Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fødte barn nr. 2 i april. Har fått brev om vedtak fra NAV at jeg skal få barnetrygd for barn. I dag fikk jeg utbetalt 970 kr fra NAV, skulle ikke det vært dobbelt? Eller får man utbetalt i to omganger? Anonymous poster hash: d3659...b1e
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har som regel venta 2 mnd, så kanskje du får det i juni?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Jeg trodde man skulle få det siste dag i den påfølgende mnd etter man fødte. Men kanskje jeg må være tålmodig da Anonymous poster hash: d3659...b1e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Du får ikke for den mnd barnet ble født, så om barnet ble født nå i april er det kun fra og med denne måneden (mai) du får barnetrygd. Så da stemmer det med 970kr. Anonymous poster hash: 4faf8...988
S_Dreams Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fødte i mai og det stod i mitt brev at jeg får fra juni av.
S_Dreams Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Du får ikke for den mnd barnet ble født, så om barnet ble født nå i april er det kun fra og med denne måneden (mai) du får barnetrygd. Så da stemmer det med 970kr. Anonymous poster hash: 4faf8...988 Hun skal ha for to barn, så da burde det vært det dobbelte.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Å, ja, beklager. Leste litt fort:-) Da får hun nok kanskje ikke utbetaling for barn nr 2 før i juni. Hos meg har det gjerne tatt to mndr. Så jeg vil tro at det er det som skjer, at HI da får for mai og juni i juni for barn nr 2, samt juni for barn nr 1. Anonymous poster hash: 4faf8...988
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fødte i januar og fikk utbetalt barnetrygd for barn nr 2 i april. Fikk da to barnetrygder for barn nr 2. ( og en barnetrygd for barn nr 1 ) Anonymous poster hash: efcbd...235
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fødte barn nr. 2 i april. Har fått brev om vedtak fra NAV at jeg skal få barnetrygd for barn. I dag fikk jeg utbetalt 970 kr fra NAV, skulle ikke det vært dobbelt? Eller får man utbetalt i to omganger? Anonymous poster hash: d3659...b1e Jeg fødte også i april og hadde fått 970 kr i dag. Lurte også på hvorfor jeg ikke fikk dobbelt så jeg sjekket inne på mine sider på NAV. Det viste seg at det ikke var barnetrygden som var kommet med feriepenger av sykepenger. Barnetrygden er ikke utbetalt, men deg sto at jeg får dobbel denne måned Anonymous poster hash: 80de6...117
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Selv om du skal ha fra mai så betyr det ikke at du får dem så kjapt. Jeg fødte i mai i fjor og fikk første utbetaling i juli. Fikk da etterbetalt for juni i tillegg Anonymous poster hash: 58a64...cb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå