Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Sitter her og kikker i kataloger og på nettet og tenker på hva vi skal gjøre denne ferien. Så begynner vi å mimre litt her om barndommens bilturer med overnatting i telt og campinghytter og lurer på om vi rett og slett skal gjøre det i år. Reise litt i Norge, gjøre det enkelt og billig og heller bruke pengene på andre nødvendige ting. Eller har det gått helt ut på dato? Det betyr ingenting det, men det hadde vært interessant å høre om det er noen som fremdeles ferierer på den måten? Anonymous poster hash: c5282...dbc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Vi hadde bil ferie med telt i Sverige i fjor. Men for å si det sånn kosa jeg meg mer på de de bil feriene jeg og mannen hadde alene uten barn. Er mye mer stress med å pakke ut og inn i bil med 3 barn på slep enn kun 2 voksne. Og unger som blir lei og krangler. Anonymous poster hash: 09d58...23f
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Det er like kjekt som det alltid har vore, men så dyrt at dei fleste velger ein (billigare) sydentur. Telt og stormkjøkken blir sikkert billig nok, men sjølv campinghytte blir dyrt når ein reknar overnattingspris og norske prisar på mat og drikke på ferien om ein vil sleppe å koke sjølv.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Selvsagt er det mange som ferierer på den måten, særlig innen Norden pga. kjøreavstanden, men det er også mange som tar bilen til Sør-Europa med noen stopp underveis. Super ferie! Anonymous poster hash: d4f03...538
hol(L)y COW Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Enkelt kanskje, men billig er det iallfall ikke! Drivstoff og overnatting er dyrt i Norge. Vi har vært på bilferie, men i Norge står iallfall kvaliteten på campinghyttene ikke i stil med prisen. Endret 27. mai 2014 av hol(L)y COW
fisken2015 Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Billig er det vel ikke å reise i Norge dessverre :-( Men sikkert kjempekjekt. Kunne godt tenkt meg det selv, men synes det høres litt stress ut med små barn. Stress nok med hotellovernattimger og med alle fasiliteter i nærheten..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Hadde bilferie med hele familien for noen år siden i Norge - hadde fantastiske naturopplevelser, bilturen gikk fint, og mange hyggelige rastepauser. Var sikkert noe krangling også, men det har jeg glemt :-) Har også overnattet med ungene i telt med stormkjøkken når de var mindre - det var billig og gøy :-) Enig med den over her som sier norske campinghytter er dyre ift standard! Anonymous poster hash: 0e96c...cc3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Bilferie er kjempekjekt, hvis man har barn som liker å kjøre bil..... Og ikke blir bilsyke... ;-) Og det er helt supert å bo i telt, så lenge været er fint i hvert fall..... ;-) Men, som andre sier, skal man ikke lage mat selv (noe jeg syns blir bare slit på tur), så blir det dyrt etter hvert. De turene jeg har vært på har ikke vært så langvarige da, så da har det gått greit. :-) Anonymous poster hash: 77e80...8ce
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Drar på bilferie i Norge hvert år, har gjort det i mange år nå, både før vi fikk barn og etter. Går som en lek med to snille unger, et mobilt bilkjøleskap, masse familie rundt omkring som vi besøker, og en hytte på fjellet som vi låner noen dager i forbifarta. Medlemskap i Naf gjør at man får noen prosenter på campinghytter. Vi spiser enkel matpakkemat til frokost og på stoppene underveis, og prøver å finne rimelige opplevelser til middag. Drar nok på bilferie sørover i Europa om noen år også, tenker jeg. Anonymous poster hash: 6900c...03b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Sitter her og kikker i kataloger og på nettet og tenker på hva vi skal gjøre denne ferien. Så begynner vi å mimre litt her om barndommens bilturer med overnatting i telt og campinghytter og lurer på om vi rett og slett skal gjøre det i år. Reise litt i Norge, gjøre det enkelt og billig og heller bruke pengene på andre nødvendige ting. Eller har det gått helt ut på dato? Det betyr ingenting det, men det hadde vært interessant å høre om det er noen som fremdeles ferierer på den måten? Anonymous poster hash: c5282...dbc Vi er på bilferie hver sommer! Anonymous poster hash: 92987...960
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Maten lager vi selv, ingen av oss er spesielt glade i å spise ute mer enn av og til, og vi skal nok klare å bo i campinghytter for rundt 500 kr natta eller i telt når været er fint. Anonymous poster hash: c5282...dbc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Ja, å slå opp telt på campingplass er tilnærmet gratis. Og venner og familie tar i mot oss med åpne armer, akkurat som vi tar imot dem Anonymous poster hash: 92987...960
Vaffelstrikk Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Vi kjørte vestlandet i fjor, veldig fint, får sett mange kriker og kroker det er vanskelig å komme til med kollektivtransport. En kombinasjon av telt i skogen, campinghytte og hotell. Tenkte å telte noen netter mer enn vi gjorde, men det var skikkelig drittvær! Da var det greit å kunne leie en hytte..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 Ja. Vi skal bile i år. Jeg har forbud mot fly. Vi skal ta båten over til Danmark og kjøre masse bil. Anonymous poster hash: 609dd...9d7
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. mai 2014 #15 Skrevet 28. mai 2014 Vi reiser på bilferie hvert år, men vi henger campingvogna på bilen og drar til Kroatia. Det er for dyrt i Norge og man har ikke den jevne, mer garanterte varmen.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Vi er stadig på biltur, men har bobil da! Anonymous poster hash: efd0a...b50
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #17 Skrevet 28. mai 2014 Vi reiser som regel på en biltur og en sydentur hvert år. Begge deler er suppert, men på hver sin måte. Prisen er ofte ganske lik, Norge er dyrt. Så om du kun er ute etter å spare penger tror jeg ikke dere skal sattse på biltur. Anonymous poster hash: 27dfc...66d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Ja, å slå opp telt på campingplass er tilnærmet gratis. Og venner og familie tar i mot oss med åpne armer, akkurat som vi tar imot dem Anonymous poster hash: 92987...960 Har du vært på tur med telt de siste åra? Vi har og de fleste plasser koster det som regel 2-300 kroner natta for teltet + strøm om man skal ha det. I tillegg skal de ofte ha litt ekstra per person. Tror de som driver campinplassene har funnet ut at her er det penger å hente. Anonymous poster hash: 27dfc...66d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Skal på bilferie, men med bobil. Kjører sørover og ser hvor vi havner. Med ny stoooooor bobil skal vi for første gang kjøre rundt i 3 uker. Vi gleder oss. Siste uken skal vi på fottur og ligge i telt. 2 voksne og en 6 åring. I fjor kjørte vi med bobilen i Norge. Kjempeflott opplevelse. Dyrt, ja, men vi er heldig og ha kjøkken og kjøleskap med oss, så vi laget all maten i bilen. Både liten og stor koste seg. Anonymous poster hash: 0040c...646
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #20 Skrevet 28. mai 2014 Ja, å slå opp telt på campingplass er tilnærmet gratis. Og venner og familie tar i mot oss med åpne armer, akkurat som vi tar imot dem Anonymous poster hash: 92987...960 På campingplassen her koster det 205 kr natta for å sette opp telt og 50 kr pr.person som sover i teltet... Billigere enn hotell selvfølgelig, men tilnærmet gratis synes jeg ikke det er Vi hadde bilferie i fjor. Tok fergen fra Kristiansand til Danmark, kjørte nedover Danmark og endte i København. Kjørte broa over til Sverige og bilet opp igjen Sverige og tok fergen fra Strømstad til Sandefjord over til Norge igjen. Ungene elsket det, ble selvfølgelig en del stopp i badeland, Liseberg o.l. i tillegg til lange stopp på badestrender o.l. vi kjørte forbi. Sov i campinghytter og det fungerte fint det altså, ungene elsker å være på campingplasser, masse andre barn å leke med, lekeplasser osv. Men jeg som voksen synes disse campinghyttene ofte er veldig små, slitne og ikke helt rene, samtidig som de er dyre.. Anonymous poster hash: 72499...142
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #21 Skrevet 28. mai 2014 Jeg hatet bilferiene vi hadde i Danmark da vi var små. Var mange timer i bil og i tillegg sov i ett klamt telt, og kjip matpakke mat. Nei det skal jeg ikke utsette barna mine for Anonymous poster hash: 095b1...742
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Skrevet 28. mai 2014 Jeg hatet bilferiene vi hadde i Danmark da vi var små. Var mange timer i bil og i tillegg sov i ett klamt telt, og kjip matpakke mat. Nei det skal jeg ikke utsette barna mine for Anonymous poster hash: 095b1...742 Teltene i dag er så gode at det er ikke noe problem. Hos oss elsker barna å telte, men vi voksne synest det er kjekkere å dra til syden. Vi prøver å få til begge deler, men dette året blir det nok bare syden og det synest barna er litt dumt. De vil heller dra til Daftø i teltet. Så jeg tror nok ikke vi "utsetter" barna for noe traumatisk med teltturene våre Bare husk å ta det på barnas premisser. Anonymous poster hash: 27dfc...66d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå