Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Holdt babyen seg på plass etterpå, eller snudde h*n seg igjen etterpå? fødte du da med KS eller i seteleie? Hva ville du selv? Generellt hvordan gikk det med deg? Anonymous poster hash: d1116...50c
Lupinen Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Jeg var inne til snuing i uke 38. Det gikk veldig fint og datteren min holdt seg i hodeleie frem til fødselen. Det er litt vondt/ubehagelig mens de snudde henne, men alt var over i løpet av ett minutt. De overvåket snuingen med ultralyd og det var to leger og en jordmor til stede hele tiden. Jeg følte meg trygg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 De prøvde å snu min. Men hun ville ikke rikke seg. Var ubehagelig, men hadde glatt gjort et nytt forsøk dersom det ble seteleie på ny. Eneste mulige komplikasjon (som er veldig sjelden) er at det skjer noe slik at de må forløse babyen, og i uke 37 er jo ikke det egentlig noe problem. :-) prøvde å føde i seteleie, men stor jente og litt lite bekken gjorde at det endte i ks. Var estimert på forhånd at det kanskje ville gå akkurat. Neste gang jeg evt skal føde i seteleie, vil jeg ha større margin på målene før jeg godtar at vi prøver normal fødsel. Men ble ikke avskremt, og er nå gravid igjen. :-) evt setefødsel føles veldig trygt, da du er konstant overvåket. Jeg hadde hele tiden 1-2 jordmødre og 1 lege og 1 overlege på rommet. :-) Anonymous poster hash: 150d2...c16
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Jeg snudde lillebror ca et par uker før termin. Han var tilbake i seteleie før jeg var hjemme igjen. Selve snuingen var ikke vondt. Det kommer litt an på hvor trangt babyen har det i magen. Det var veldig vondt etterpå og utløste veldig masse bekkenløsningssmerter. Overlegen ville at jeg skulle komme inn å snu hver gang han lå i sete, men jeg nektet å snu flere ganger. Jeg måtte reise hjem (2 timers kjøring) uten å vite hvilken måte han kom ut på da han var alt for stor til å få komme ut vaginalt om han lå i sete. Når jeg kom inn med rier måtte de ta UL for å se hvilken vei han lå for å avgjøre fødsel eller ks. Det likte jeg ikke. Synes de kunne satt meg i gang når han lå i hodeleie. Han kom 13 dager etter termin, lå i hodeleie og alt gikk godt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Å snu er både risikofylt for baby, og har ofte liten hensikt da de gjerne snur seg tilbake i løpet av kort tid. Si nei! Anonymous poster hash: 82352...1e3
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Nå er det snart 10 år siden jeg fikk mitt setebarn, men den gang var det ikke noe tema å prøve snuing. Ikke var det et tema med KS heller, fordi jeg er høy og "som skapt for å føde" ref fødselslegen på sykehuset. Hun var liten da, estimert til 3200 til termin, og hun kom 2 uker før.Jeg hadde til enhver tid rundt 7 stykker inne på rommet som overvåket og passet på, samt ørten studenter som ville overbære det hele. Epidural, konstant overvåket...ja, stort sett. Aldri følt meg mer passet på, for å si det sånn Jeg har født 2 ganger til etter det, og synes vel fortsatt at setefødselen var den mest behagelige
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har hatt to av tre barn i seteleie. Begge er snudd og det gikk kjempefint. De holdt seg i hodeleie og ble født på vanlig måte. Ingen komplikasjoner eller noe. Det er alltid en liten risiko for morkakeløsning, men du blir overvåket kontinuerlig underveis og i lang tid etterpå. Skulle de være i den minste tvil om noe, blir barnet forløst med keisersnitt. Anonymous poster hash: b316a...fa8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan snur de babyen? Anonymous poster hash: 2a749...f2e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan snur de babyen? Anonymous poster hash: 2a749...f2e Du får astmamedisiner inn i blodet som får livmora til å slappe av, og så er det to personer som dytter på magen din med all sin kraft. Hos meg lå de nesten oppå magen, og de ble begge gjennomsvette. En dytter oppe, og en dytter nede. De står på hver sin side av magen, og dermed prøver de å rotere babyen. Hele tiden blir babyen overvåka, bl.a. med ultralyd. Anonymous poster hash: 150d2...c16
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan snur de babyen? Anonymous poster hash: 2a749...f2e Du får astmamedisiner inn i blodet som får livmora til å slappe av, og så er det to personer som dytter på magen din med all sin kraft. Hos meg lå de nesten oppå magen, og de ble begge gjennomsvette. En dytter oppe, og en dytter nede. De står på hver sin side av magen, og dermed prøver de å rotere babyen. Hele tiden blir babyen overvåka, bl.a. med ultralyd. Anonymous poster hash: 150d2...c16 Det hadde jeg aldri i verden gjort. Herlighet at dere tør Anonymous poster hash: 2a749...f2e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan snur de babyen? Anonymous poster hash: 2a749...f2e Du får astmamedisiner inn i blodet som får livmora til å slappe av, og så er det to personer som dytter på magen din med all sin kraft. Hos meg lå de nesten oppå magen, og de ble begge gjennomsvette. En dytter oppe, og en dytter nede. De står på hver sin side av magen, og dermed prøver de å rotere babyen. Hele tiden blir babyen overvåka, bl.a. med ultralyd. Anonymous poster hash: 150d2...c16 Jeg har snudd to barn. Fikk ingen medisiner. Ingen leger som sto på kne i sengen heller. En lege som rolig snudde barnet rundt og en jordmor som hjalp til med ultralyd. Anonymous poster hash: b316a...fa8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Min baby var temmelig stor, så kanskje det var derfor de gikk hardhendt til verks? Var uansett mislykka, da hun satt bom fast. Ikke vondt, bare ubehagelig. :-) Anonymous poster hash: 150d2...c16
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #13 Skrevet 28. mai 2014 Hvordan snur de babyen? Anonymous poster hash: 2a749...f2e Du får astmamedisiner inn i blodet som får livmora til å slappe av, og så er det to personer som dytter på magen din med all sin kraft. Hos meg lå de nesten oppå magen, og de ble begge gjennomsvette. En dytter oppe, og en dytter nede. De står på hver sin side av magen, og dermed prøver de å rotere babyen. Hele tiden blir babyen overvåka, bl.a. med ultralyd. Anonymous poster hash: 150d2...c16 Det hadde jeg aldri i verden gjort. Herlighet at dere tør Anonymous poster hash: 2a749...f2e Aner ikke hvilket sykehus det der ble gjort på, men jeg har snudd to av mine tre på Ahus. Ingenting som ble gjort slik som blir beskrevet der. En lege som rolig snudde barnet og en jordmor som hjalp til med ultralyd. Ingen medisin, ingen svette personer. Det var riktignok klart for operasjon hvis noe skulle gått galt. Anonymous poster hash: b316a...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå