Gå til innhold

Er dette en ok lønn ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlønn på 40,500 kr i mnd.

Har ansvar for daglig drift, men har en over meg som har det juridiske ansvaret.

 

 

Restaurantbransjen, ansvar for ca 30 ansatte men mange deltid (Blir ikke så mange årsverk tilsammen)

 

Jeg jobber kun på dagtid, ikke helger. Men må fikse om noe oppstår på kveld/natt/helg - men det er ekstremt sjelden.

 

Veldig fleksibel arbeidstid, og kan jobbe meg opp timer og ta fri og tilpasse arbeidstiden sånn det passer.

 

Jeg er i midten av 30 årene, med en del års erfaring fra bransjen. Men har ikke høyere utdanning, bortsett fra fagbrev, studiekompetanse og en del kurs og kveldsskole (påbegynt bachelor)

 

Hva synes dere ?



Anonymous poster hash: 19d74...9ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra. Jeg har ansvar for 7 ansatte, har høyere utdannelse og 10000 mindre enn deg brutto.

 

Anonymous poster hash: 48df2...77b

Skrevet

Hvilken bransje er dette, med så lav lønn ?

 

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 19d74...9ad

Skrevet

hmm.. det kommer vel an på lønnsnivået i bransjen.

 

Jeg har 40 000 brutto selv - kontorjobb! Mastergrad, 5 års ansiennitet, men ikke personalansvar!! Ville krevet et ganske solid lønnshopp om jeg skulle hatt ansvar for opptil 30 personer!

 

 



Anonymous poster hash: ef107...5e8
Skrevet

Det er heftig mange å ha personalansvar for. Spiller ingen solle om det er deltid og dermed mindre årsverk tilsammen. Det er antall personer du har ansvaret for som er avgjørende!

 

Har du HMS-kompetanse? Hvis ikke må du sørge for at arbeidsgiver sender deg på kurs.

Det er mye du som arbeidsleder har ansvaret for når det gjelder HMS. Resurantbransjen med helge- og kveldsarbeid er full av risikofaktorer. Husk at du som leder vil ha det overordnede ansvaret for at alle de ansatte har et forsvarlig arbeidsmiljø!

 

Regner med at mange av disse deltidsansatte jobber kun kveld/helg? Hvordan er det tenkt at du skal følge de opp hvis du kun jobber dagtid? Vet du at det er ekstremt sjelden at noe oppstår på kveld/helg?

 

"veldig fleksibel arbeidstid" kobinert med fastlønn høres umiddelbart ikke så veldig lukrativt ut. Som regel betyr det at du jobber mye uten å få overtidsbetalt. Du bør få inn regulering av fleksitiden (gjnnomsnittsberegning) i arbeidskontrakten samt får inn rett til overtidsbetaling.



Anonymous poster hash: c8499...594

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...