Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 At de som vane sier nei til å passe eller ha barnebarna fordi de skal i menigheten? Og at hvis barnebarna ikke kan være med, kan de ikke ha dem? (veeeeldig streng og sær menighet) Og at de sier rett ut at de ikke føler så mye tilknytting fordi de ikke får snakke om jesus med barna hele tiden? Anonymous poster hash: ce15d...475
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Huff. Det er bare trist. Er så glad mine foreldre tok til vettet og kuttet ut Jehovas vitner. Anonymous poster hash: b4078...11b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 hvilken tro??? Anonymous poster hash: 8ec00...597
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 hvilken tro??? Anonymous poster hash: 8ec00...597 Har det noe å si? Kristne.... men ikke statskirke. Liten, sær menighet som minner mer om en sekt etter min mening.... Anonymous poster hash: ce15d...475
Ziva Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Jentungen har null kontakt med sin oldefar. Han er mer klar for å hore rundt i meningheta (pinsevenn) enn å ha kontakt med sitt oldebarn. Han er eldstebror i sin menighet, moralen er tydligvis lav. Gjør som jeg sier og ikke som jeg gjør.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Det er selvfølgelig ikke greit, men det er tydelig at dette ikke er normale mennesker. Hadde dette vært meg ville jeg vært skeptisk til å la de være alene med barna pga faren for all religiøs vissvass de tydeligvis har lyst til å presse på barna. Trist at det er sånn for dere, men de verdsetter tydeligvis Jesus mer enn familien. De gjør det nok i god tro om at det er det beste for alle, så kanskje dere burde ta en prat sammen? Ikke sikkert at det fører til noe ettersom det er en så sær og streng menighet de er involvert i. Syns synd på barna som det dessverre går ut over. Anonymous poster hash: ad72b...9a4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Synes du de skal ofre alle egne interesser for å være barnevakt for deg når du trenger det? De må få lov til å ha et eget liv selv om de er besteforeldre. Hva hvis de var engasjert i et kor eller korps. Hadde de vært dårlige besteforeldre hvis de ikke droppet øvelsene for barna dine sin skyld??? Anonymous poster hash: 6125d...953
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Synes du de skal ofre alle egne interesser for å være barnevakt for deg når du trenger det? De må få lov til å ha et eget liv selv om de er besteforeldre. Hva hvis de var engasjert i et kor eller korps. Hadde de vært dårlige besteforeldre hvis de ikke droppet øvelsene for barna dine sin skyld??? Anonymous poster hash: 6125d...953 Signerer. De har ikke ansvar for barnebarna, og selvfølgelig kan si "nei" til å passe dem når det kræsjer med deres fritidsaktiviteter. Du hadde ikke blitt sur hvis de nektet å passe barna på grunn av jobb, golfturnering eller annet. Og hvorfor kan de ikke snakke et eneste ord om Jesus med barna? Er det ikke bare fint at barna lærer at det OGSÅ eksisterer troende folk fra forskjellige menigheter, og at ikke alle er ateister som foreldrene? Du kan uansett ikke skjerme barna fra å lære om kristendom og islam når de begynner på skolen, så hvorfor skjerme dem for all religion nå? Jeg er ikke troende selv, men min datter har fattet interesse for kirke, og ytret et ønske om å gå i kirka på 17. mai og i påska. Skulle jeg ha nektet henne det? Da føler jeg at jeg hadde begrenset hennes handlingsfrihet. Anonymous poster hash: 9bda0...f02
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Synes du de skal ofre alle egne interesser for å være barnevakt for deg når du trenger det? De må få lov til å ha et eget liv selv om de er besteforeldre. Hva hvis de var engasjert i et kor eller korps. Hadde de vært dårlige besteforeldre hvis de ikke droppet øvelsene for barna dine sin skyld??? Anonymous poster hash: 6125d...953 Signerer. De har ikke ansvar for barnebarna, og selvfølgelig kan si "nei" til å passe dem når det kræsjer med deres fritidsaktiviteter. Du hadde ikke blitt sur hvis de nektet å passe barna på grunn av jobb, golfturnering eller annet. Og hvorfor kan de ikke snakke et eneste ord om Jesus med barna? Er det ikke bare fint at barna lærer at det OGSÅ eksisterer troende folk fra forskjellige menigheter, og at ikke alle er ateister som foreldrene? Du kan uansett ikke skjerme barna fra å lære om kristendom og islam når de begynner på skolen, så hvorfor skjerme dem for all religion nå? Jeg er ikke troende selv, men min datter har fattet interesse for kirke, og ytret et ønske om å gå i kirka på 17. mai og i påska. Skulle jeg ha nektet henne det? Da føler jeg at jeg hadde begrenset hennes handlingsfrihet. Anonymous poster hash: 9bda0...f02 HI her Det er jeg helt enig i. Og hadde det vært at jeg spurte en spesiell dag og de sa nei og jeg hadde blitt sur for det hadde jeg vært en stor egoist. Men de er i menigheten hver dag og hver kveld. De bor der nærmest. Så nei - de er IKKE besteforeldre lengre fordi barna faktisk ikke kjenner dem mer. Vi ser dem ca 5-6 ganger i året et par timer hver gang. Og de har aldri hatt barnebarna alene fordi de skal i menigheten hver eneste dag. Men dersom dere synes det er helt ok, så respekterer jeg det. Regner med at dere ville smilt og vært fornøyde dersom deres barns besteforeldre ikke ville ha noe med barnebarna å gjøre hvis dere ikke lot dem "oppdra" barna kristent. Og det er foresten ikke snakk om vanlig kristendomsundervisning... Menigheten har både djevelutdrivelse og tungetaling på lista si. Uansett ønsker ikke jeg en kristen oppvekst for barna. Anonymous poster hash: ce15d...475
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Selvfølgelig er det ok å si nei til å ha barnebarna fordi de skal på møte. Det gjør min mor. Blir ikke sur av den grunn. Hun får også lov å snakke om både Jesus og Gud til mine barn. De dør ikke av det og de får ta med barna på møter. Ser ikke problemet. Er du redd for religion? Anonymous poster hash: 69153...9e4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Synes du de skal ofre alle egne interesser for å være barnevakt for deg når du trenger det? De må få lov til å ha et eget liv selv om de er besteforeldre. Hva hvis de var engasjert i et kor eller korps. Hadde de vært dårlige besteforeldre hvis de ikke droppet øvelsene for barna dine sin skyld??? Anonymous poster hash: 6125d...953 Signerer. De har ikke ansvar for barnebarna, og selvfølgelig kan si "nei" til å passe dem når det kræsjer med deres fritidsaktiviteter. Du hadde ikke blitt sur hvis de nektet å passe barna på grunn av jobb, golfturnering eller annet. Og hvorfor kan de ikke snakke et eneste ord om Jesus med barna? Er det ikke bare fint at barna lærer at det OGSÅ eksisterer troende folk fra forskjellige menigheter, og at ikke alle er ateister som foreldrene? Du kan uansett ikke skjerme barna fra å lære om kristendom og islam når de begynner på skolen, så hvorfor skjerme dem for all religion nå? Jeg er ikke troende selv, men min datter har fattet interesse for kirke, og ytret et ønske om å gå i kirka på 17. mai og i påska. Skulle jeg ha nektet henne det? Da føler jeg at jeg hadde begrenset hennes handlingsfrihet. Anonymous poster hash: 9bda0...f02 HI her Det er jeg helt enig i. Og hadde det vært at jeg spurte en spesiell dag og de sa nei og jeg hadde blitt sur for det hadde jeg vært en stor egoist. Men de er i menigheten hver dag og hver kveld. De bor der nærmest. Så nei - de er IKKE besteforeldre lengre fordi barna faktisk ikke kjenner dem mer. Vi ser dem ca 5-6 ganger i året et par timer hver gang. Og de har aldri hatt barnebarna alene fordi de skal i menigheten hver eneste dag. Men dersom dere synes det er helt ok, så respekterer jeg det. Regner med at dere ville smilt og vært fornøyde dersom deres barns besteforeldre ikke ville ha noe med barnebarna å gjøre hvis dere ikke lot dem "oppdra" barna kristent. Og det er foresten ikke snakk om vanlig kristendomsundervisning... Menigheten har både djevelutdrivelse og tungetaling på lista si. Uansett ønsker ikke jeg en kristen oppvekst for barna. Anonymous poster hash: ce15d...475 Det at de får høre hva besteforeldre mener om Jesus betyr ikke at de får kristen oppvekst??? Siden de ser besteforeldrene sjeldent? Det er DU som har ansvar for dem under oppveksten, ikke besteforeldrene, synes du er hysterisk her. Og ja, mine foreldre har ikke sett minsta på 1 år, og faren min har heller ikke sett mellomste som snart blir 7. De bor i utlandet og har ikke mulighet til å komme hit på grunn av helsa, faren min på grunn av jobb i tillegg. Jeg er ikke sur på dem. Anonymous poster hash: 9bda0...f02
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Selvfølgelig er det ok å si nei til å ha barnebarna fordi de skal på møte. Det gjør min mor. Blir ikke sur av den grunn. Hun får også lov å snakke om både Jesus og Gud til mine barn. De dør ikke av det og de får ta med barna på møter. Ser ikke problemet. Er du redd for religion? Anonymous poster hash: 69153...9e4 Det HI kommer til å oppnå at barna blir interessert i religion fordi det er forbudt og spennende. Ikke sunt. Anonymous poster hash: 9bda0...f02
Kanutten83 Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Det er klart at jeg hadde syntes det er trist om besteforeldrene ikke ville ha kontakt med barnebarna fordi menigheten hadde kommet først. Og hadde besteforeldrene til våre vært like fanatiske som disse besteforeldrene hadde nok jeg også begrenset kontakten. Ikke pga jeg er redd for religion, men her virker det som om faren for tilnærmet hjernevasking er ganske stor... Når besteforeldrene klager over at de ikke får snakke om Jesus HELE tiden når de er sammen fordi de har "fri" fra menigheten, da har man IKKE et sunt forhold til religionen. Det er trist HI, men ingenting du får gjort noe med dessverre. Besteforeldre er ikke pliktige til noe som helst ovenfor barnebarn, og du må nesten bare gjøre det beste ut av det... Barna har kanskje et sett til med besteforeldre de kan ha mye kontakt med i stedet?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 HI her Jeg VET at besteforeldre ikke har noen plikter. Men jeg har vel lov til å synes det er trist for det? Og urettferdig ovenfor barnebarna? Synes det er utrolig at så mange av dere her inne ikke ville hatt noe i mot å sende barnet deres i en menighet hvor noen står å hyler ut om djevlen og alle som skal brenne (som homofile som eksempel). Og som driver med tungetaling og utdrivelser. Folk som ligger å rister i "spasmer" på gulvet osv. Fint for dere, men NEI - mine barn skal ikke dit. Da får de heller vokse opp uten besteforeldre. Hadde bare syntes det hadde vært koselig om de hadde klart og ta fri fra menigheten EN eneste kveld i løpet av en mnd for å gjøre noe så enkelt som å besøke en lekeplass med barnebarna. Anonymous poster hash: ce15d...475
Berta_78 Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Skjønner deg godt, jeg. Det er selvfølgelig ikke en plikt de har, men det er jo åpenbart mye hyggeligere med varme besteforeldre som bryr seg enn fjerne besteforeldre som ikke gjør det. Kan vel ikke være så vanskelig å være enige i det? Når det gjelder religionsaspektet hadde jeg fint latt dem ha med barna dit for å se hva de drev med en gang innimellom, men jeg ville heller ikke gjort noen vane av det. Jeg synes også at religion på nivået du beskriver er skremmende, og ville ikke vært komfortabel med at barna ble en del av det. Jeg er glad og svært takknemmelig for at mine barns besteforeldre er deltagende, nære personer for barna, og hadde sikkert kjent på savnet av det dersom de ikke var det.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #16 Skrevet 27. mai 2014 Jeg skjønner deg godt, men dette kan du ikke styre. Besteforeldre styrer selv hva de prioriterer.. Anonymous poster hash: 31949...7b3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #17 Skrevet 27. mai 2014 Hvis besteforeldrene ønsker å sette religion foran å bli kjent med barnebarna og kun ønsker å snakke om ett spesielt tema, så må de få lov til det. MEN da kan de ikke klage når de blir gamle og ligger på sykehjem uten å få ett eneste besøk av barnebarna heller! Man blir ikke glade i og trygge på personer kun pga man er i slekt. Barnebarna kommer jo ikke til å kjenne besteforeldrene i det hele tatt. Trist for alle parter dette! Du har min sympati TS Anonymous poster hash: 04128...ff8
monson Skrevet 27. mai 2014 #18 Skrevet 27. mai 2014 HI her Jeg VET at besteforeldre ikke har noen plikter. Men jeg har vel lov til å synes det er trist for det? Og urettferdig ovenfor barnebarna? Synes det er utrolig at så mange av dere her inne ikke ville hatt noe i mot å sende barnet deres i en menighet hvor noen står å hyler ut om djevlen og alle som skal brenne (som homofile som eksempel). Og som driver med tungetaling og utdrivelser. Folk som ligger å rister i "spasmer" på gulvet osv. Fint for dere, men NEI - mine barn skal ikke dit. Da får de heller vokse opp uten besteforeldre. Hadde bare syntes det hadde vært koselig om de hadde klart og ta fri fra menigheten EN eneste kveld i løpet av en mnd for å gjøre noe så enkelt som å besøke en lekeplass med barnebarna. Anonymous poster hash: ce15d...475 Jeg skjønner deg godt!! og jeg hadde nok ikke ønsket at mine barn var i nærheten av de en gang! huff.. Men, har de bare blitt sånn på sine eldre dager eller vokste du opp med dette? (fra det ene til det andre.. )
Himmel og hav Skrevet 27. mai 2014 #19 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes det er leit når besteforeldre ikke har noen interesse av barnebarna. Vi har noen av det slaget selv, som ser barnebarna 3 ganger i året, ringer 4 ganger i året og ellers er usynlige (takker nei til de fleste invitasjoner, ønsker ikke å møtes jula osv). Jeg tenker at det ikke er stort jeg kan gjøre med det, men at det kommer en dag da de sitter gamle og ønsker besøk på aldershjemmet, og om de da lurer på hvorfor barnebarna ikke pioriterer å besøke dem, så kommer jeg til å være ærlig på at det nok ikke er naturlig for dem å besøke gamle mennesker de knapt kjenner. Sånn blir det kanskje for dine også. Jeg kan godt skjønne at du holder dem litt unna ekstremkristendommen. Jeg kan fortsatt huske en gammel mann i nabolaget som fortalte meg at foreldrene mine og jeg kom til å brenne i helvete til evig tid fordi vi ikke gikk på bedehuset.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #20 Skrevet 27. mai 2014 HI her Jeg VET at besteforeldre ikke har noen plikter. Men jeg har vel lov til å synes det er trist for det? Og urettferdig ovenfor barnebarna? Synes det er utrolig at så mange av dere her inne ikke ville hatt noe i mot å sende barnet deres i en menighet hvor noen står å hyler ut om djevlen og alle som skal brenne (som homofile som eksempel). Og som driver med tungetaling og utdrivelser. Folk som ligger å rister i "spasmer" på gulvet osv. Fint for dere, men NEI - mine barn skal ikke dit. Da får de heller vokse opp uten besteforeldre. Hadde bare syntes det hadde vært koselig om de hadde klart og ta fri fra menigheten EN eneste kveld i løpet av en mnd for å gjøre noe så enkelt som å besøke en lekeplass med barnebarna. Anonymous poster hash: ce15d...475 Jeg skjønner deg godt!! og jeg hadde nok ikke ønsket at mine barn var i nærheten av de en gang! huff.. Men, har de bare blitt sånn på sine eldre dager eller vokste du opp med dette? (fra det ene til det andre.. ) Takk... Deilig at noen skjønner... Er mannens foreldre. Han vokste opp med det, men hoppet av når han var ca 17 år. Han har to søsken som fortsatt er med (sammen med foreldrene), og jeg ser virkelig de negative konsekvensene av denne menigheten.... Sårt også at dems barn er super velkomne fordi de er i samme menighet... mens våre ikke er det. Stor forskjellsbehandling. Også når det kommer til gaver osv..... HI Anonymous poster hash: ce15d...475
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #21 Skrevet 27. mai 2014 Ja sånn kan det gå når man velger å få barn med en mann, som har steingammel foreldre:) Hehehe.. Anonymous poster hash: 93e6e...b11
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #22 Skrevet 27. mai 2014 Det er jo trist, og ikke pent av besteforeldrene. Jeg er selv kristen, men ikke sektmedlem. Og kjenner meg ikke igjen i oppførselen til besteforeldrene... Anonymous poster hash: ef65c...471
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #23 Skrevet 27. mai 2014 Ja sånn kan det gå når man velger å få barn med en mann, som har steingammel foreldre:) Hehehe.. Anonymous poster hash: 93e6e...b11 ? Foreldrene hans er ikke "steingamle".... Og skulle jeg latt være å gifte meg med han og få barn fordi foreldrene hans er som de er? Huff.... godt ikke mange deler dine meninger om det Anonymous poster hash: ce15d...475
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #24 Skrevet 27. mai 2014 Ja sånn kan det gå når man velger å få barn med en mann, som har steingammel foreldre:) Hehehe.. Anonymous poster hash: 93e6e...b11 ? Foreldrene hans er ikke "steingamle".... Og skulle jeg latt være å gifte meg med han og få barn fordi foreldrene hans er som de er? Huff.... godt ikke mange deler dine meninger om det Anonymous poster hash: ce15d...475 Haha, ja, skulle jeg valgt pga foreldrene, hadde ikke min vært fristende heller, Anonymous poster hash: ef65c...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå