Gå til innhold

Cruise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på cruise her å kan fortelle litt om det? mat, utflukter, noe man bør tenke på osv..

Vet at det varierer fra sted til sted, men likevel :fnise:

Anonymous poster hash: 83be5...059
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg. Definitivt ikke reiseformen jeg foretrekker, men det er sikkert topp for mange. En rekke utflukter er greie å melde seg på, men flere kan du også arrangerer greiere på egenhånd (og rimeligere), men nå er ikke jeg så glad i arrangert opplegg i utgangspunktet. Det er mye å velge mellom, du finner oversikten på nettsiden.

Det er alltid en rekke restauranter hvor du kan spise på gjennom hele døgnet. Gjerne en buffetrestaurant og så en rekke spisesteder som tilbyr diverse annet (biff, pizza, italiensk, japansk osv.). Disse kan du spise fritt på uten å betale noe ekstra. Ved siden av deg finnes det alltid noen ekstra restauranter/kaffebar /isbar hvor du kan spise så mye du vil for en "cover charge". Denne er som regel på mellom 5-20 dollar avhengig av type restaurant.

Masse aktiviteter på de største cruisebåtene. Mye du kan melde deg på også, slik som vinsmaking, matlagingskurs osv.

Drikke er rimelig. Du kan som regel velge mellom flere drikkepakker. Juice, vann og lemonade er som regel alltid inkludert. Dersom du ønsker å utvide koster det rundt 40 kroner dagen for voksne med så mye brus en ønsker. Kan også kjøpe diverse alkoholpakker hvor man kan drikke så mye man vil av brus og diverse alkohol. Disse varierer fra 150 kroner dagen til rundt 400 kroner dagen.

Anonymous poster hash: f3f50...3f5

Skrevet

Vi var med Oasis of the seas ifjor vinter og syns det var en opplevelse. Masse å finne på på båten og det ble aldri kjedelig.

Det jeg ikke likte så godt var havnebesøkene... Syns det ble veldig mye fokus på at rederiet skulle tjene enda mer penger på oss og det syns jeg ikke noe om når man vet at lokalbefolkningen sliter mange steder. Så tenk over hvilke havner dere evt skal besøke og sjekk ut alternative turer på forhånd.

Anonymous poster hash: 1ad0f...4d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...