Gå til innhold

Han kjøper seg masse dyre ting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med sine egne penger selvfølgelig. Han tjener godt og kjøpte seg for litt siden en ting til 15 000 og nå et "leketøy" til 60 000. Vi er samboere, mine og dine barn.

Begge jobber fult men jeg tjener mye mindre, jeg unner han pengene fordi han fortjent dem, men synes likevel det er litt kjedelig å være i et samboerforhold der den ene kjøper seg det han vil mens jeg stort sett går sånn akkurat opp hver mnd til det nødvendige.

Han betaler litt mer enn meg i forsikringer, strøm ol.

Han sier ikke fra, bare dukker opp med tingene.

Han kjøper også mye til barna sine, store dyre ting til mange mange tusen kroner. Det er snakk om ting som koster opp til 30 000 kr.

Hva synes dere? Synes godt han kunne fortalt meg om innkjøpene på forhånd.. Og det er litt sårt at barna hans får alle disse tingene mens mine ikke får noe..

Anonymous poster hash: 51b7f...1ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg er også samboer med en som tjener veldig godt, og vi har mine, dine og vårt barn. Han kjøper likt til alle barna, ikke får de dyre ting i den prisklassen din kjøper for, han er opptatt av at de skal lære seg pengenes betydning.

Ville nok tatt en prat med mannen var jeg deg. Enten er dere et fellesskap eller ikke.

Anonymous poster hash: 0b082...472

Skrevet

Hvis det da blir forskjell på hans og dine barn til jul/ bursdag ol så ville jeg selv reagert. Men utover det får det være opp til ham hva han kjøper til seg selv så lenge dere har separat økonomi eller at det ikke går utover deres felles utgifter.

Anonymous poster hash: 531b1...139

Skrevet

Sånn er det.

Anonymous poster hash: 731cb...793

Skrevet

Det der er jo bare veldig dårlig gjort :( er man voksen og samboer så har man valgt et fellesskap. Jeg hadde aldri tolerert det. Hva er vitsen med å være sammen med en som bare tenker på seg selv og sine barn og ikke de som han har valgt å bo sammen med og som det er meningen han skal elske..

Anonymous poster hash: 08541...a6f

Skrevet

Det der er jo bare veldig dårlig gjort :( er man voksen og samboer så har man valgt et fellesskap. Jeg hadde aldri tolerert det. Hva er vitsen med å være sammen med en som bare tenker på seg selv og sine barn og ikke de som han har valgt å bo sammen med og som det er meningen han skal elske.. Anonymous poster hash: 08541...a6f

Signerer denne.

Dere lever ikke som en familie men to som deler bosted......og har sex.....antar jeg....

Skrevet

Skjønner godt at det er kjedelig. 

Når man flytter sammen og blir samboere, med barn involvert, er det for meg veldig seriøst og da ville jeg vurdert felles økonomi.

Anonymous poster hash: 5a619...ffe
Skrevet

Har det litt sånn vi og. Altså samboer bidrar masse økonomisk, han har kjøpt flere nye møbler i det siste. Men han unner seg masse, mens jeg føler meg heldig om jeg får rå til ett klesplass el noe annet under 300kr i mnd.

Anonymous poster hash: 8d2d6...cb1

Skrevet

Skjønner ikke dere som flytter sammen uten å gå "all in". Er dere så redde for at det skal ta slutt. Jeg for min del ville aldri flyttet sammen med noen om ikke vi var  enige om å leve sammen alltid, og så innrette oss etter det, også økonomisk.

Anonymous poster hash: be1a8...39d
Skrevet

Som en over her, det høres ut som om dere lever som to separate familier under ett tak. Jeg hadde ikke klart å ha det slik, særlig med barn. Hvordan blir det for dine barn om dere får fellesbarn og alle andre får og får og ikke de?

Anonymous poster hash: c1de0...b03

Skrevet

Har du snakket med han om hvordan det føles for deg og barna?

Kan jo hende dette er noe som henger igjen fra han var singel og han rett og slett ikke tenker over det og ikke er klar over at du faktisk ikke har noe til overs hver mnd.

Ellers tror jeg faktisk ikke jeg hadde klart å leve i et samboerforhold med en slik person, jeg hadde for min egen del etterhvert blitt irritert og det hadde gnagd på meg at jeg knapt fikk endene til å møtes og skaffe det viktigste mens han "kastet bort" penger i fleng på dyre leker og kjøpte alt han ønsket seg.

Men til syvende og sist ville jeg avsluttet for mine barns del.

Hvis de om igjen ser at han kjøper nye dyre ting til sine barn og han ikke lar noe dryppe på de så må de faktisk kjenne veldig på det.

Ihvertfall om dette er gjort tydelig foran dine barn. At han bruker mer penger på sine egne barn er jo naturlig, det samme at han kan bruke mer penger på seg en du kan. Men en så stor skille blir rett og slett galt for meg når han faktisk har valgt å lage en familie som inkluderer deg og dine.

Anonymous poster hash: a046c...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...