Gå til innhold

atopisk eksem og bringebær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 7 mnd har atopisk eksem, vi fikk vite det i forrige uke, han er ikke veldig hardt rammet men ille nok. Vi la merke til for ca en mnd siden at de eksemflekkene han har rundt munnen blir veldig rød når han spiser bringebær (som i grøt og fruktmos). Jeg googlet det og finner ingenting som bekrefter at bringebær kan irritere eksemen. Noen andre som har opplevd at bringebær gjør det?

Vi kuttet ut bringebær og eksemen rundt munnen ble bedre. Det var ikke mye gris når han fikk bringebær så det var ikke en kontaktreaksjon. Kan det hende at han ikke tåler bringebær og at det ikke har noe med eksemen å gjøre sånn egentlig? Dumme meg ville teste det og ga han bringebær i går og da ble han straks verre rundt munnen.

Han blir ikke slik rød rundt munnen av sitrus og jordbær, men vi bør allikevel ikke gi han det? Han får det sjeldent.

Anonymous poster hash: c55fa...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har atopiskeksem å jeg reagerer på Syra som er i frukt og bær.

Anonymous poster hash: e3f54...3d0

Skrevet

bringebær og bær generelt kan trigge eksem. Og det at han fikk eksem med en gang han spiste bringebær er det tydeligste tegnet du kan få. 

Det er fullstendig mulig å reagere på en type bær som bringebær og ikke på jordbær eller sitrus. Følg magefølelsen og reaksjonene hans. blir han rød og får eksem etter å ha få bringebær to ganger, så dropp de et halvår. Om et halvår kan alt ha snudd, så da tåler han kanskje bringebær, men ikke jordbær. Sålenge han ikke reagerer på jordbær og sitrus, så la han få det. 

Hilsen ei med "ustabil" atopisk eksem og :)

Anonymous poster hash: c09cd...e60
Skrevet

Takk for svar ;) Leste på Norges astma og allergiforbund sin hjemmeside at de med eksem tåler bringebær GODT. Men det stemmer tydeligvis ikke for alle :)

Skrevet

Har atopiskeksem å jeg reagerer på Syra som er i frukt og bær.

Anonymous poster hash: e3f54...3d0

All frukt og bær?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...