Gå til innhold

Minste samvær som barneloven gir for bf

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette?

Jeg leste det kom en endring i loven i 2010 som gir bf annenhver helg samt en overnatting i uka som minstekrav. Når jeg leser her mener dere d er mindre. Hva er realiteten egentlig?

Anonymous poster hash: 4d39e...86e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke annenhver fredag-søndag, en natt i uken, 3 uker i sommerferien og annenhver av de andre feriene da? Det har iallefall jeg alltid trodd...

Det forutsetter jo at far er en god omsorgsperson,da.

Vet om en far som via rettssak kun har fått 2timer 6 ganger i året under tilsyn. Der var det politi og barnevern inni bildet da...

Skrevet

Jeg tror du oppsummerer riktig. Du må vel være kriminell for å ende opp med tilsyn?

Skrevet

Det er ingenting som heter "minstesamvær". Det er ordinært samvær, men man må se barnet og barnets behov (også endringer i behov for mor / far). Og så bestemme samvær derfra.

Anonymous poster hash: f5320...4a5
Skrevet

de fleste barn har krav på og være med faren anhver helg og en gang i uka, 3 uker på sommer, anhver vinterferie,påskeferie, 17 mai, høstferie og julaften/nyttårsaften,men da må faren være egnet og være snill og god mot barnet

Skrevet

Det finnes ikke noe minstekrav slik alt skal ses ut fra beste for barnet. Det er regnet som det beste for barnet å ha kontakt med beste foreldre så sant begge er normale og oppegående personer.

Som den med hovedansvar kan man ikke nekte samvær uten at man har vunnet sak hvor far/mor mister retten til samvær.

Men som som samværsforeldre kan man nekte å ha samvær.

Anonymous poster hash: 93607...cf4
Skrevet

Jeg tror du oppsummerer riktig. Du må vel være kriminell for å ende opp med tilsyn?

Pappaen jeg prater om er kriminell ja. Mye narkotika,veldig mye vold og trusler mot moren til barnet,aggressiv ovenfor barnet og en del til.

Moren har vært igjennom ganske mye for å få beskyttet barnet sitt og seg selv. Det ligger besøksforbud der ift moren,og det er en utenforstående som fører tilsyn.

Pappaen har flere dommer for vold mot andre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...