Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Guttungen slutter i barnehagen, er 6 år. Juni er jo betalingsfri måned. Men når han kun skal gå 3 dager i juli før ferie, må vi da betale for hele juli måned? Eller kan jeg for eksempel si at han er ferdig 30 juni og ikke betale for juli? Er første som skal begynne på skolen, så jeg har ingen peiling på lover og regler om dette, så ikke halshugg meg for teit spørsmål. Anonymous poster hash: a9573...1e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Her jeg bor vil du da måtte betale halv måned for de tre dagene. Vi har i følge vedtektene mulighet for å si opp plassen fra 1 august om det den sies opp før 1 juli. All ferie må da avvikles før 1 august. Sjekk hjemmesiden til kommunen, der skal deres vedtekter stå. Dette kan variere fra sted til sted. Anonymous poster hash: 2aa2f...bc6
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Her jeg bor vil du da måtte betale halv måned for de tre dagene. Vi har i følge vedtektene mulighet for å si opp plassen fra 1 august om det den sies opp før 1 juli. All ferie må da avvikles før 1 august. Sjekk hjemmesiden til kommunen, der skal deres vedtekter stå. Dette kan variere fra sted til sted. Anonymous poster hash: 2aa2f...bc6 Takk. Fikk til svar i barnehagen at jeg ikke trengte å si opp plassen når de slutter for å begynne på skolen. Derfor jeg er usikker. Men kanskje ringe barnehagen. Er privat barnehage, vet ikke om dette har noe å si. Anonymous poster hash: a9573...1e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Guttungen slutter i barnehagen, er 6 år. Juni er jo betalingsfri måned. Men når han kun skal gå 3 dager i juli før ferie, må vi da betale for hele juli måned? Eller kan jeg for eksempel si at han er ferdig 30 juni og ikke betale for juli? Er første som skal begynne på skolen, så jeg har ingen peiling på lover og regler om dette, så ikke halshugg meg for teit spørsmål. Anonymous poster hash: a9573...1e1 Ringte barnehagen og fikk til svar at det var JULI som var betalingsfri, ikke juni. Så da ordnet alt seg. Anonymous poster hash: a9573...1e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke sier opp plassen før skolestart, beholdes den fram til den datoen som barnehagen selv regner som avslutningsdato for sklebarn. Her beholder førskolebarna plassen fram til 1. august. Juli er betalingsfri måned. Altså må vi betale fram til 30. juni selv om barnet kanskje slutter 20 juni pga ferie eller går til 10. juli. Det er ganske vanlig at juli er betalingsfri måned. Dersom det er juni hos dere, så må dere betale for hele juli måned dersom dere beholder plassen fram til 1. august. Dere har jo plass i juni også selv om den er betalingsfri:) Dette er fordi barnet skal ha 4 ukers ferie pr år og det er da logsik for barnehagen og samle de betalingsfrie ukene i en måned uavhengig av når ferien tas ut. Mange barnehager har regler om oppsigelsestid, samt egne regler lengre oppsigelsestid for sommermånedene for å nettopp hindre at folk spekulerer i dette med uutak av ferie. Anonymous poster hash: d678a...10f
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke sier opp plassen før skolestart, beholdes den fram til den datoen som barnehagen selv regner som avslutningsdato for sklebarn. Her beholder førskolebarna plassen fram til 1. august. Juli er betalingsfri måned. Altså må vi betale fram til 30. juni selv om barnet kanskje slutter 20 juni pga ferie eller går til 10. juli. Det er ganske vanlig at juli er betalingsfri måned. Dersom det er juni hos dere, så må dere betale for hele juli måned dersom dere beholder plassen fram til 1. august. Dere har jo plass i juni også selv om den er betalingsfri:) Dette er fordi barnet skal ha 4 ukers ferie pr år og det er da logsik for barnehagen og samle de betalingsfrie ukene i en måned uavhengig av når ferien tas ut. Mange barnehager har regler om oppsigelsestid, samt egne regler lengre oppsigelsestid for sommermånedene for å nettopp hindre at folk spekulerer i dette med uutak av ferie. Anonymous poster hash: d678a...10f Takk for svar. Men hvis du leser oppdateringen min, ser du jeg har ringt barnehagen og avklart med dem. Det er juli som er betalingsfri måned, jeg tok feil. Anonymous poster hash: a9573...1e1
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du ikke sier opp plassen før skolestart, beholdes den fram til den datoen som barnehagen selv regner som avslutningsdato for sklebarn. Her beholder førskolebarna plassen fram til 1. august. Juli er betalingsfri måned. Altså må vi betale fram til 30. juni selv om barnet kanskje slutter 20 juni pga ferie eller går til 10. juli. Det er ganske vanlig at juli er betalingsfri måned. Dersom det er juni hos dere, så må dere betale for hele juli måned dersom dere beholder plassen fram til 1. august. Dere har jo plass i juni også selv om den er betalingsfri:) Dette er fordi barnet skal ha 4 ukers ferie pr år og det er da logsik for barnehagen og samle de betalingsfrie ukene i en måned uavhengig av når ferien tas ut. Mange barnehager har regler om oppsigelsestid, samt egne regler lengre oppsigelsestid for sommermånedene for å nettopp hindre at folk spekulerer i dette med uutak av ferie. Anonymous poster hash: d678a...10f Takk for svar. Men hvis du leser oppdateringen min, ser du jeg har ringt barnehagen og avklart med dem. Det er juli som er betalingsfri måned, jeg tok feil. Anonymous poster hash: a9573...1e1 Men poenget er at det ikke spiller noen rolle om det er juni eller juli som er betalingsfri måned. Totalbeløpet du betaler for plassen er jo det sammen..... Anonymous poster hash: d678a...10f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå