Gå til innhold

Kjøpe noe til psykologen som "avslutningsgave"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått til en super psykolog hos fvk i flere år.. Hun hjalp meg på veien ut av et voldelig forhold og har villet følge meg opp også i tiden etter bruddet. Nå nærmer det seg siste behandlingstime m.a siden jeg skal flytte. Jeg har så lyst til å gi henne noe, men hva? Eller er det helt idiotisk å gjøre det?

Anonymous poster hash: 0cc15...99c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav min en blomst til å ha på kontoret. Han ble veldig overrasket, det var ikke så vanlig. Jeg fikk veldig god hjelp av vedkommende, så for meg var det viktig å formidle det ved å gi en liten gave.

Har også gitt barnehageansatte krus, i forbindelse med at sønnen min sluttet i barnehage etc. Samme på sykehuset, da han ble født. Krus til jordmor og lege (kjip fødsel som kunne gått galt, så følte virkelig for å si tusen takk for innsatsen slik at det gikk bra).

Kort sagt: En del reagerer på at man gir gave til folk som "bare gjør jobben sin". Jeg er for både det å si takk, høyt og tydelig, og det å gi gaver dersom man vil.

Anonymous poster hash: 03938...a75
Skrevet

Jeg ga en bukett med blomster og en god rødvin.

Anonymous poster hash: 23947...955

Skrevet

Jeg tenker hun helt sikkert ville blitt glad for en oppmerksomhet.. er nok ikke så ofte behandlere får gaver..

når det kommer til hva har jeg ikke så mange gode råd.. men en blomst eller et bilde med et ordtak e.l. som hun kan ha på veggen. .

Skrevet

Jeg hadde tenkt å gi legen min en flaske vin, og spurte heldigvis de på forværelset. Han var veldig mot alkohol. Kjøpte da en dyr praktbok, og han ble kjempeglad. Jeg tror ingen mennesker blir satt for stor pris på, så jeg ville kjøpt en gave hvis jeg var deg. En bok, blomst, sjokolade, en god skinke, matkurv.

Anonymous poster hash: b4894...50a

Skrevet

Da sønnen min sluttet hos psykologen gav han lysestaker og noen pene lys. Hun ble så rørt hun satt med tårer i øynene da hun skulle si adjø.

Anonymous poster hash: 66c33...7b4

Skrevet

Min mor er psykiater. Hun blir både glad og rørt de gangene hun får en liten oppmerksomhet fra en pasient som er "ferdigbehandlet", vet jeg, men hun forventer selvsagt ingenting.

Selv gikk jeg hos psykolog da jeg var ungdom. Jeg fikk faktisk en liten ting av henne da jeg sluttet. Satt veldig stor pris på det. :-)

Anonymous poster hash: ab015...29a

Skrevet

Tusen takk for innspill! Jeg tenker kanskje å kjøpe en pocketbok og noe annet litt 'sommerlig'.. Sjokolade kanskje?! Skal tenke videre på det. Hun blir sikkert glad uansett.

HI

Anonymous poster hash: 578f6...692

Skrevet

Det er helt sikkert veldig hyggelig for henne om du gir henne en liten gave som takk for god hjelp. Alle mennesker trenger å vite at de gjør noe for andre, behandlere også! 

En bok, kvalitetssjokolade, blomster, et krus eller god te er jo alle passe gaver som er personlige, men ikke over the top. 

Tenker at vi bør gjøre slikt oftere jeg, alle sammen.

Anonymous poster hash: 2fada...19d
Skrevet

"Jorden sett fra himmelen" er en fin gavebok som jeg har gitt bort ved flere anledninger, til ulike profesjonelle personer som har betydd noe for meg og/eller familien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...