Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Det kommer opp som en enkelt stygg stilk med "ledd"/ horisontale streker på. Gjerne mange, mange overalt. Så popper det ut "greiner" på den stygge stilken og ugresset ender opp med å se ut som et grønt, lite trolletre. Røttene er for øvrig svarte og ikke akkurat enkle å få opp i sin helhet. Beklager dårlig "bilde", men vanskelig å finne fotografier når man ikke vet hva skiten heter. Jeg vokste opp med at det ble kalt trollgress, men det stemmer tydeligvis ikke, i følge internett. (Prøver å bli kvitt det i hagen min, tenkte at det sikkert ville vært lettere om jeg hadde visst hva det var...) Tusen takk for svar, om noen vet eller klarer å finne det ut! Anonymous poster hash: c1926...2f9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Kjerringrokk. Jeg synes de er så fine jeg, da. Men jeg skjønner at det kan bli litt mye av det gode om man har hagen full. Jeg synes i og for seg at løvetann er nydelig også, særlig de hvite frøkulene. ... Anonymous poster hash: 57c2f...eaf
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes også de er fine Husker vi lekte med dem som barn, lagde hus i sandkassa og pyntet med disse "trærne", gode minner.. Anonymous poster hash: 6a9a5...f1a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Tusen takk for hjelpen! De er pene om man ser på dem, isolert sett. Lekte også med dem som barn. Men... Ikke fullt så gøy med dem når de har erstattet alt som en gang var en plen... sammen med løvetann, skvallerkål og mose... vurderer snart å bare sette fyr på hele hagen HI Anonymous poster hash: c1926...2f9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Tusen takk for hjelpen! De er pene om man ser på dem, isolert sett. Lekte også med dem som barn. Men... Ikke fullt så gøy med dem når de har erstattet alt som en gang var en plen... sammen med løvetann, skvallerkål og mose... vurderer snart å bare sette fyr på hele hagen HI Anonymous poster hash: c1926...2f9 Du får ta en ordentlig grønn linje en stund... Løvetannknopper kan du steke raskt i smør på sterk varme. Smaker litt som asparges med en anelse bitter undertone. Smakte det nylig og det var faktisk godt Jeg lærte nylig at man kan spise skvalderkål også, plukk de minste og nyeste skuddene og ha litt av det i vanlig salat. Kjerringrokk kan du tørke og bruke som te, bra for urinveiene. Tenk positivt inntil du blir kvitt det og får ny plen Anonymous poster hash: 9c336...cd9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Har du prøvd å kalke? Høres ut som surjordsplantwr du har. Evt roundup... Anonymous poster hash: 62f9b...da9
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Dette er blomsten til groblader Vet ikke hva den ellers heter. Vet bare at det er en medisinplante jeg har vokst opp med. Får dere sår, så legg på et groblad under plasteret, og ting blir fikset fort Tror den har antibakterielle egenskaper. Ellers er hage og ren plen noe man må jobbe hardt med, siden der er mange ulike ugress som lett tar over alt sammen Det hjelper ikke å plante en "perfekt" plen ene året, og tro at denne lever videre for evig tid. Anonymous poster hash: 25298...56d
Vaffelstrikk Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Det er ikke blomsten til groblader, det er en snelle. Sannsynligvis åkersnelle, samme som kjerringråk som var nevnt. http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%85kersnelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå