Gå til innhold

Erfaringer med spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve spiral, og vil gjerne høre erfaringer på godt og vondt. Syns jeg leser om så mange som har blitt gravide mens de har den....? Det ville i så fall vært en stor bakdel..... Og har dere blødning (mensen) som vanlig? Er det veldig ubehagelig å sette den inn? Kjenner dere at den er der?

Anonymous poster hash: 659d8...5c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt inn spiral i september i fjor. Blødde mer eller mindre frem til nyttår. Da avtok det, men blødde fremdeles oftere enn vanlig.

Nå har jeg ikke sett snurten til en eneste blødning siden slutten av mars :)

Er kjempefornøyd nå som blødningene har gitt seg ;)

Merker den ikke, har ikke humørsvingninger som jeg hadde på p-piller og mannen kjenner den heller ikke.

Har hormonspiral.

Anonymous poster hash: 66171...4de

Skrevet

Har hatt hormonspiral to ganger, første gangen i fem år, blødde minimalt, kun en liten blødning ett par dager i mnd.

Var ett "hormontroll" da, dritsur og sykelig sjalu. Måtte ta den ut etter fem år, da jeg plutselig fikk kramper i magen av den (vridd seg, betent).

Satte inn ny etter ett par år, og hadde den i fire mnd, blødde litt konstant, og hadde masse magevondt og kramper i magen. Tok den da ut.

Dårlig erfaring fra mi side :(

Anonymous poster hash: 1a21d...054

Skrevet (endret)

Kobberspiral her. Absolutt ikke noen problemer. Men joda, det var vondt å sette den inn. Det er fantastisk å ikke bruke noen hormonpreparater. Blødning som vanlig hver 6.-7.uke (har lange sykluser). 

Endret av Mandala
Skrevet

Har hatt hormonspiral i  5 år.Veldig fornøyd til tross for en del blødning i starten (mange mnd) og noe mellombødning, men har redusert mensen fra fult kjør med største tampong og bytting hver time til et par dager med truseinnlegg. Ikke gjør det vondt heller! Genialt!

Forøvrig flere tråder om dette i det siste, for eksempel denne:

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144137692-til-dere-som-har-hormonspiral/#entry146325896

Skrevet

Satte inn hormonspiral i desember. Har hatt blødninger nesten sammenhengende siden da! Ca 1 uke pr måned som er blødningsfri. Tomme jernlager fikk jeg beskjed av legen min nå i forrige uke o det er jo ikke rart. Men jeg skal gi spiralen frem til aug,når jeg først har stått ut så lenge. Ikke bare bare altså..,,

Anonymous poster hash: 88d49...cdf

Skrevet

Satte inn kobberspiral etter at jeg fikk datteren min. Tenkte at jeg hadde sparsom menstruasjon fr før, så da gjorde det ikke så mye at blødningene kunne bli kraftigere.

Der tok jeg feil. Blødde som en gud og hadde konstante menssmerter syklusen rundt. Aldri mer.

Neste gang blir det hormonspiral

Anonymous poster hash: 4e2c3...794

Skrevet

Stor infeksjonsfare den første tiden etter at spiralen er satt inn.Har du fast partner? Legen min anbefalte meg ikke ha samleie den første uken etter innsetting,pga infeksjonsfare. Blør mindre nå.

Anonymous poster hash: 91df0...b74
Skrevet

Hatt kobberspiral to ganger. Ikke noe problem å sette dem inn (tok 1g Paracet 30min før), men den ene hadde jeg mye smerter under samleie med (i noen posisjoner) og den andre ble jeg gravid mens jeg hadde inni...

Kommer ikke til å sette inn noen ny når spiralbabyen blir født!!

Anonymous poster hash: f7e50...9ac

Skrevet

Hormonspiral. Menssmerter etter innsetting, men gikk over etter et par timer. Ingen blødninger ever !!! <3 foreløpig ikke gravid :P

Anonymous poster hash: 1de46...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...