Gå til innhold

Gradert permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inngått en avtale med arbeidsgiveren min om gradert permisjon og sendte søknad til NAV sammen med søknaden om foreldrepenger.

NAV har nå sendt meg et brev om at jeg ikke ville få svar på søknaden om gradert permisjon før noen uker etter at barnet er født. Pleier NAV å avslå slike søknader?

Er bare litt engstelig for at dette ikke skal gå i orden - ville da nemlig heller ha søkt om 80% enn 100% og det er det jo for sent å endre på når permen har begynt...

Noen med erfaringer?

Anonymous poster hash: c3db6...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de pleier ikke å avslå slike søknader. De bruker litt tid på å regne ut forskyvelsen av permisjonen din siden du jobber. I tillegg må de han fødselsnummer til barnet før dette kan legges inn i systemet deres. Derfor kan de ikke behandle den før etter at barnet er født. :)

Anonymous poster hash: 3c14b...4d3

Skrevet

Neida, dette får du. Men permisjonslengden din avhenger også av fødselsdato, og som sagt over trenger de personnummer på barnet. Jeg ville fulgt det opp når personnummeret er klart. 

Anonymous poster hash: c30e7...0d4
Skrevet

Okay - takk for svar!!! Kjenner det ikke er så mye som skal til før jeg blir stressa... Merker hormonene står litt i spenn og det er mye som skal ordnes før babyen kommer :-)

Anonymous poster hash: c3db6...65d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...