Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Får det når jeg er stresset. Vært fri for det under hele barselpermisjon men fikk det etter en stressende dag på jobben:( nettopp startet. Tips for å ikke irritere seg grønn over denne høyfrekvente lyden? Anonymous poster hash: ded21...0a4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Jeg hadde det periodevis men fant ut at det skyldtes lavt stoffskifte. Har det sjelden nå når jec er medisinert.. misunner deg ikke! Musikk på øret hjalp for meg.. Anonymous poster hash: 23955...519
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Ha på radio. Jeg sliter uten lyd. Anonymous poster hash: 080b7...1dd
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Bruke ørepropper eller gå til legen og få tilpassede ørepropper. Jeg sliter med det og har også begynt å få problemer med lyd generelt. Har bestilt time hos legen og håper han kan hjelpe. Prøv med radio om du tror det kan hjelpe, som noen foreslår.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har det hele tiden, hatt i flere år. I følge spesialisten (øre, nese, hals) har jeg et "traume" som forårsaker det, han kunne se skaden inni der når jeg ble grundig undersøkt. Som regel er det slag mot hodet som lager den skaden jeg har, så det er antagelig en av de hjernerystelsene jeg hadde som barn som har gitt tinnitus som voksen. Har prøvd litt forskjellig, men jeg blir så sliten av hjelpemidlene. Å ha en summende hodepute, ha radio på hele tiden, CD'er med avlappende bølgebrus o.l. gjør meg helt ør i hodet det også.. Det som fungerer best er rett og slett å fokusere vekk, som en type meditasjon hvor fokuset føres vekk fra lyden. Ligger jeg på kvelden og lytter til øresusen blir det umulig å sove, da må jeg stå opp litt, lese litt e.l. og tenke på noe annet litt før jeg prøver på nytt. Klarer jeg å legge meg uten å fokusere på lyden i det hele tatt sovner jeg greit. Anonymous poster hash: 91f07...505
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har det heller ikke hele tiden men vært plaget av det etter stressende dager på jobb! Skal prøve ørepropper:) takker for tips! HI Anonymous poster hash: ded21...0a4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Hyperakusis? Bruke ørepropper eller gå til legen og få tilpassede ørepropper. Jeg sliter med det og har også begynt å få problemer med lyd generelt. Har bestilt time hos legen og håper han kan hjelpe. Prøv med radio om du tror det kan hjelpe, som noen foreslår. Anonymous poster hash: 27557...99d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Jeg har, føler til me. Går aldri bort, men varierer i styrke ettersom hvor sliten jeg er.... Anonymous poster hash: cc0f3...ffd
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Hyperakusis? Bruke ørepropper eller gå til legen og få tilpassede ørepropper. Jeg sliter med det og har også begynt å få problemer med lyd generelt. Har bestilt time hos legen og håper han kan hjelpe. Prøv med radio om du tror det kan hjelpe, som noen foreslår. Anonymous poster hash: 27557...99d Hva er det??
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har på lydbok når jeg skal sovne for å avhjelpe. Avspenning hjelper. Jeg har en skade som gjør at jeg får det. Anonymous poster hash: 474fb...559
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har dte også - har hatt det i 2-3 år. Jge klarer å ikke høre etter, liksom. Den er der hele tiden, men jeg føler meg heldigvis ikke veldig plaget likevel. Anonymous poster hash: 2c3cf...100
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Min erfaring er at stressutløst tinnitus nesten alltid er forårsaket av spenninger i muskulatur og eventuelt også låsninger i nakke. Finn en dyktig behandler Anonymous poster hash: b1241...806
Snøkrystaller Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 Jepp, er stort sett en tone/ lyd. Som er konstant. Da klarer jeg å overse (høre) he he det. Men akkurat nå er det en lysere høyre lyd i det ENE øret! Håper det går over ellers blir jeg gal:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå