Gå til innhold

Er dette blod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag da jeg skiftet bæsjebleie på mini 5 mnd (fullammes), var det masse svarte tråder og små flak (?) i bæsjen. Kan dette være blod? Har holdt meg unna alt av melk pga mistanke om melkeproteinallergi (mye uro, pronp og gråt), men spist litt de siste tre dagene...

Anonymous poster hash: 44e74...124

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skjer igjen hadde jeg tatt med bleien til legen og vist han den, slik at han/hun kan avgjøre om det er blod eller ikke.

Anonymous poster hash: 9b1d5...3ae

Skrevet

Håper du har andre indikasjoner på melkeproteinallergi enn det du nevner. Uro, promp og gråt er jo veldig vanlig..

Dere har kanskje flere i familien med allergi? Om du virkelig mistenker melkeproteinallergi må du gå til legen. Har opplevd det du beskriver flere ganger, mitt barn har melkeintoleranse..

Skrevet

Det var i samråd med lege at vi bestemte å kutte melkeprodukter i tre uker for å se om han ble bedre. Det ble han. Mye mer fornøyd mm.

Hvilke flere indikasjoner trengs? Lege og helsestasjon mente det var mer enn nok...

Men etter at jeg spiste melkeprodukter har han blitt urolig, gråter en del, magesmerter mm. Og så disse svarte flakene og trådene i bleien...

Hi

Skrevet

...

Skrevet

...

Skrevet

Tenkte da på symptomer som eksem, elveblest, oppkast/ diare..Det er ca 0,5% av diende babyer som reagerer på mors inntak av melkeprotein så det er jo liten sjans for at det er det som plager babyen. Jeg sier IKKE at ditt barn ikke har det, bare at det er vanlig at baby har magevondt(baby er urolig, oppblåst, gråter kaver mye), mye luft(gjør magemassasje, sjekk kolikkmassasje).. Men du skriver jo at du har drøftet dette med både lege og hs, og jeg forstår at du gjør ditt for å finne ut hva som plager barnet ditt. Lykke til, og kommer det flere bleier du undrer over kan du jo ringe legekontoret og høre :)

Skrevet

Hi her.

Etter at jeg leste det du skrev tenkt jeg "0,5%??? Da kan det umulig være det som er problemet for gutten vår.". Og spiste en fløteis, tok en skvett melk i kaffen og hadde vanlig margarin på brødskiva.

I natt har han grått og kavet så utrolig mye! Tydelig vondt i magen for han trekker bena opp og hyyyyler. Nå har mannen tatt over litt.

Det er jo påfallende at dette er sånn etter inntak av melkeprodukter, og vi ikke har hatt det siden jeg kuttet de ut...

Er så sliten av amming, plaget baby, mangel på søvn, voldsomme restriksjoner på hva jeg kan spise nå!!!!!!!!!!!!!!!!

Orker ikke sex med mannen, synes så synd på ham, men er så sliten!!!

Skrevet

...

Skrevet

Ingen??

Skrevet

Hva med å prøve å gi spesial mme uten melkeproteiner? Teste det i noen dager for å se om det utgjør noen forskjell? Du kan pumpe ved siden av og fryse ned for å opprettholde produksjonen

Skrevet

Ja, det kan være blod, og ja melkeproteinallergi kan skade tarmen så den blør. Kutt ut melk og kontakt lege! Og ikke funder så lenge på dette. Tar barnet flaske med mme så prøv nutramigen eller neocate og prøv det ut. Begynn med sinlac når barnet skal ha fast føde. 

Anonymous poster hash: 564ae...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...