Gå til innhold

Litt kriseråd ang mage til valp! Takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære lille jente har klart å få i seg er stort tyggebein( slik med oksekjøtt i seg. De harde), og det likte ikke magen for diaré så det holder. Huff... Ingen har lagt merke til at hun stjal d beinet fra en gammel hund vi var hos idag! Hvordan stabilisere magen? Fort.....? Viser ingen tegn til ubehag sånn sett

Anonymous poster hash: de360...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok så hvis jeg koker litt ris imorgen ? Kan det hjelpe raskt på? Hvor mye da? Hun kan virke litt sær så den risen håper jeg frister ..... Hmmm . Var først nå ikveld keg gikk ut med hun og det fløy ut hah... Æsj ikke gøy altså....

Hun syns det beinet falt i smak! Bein str L!!

Skrevet

Ikke mat bare vann. Og gjør dere klar for en lang natt.

Kjenn på magen. Er den myk og klemme på? Klem opp rett bak der ribbeina slutter, er den myk og hun ikke ynker så er det bare beinet som skal ut. Er magen spent og hun viser tegn på ubehag må du ringe til vet.

I morgen kan hun få ris og fiskepudding. Ville også sving innom vet. og kjøpt zoolac. Det er en salt/sukkerblanding som stabiliserer magen og gir henne salter hun trenger etter å ha blitt litt dehydrert.

Anonymous poster hash: 371af...f5f

Skrevet

Ikke mat bare vann. Og gjør dere klar for en lang natt.

Kjenn på magen. Er den myk og klemme på? Klem opp rett bak der ribbeina slutter, er den myk og hun ikke ynker så er det bare beinet som skal ut. Er magen spent og hun viser tegn på ubehag må du ringe til vet.

I morgen kan hun få ris og fiskepudding. Ville også sving innom vet. og kjøpt zoolac. Det er en salt/sukkerblanding som stabiliserer magen og gir henne salter hun trenger etter å ha blitt litt dehydrert.

Takk for svar! Hun har oppført seg helt fint hele dagen, ikke løs mage etter beinet istad heller. Kun den ene gangen nå. Ei heller mørk avføring( men veldig lys).....

Ligger og sover rolig som bare det. Helt vanlig mage. Hverken veldig myk eller veldig hard syns jeg. Kan stikke innom og kjøpe det. Hmm så fiskeboller hjelper også altså?

Hva kan jeg gi til frokost imorgen? Hu er VILL på morgenen etter mat.... Dumme dumme bein !!! Den passer henne som

Voksen, ikke NÅ! Grrrrr ...

Skrevet

Det er viktig å la magen "tørke opp" litt etter en runde med diare. Men det er mange forskjellige meninger om det.

Jeg gir min litt zoolac og ris med fiskepudding som regel. Noen sier man også kan ha litt kefir/biola over men det skal man være litt forsiktig med da noen hunder kan være intolerant mot laktose.

Virker hun frisk og pigg i morgen og helt vill etter å få mat så hadde jeg nok gitt en halv frokostporsjon.

Skrevet

Det er viktig å la magen "tørke opp" litt etter en runde med diare. Men det er mange forskjellige meninger om det.

Jeg gir min litt zoolac og ris med fiskepudding som regel. Noen sier man også kan ha litt kefir/biola over men det skal man være litt forsiktig med da noen hunder kan være intolerant mot laktose.

Virker hun frisk og pigg i morgen og helt vill etter å få mat så hadde jeg nok gitt en halv frokostporsjon.

Hun er vant med kefir ( littegrann) på maten fra oppdretter. Så det er "trygt", men hjelper d liksom mot diaré? Aldri sett en hund bæsje slik heh...Usj. Jeg får kjøpe det middelet imorgen, og kjøpe fiskeboller som hu ksn få også . Skal j kun gi ris feks eller blande m noe ?

Hu der er så "hul" når d kommer t mat at uansett tilstand tror k ikke hu vil gå glipp sv no. Vi har lagt oss for kvelden og hu sover så... Kryss fingrene for meg i natt! Fra nå av skal alle bein gjemmes veldig veldig godt! (Jeg var ikke tilstede, for jeg vokter hu som en hauk),en som sagt har hu bæsja 2 ganger etter beinet ( før diaren)

Skrevet

Kokt ris med fiskepudding eller fiskeboller og litt kraft bruker funke. Er det derimot en liten rase som kan være i fare for å bli dehydrert anbefaler de vel at du skal gi kull for å stabilisere magen, dette får du kjøpt flytende på apoteket. Avføringen blir da ofte helt sort. 

Anonymous poster hash: aea0e...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...