Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 For angst annfall og genersll angst. Fortsatte dere med dette unger graviditet? Hvor mye tar ere evnt. Og hvor skjeldent / ofte? Har dette like sansynlig å skade foster som botakk og alkohol. Eller er det mere trygt? Hi Anonymous poster hash: c598c...1b8
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Benzodiazepiner gir langt mer alvorlige , og langt hyppigere fosterskader enn både alkohol og røyk, og frarådes selvsagt på det sterkeste. Dersom man går på benzodiazepiner anbefales det å kutte disse og finne alternative behandlingsformer før graviditet. Anonymous poster hash: 079ed...059
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Men er det ingen som har tatt dette i graviditeten overhodet? Tenker ikke i mengder! Sitter med en lammende angst. Tørr ikke handle engang.. og har 2 valium liggende fea før graviditet.. Noen andre? Hi Anonymous poster hash: c598c...1b8
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Men er det ingen som har tatt dette i graviditeten overhodet? Tenker ikke i mengder! Sitter med en lammende angst. Tørr ikke handle engang.. og har 2 valium liggende fea før graviditet.. Noen andre? Hi Anonymous poster hash: c598c...1b8 Det er som med alkohol og dop, du rører det ikke i svangerskapet. Du gambler ikke med babyen din! Anonymous poster hash: b5bbc...4c0
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Ring legen din. Du må ikke ta benzo's når du er gravid! Anonymous poster hash: 64b10...f24
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Er du gravid eller planlegger du å bli det? Anonymous poster hash: a3fa5...0dc
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Om du har blitt gravid må du finne andre måter å takle angsten din på, så enkelt og så vanskelig er det. Nå er det barnet som kommer først og dine "issues" kommer i andre rekke. Jeg har sosial angst selv, men i og med at jeg har valgt å få barn har jeg også bestemt meg for at min angst aldri aldri aldri skal påvirke barnet negativt. Barnet skal aldri bli begrenset av mine teite vrangforestillinger og ulogiske tanker/angst. Man må rett og slett sørge for å blir frisk nok til å følge opp barnet sitt. Du har en jobb å gjøre nå og å ta tabletter som kan gi fosterskade er ikke den rette måten å gjøre jobben på! Sier ikke at det er lett, hvor vanskelig det er kjenner jeg på hver dag, men barna mine har til dags dato ikke merket noe til min angst og det er jeg faktisk stolt av for det har krevd vannvittig mye av meg. Ring legen din du, for nå kommer barnet først. Du klarer dette! Lykke til. Anonymous poster hash: bc364...b14
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 http://www.relis.no/Publikasjoner/2010/Benzodiazepiner_og_graviditet http://www.helsedirektoratet.no/sites/vanedannende-legemidler/utfordrende-situasjoner-og-tilstander/graviditet/benzodiazepiner-og-z-hypnotika/Sider/default.aspx Ville heller spurt på tryggmammamedisin.no. Anonymous poster hash: 955c7...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå