du får ikke for den mnd barnet ble født, så om barnet ble født nå i april er det kun fra og med denne måneden (mai) du får barnetrygd. Så da stemmer det med 970kr.

 

Anonymous poster hash: 4faf8...988

Skrevet

Jeg fødte i mai og det stod i mitt brev at jeg får fra juni av.

Skrevet

Du får ikke for den mnd barnet ble født, så om barnet ble født nå i april er det kun fra og med denne måneden (mai) du får barnetrygd. Så da stemmer det med 970kr.

 

Anonymous poster hash: 4faf8...988

Hun skal ha for to barn, så da burde det vært det dobbelte.

Skrevet

Å, ja, beklager. Leste litt fort:-)

 

Da får hun nok kanskje ikke utbetaling for barn nr 2 før i juni. Hos meg har det gjerne tatt to mndr. Så jeg vil tro at det er det som skjer, at HI da får for mai og juni i juni for barn nr 2, samt juni for barn nr 1.

 

Anonymous poster hash: 4faf8...988

Skrevet

Jeg fødte i januar og fikk utbetalt barnetrygd for barn nr 2 i april. Fikk da to barnetrygder for barn nr 2. ( og en barnetrygd for barn nr 1 )

 

Anonymous poster hash: efcbd...235

Skrevet

Jeg fødte barn nr. 2 i april. Har fått brev om vedtak fra NAV at jeg skal få barnetrygd for barn. I dag fikk jeg utbetalt 970 kr fra NAV, skulle ikke det vært dobbelt? Eller får man utbetalt i to omganger?

 

Anonymous poster hash: d3659...b1e

Jeg fødte også i april og hadde fått 970 kr i dag. Lurte også på hvorfor jeg ikke fikk dobbelt så jeg sjekket inne på mine sider på NAV. Det viste seg at det ikke var barnetrygden som var kommet med feriepenger av sykepenger. Barnetrygden er ikke utbetalt, men deg sto at jeg får dobbel denne måned

 

Anonymous poster hash: 80de6...117

Skrevet

Selv om du skal ha fra mai så betyr det ikke at du får dem så kjapt.

 

Jeg fødte i mai i fjor og fikk første utbetaling i juli. Fikk da etterbetalt for juni i tillegg :)

 

Anonymous poster hash: 58a64...cb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...