Gå til innhold

Fra enebolig til leilighet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har flytta fra enebolig til leilighet? Fortell meg mange positive ting med det!

Anonymous poster hash: e7f7b...02f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-mindre vedlikehold

-lavere strømutgifter

Anonymous poster hash: b0fea...5d6
Skrevet

Venner man seg til å ikke ha hage...?

hi

Skrevet

Kjøp en med stor balkong :)

Du slipper å klippe gress, måke snø, male yttervegger og lignende. Mye lavere strømutgifter! Alt på ett plan! :)

Anonymous poster hash: a07fa...a64

Skrevet

Helt klart venner man seg til å ikke ha hage. Deilig å slippe hagen synes jeg, og vedlikeholdet med den. Her hvor jeg bor er det store plener som er fellesområder, så man har jo like mye mulighet til å gå ut å bruke disse, noe vi gjør. Man slipper bare vedlikeholdet (og må tåle at andre naboer kan se på en/ at de også sitter ute noe som ikke er et problem for oss)

Anonymous poster hash: 02b41...f5c
Skrevet

Det er 15 kvm balkong. Nå går jo barna rett ut i hagen, surrer rundt og spiser bær fra trærne.

Håper vi venner oss til leilighet oppi lufta....

Skrevet

Jeg synes det er nydelig å slippe trapp. Lettere å holde orden, trappen var som en barriere for meg. I huset ble alt - klesvask, ungenes leker osv - liggende på kommoden under trappen. Nå er det fort gjort å rydde.

Herlig å slippe plenklipping, luking, beising, snømåking osv..

vi kommer oss ut mer - drar avgårde med matpakker m.v. Man kan se det som stress i starten men for meg og mine to små har det vært udelt positivt.

Mye lavere strømutgiftet

hyggelige naboer - vi låner småting av hverandre og hjelper med å hente inn post, vanne blomster o.l. når noen er borte. Dette betinger jo at det er et godt miljø da, men jeg ser for meg at det lettere blir slik i leiligheter enn i eneboliger..

barna har venner i alle aldre i etadjene oppover.. de har et helt umikt fellesskap som minner meg om min egen barndom -alle leker sammen..

Anonymous poster hash: c22c1...398

Skrevet

Takk for positiv tilbakemelding :-)

Håper vi har gjort rett valg.

Skrevet

Flere?

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mange som flytter fra enebolig til leilighet med små barn.

Vi bor i leilighet nå, vi savner å ha mer plass, hage og ikke ha naboene så tett på oss. Men vi er heller ikke klar for enebolig, så vi skal kjøpe rekkehus med liten hage. Det er et borettslag, så da slipper vi å male og tenke på utvendig vedlikehold.

Hvordan type leilighet har dere tenkt å kjøpe?

Vi bor i andre, har naboer under oss og på sidene. Skulle ønske vi kjøpte oss leilighet på bakkenivå. Da hadde vi sikkert blitt boende lengre.

Anonymous poster hash: 3484d...e8c
Skrevet

Vi har kjøpt endeleilighet i andre etg. Tenkte på en på bakkeplan men de var mye mindre. Dette er et helt nytt bygg. Barna er 13 og 3. Skummelt at ingen har positive erfaringer..... :-/

Hi

Skrevet

Vi har kjøpt endeleilighet i andre etg. Tenkte på en på bakkeplan men de var mye mindre. Dette er et helt nytt bygg. Barna er 13 og 3. Skummelt at ingen har positive erfaringer..... :-/

Hi

Skummelt at INGEN har positive erfaringer? Har du lest svarene du har fått?

Anonymous poster hash: 4d289...9ad

Skrevet

Vi har flyttet fra  enebolig til en deilig, lettstelt leilighet. Vi valgte en leilighet med nok soverom, god bodplass og gigantisk hage. Fordelen er at her er det  borettslagets  vaktmester som klipper plenen og jobber med vedlikehold. Vi har en liten trapp rett ned til hagen fra vår solrike balkong. Vi føler at vi får i pose og sekk ved å bo sånn. Aldri mer skal vi bruke sommeren på å klippe plen, reaparere tak eller male kledning ;)  Så om jeg jeg var deg ville jeg hatt følgende kriterier til leiligheten:

1. Stor hage eller platting/ veranda, terrasse/ balkong.

2. Nok soverom, om ikke blir man frustrert.

3. Stor bod, helst flere boder. 

Anonymous poster hash: 3f9a9...439
Skrevet

Venner man seg til å ikke ha hage...?

hiAnonymous poster hash: e7f7b...02f

Man har da hage selv om man bor i leilighet! Her har vi en hageflekk hver + et stort fellesareal med masse plen og blomster.

Anonymous poster hash: eb8bb...a21

Skrevet

Hvorfor har dere foretatt dere dette da tro hvis ikke dette var gjennomtenkt og ønskelig på forhånd? Økonomi?

Vi har erfart både hus og leilighet, bor i hus nå med hage. Veldig konfortabelt med mye plass og godt med hage. Godt å ikke ha naboer klint på oss. Men er jo mange fordeler med leilighet, og den største er at man slupoer alt arbeidet og vedlikeholdet. Har en mann som jobber mye og er lat når han først er hjemme så jeg klipper både plen og måker snø og steller huset ellers. Slitsomt! Ellers savner jeg å ha alt på ett plan. Lei trappene, og gutten min er engstelig av seg og er ikke trygg i å være i en etg alene.

Ang vasking i hus vs leilighet synes ikke jeg det er så mye forskjell. Man har jo både kjøkken, stue, bad og soverom i begge typer boliger. De ekstra rommene i et hus er de man ikke bruker så mye så der trengs det ikke like mye stell.

Jeg savner å ha leilighet, men da vil jeg ha første etg, ende og ikke at naboer MÅ forbi oss hele tiden. Godt med privatliv sjø ;)

Skrevet

Det er ikke pga økonomi vi flytter fra enebollig til leilighet. Det er pga vi flytter fra utenfor byen inn til byen.

Leiligheten har både nok boder og nok soverom. Det den ikke har er da hage. Det er 24t vaktmester tjeneste. Det er helt nytt og det er mange barnefamilier. Kort vei til skoler og barnehager. Joda, har tenkt godt igjennom det, bare fått litt kalde føtter nå når det nærmer seg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...