Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Altså menn som ikke mente alvor... ONS og sånt.. Brukte dere prevensjon?? Hvis dere ikke brukte prevensjon, visste mannen om det?? Jeg selv ble gravid pga "hoppe av i svingen", mannen visste om at jeg ikke gikk på prevensjon... Da jeg ble gravid så var det selvsagt at jeg skulle ta abort, det kunne jeg ikke klare.. Anonymous poster hash: 524ec...d82
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Ja, eller jeg var i ett forhold (trodde jeg da) hvertfall helt til jeg ble gravid. Jeg sa til han at jeg gikk på P-piller noe jeg gjorde og sa og til han hvis jeg hadde blitt gravid ville jeg ikke tatt abort. Vel jeg ble gravid, ble truet opp og ned i mente i 2 mnd. Gjorde det slutt og har nå en nydelig sønn som jeg har stort sett alene. Faren har samvær av og til. Men kan ikke regne med han. Anonymous poster hash: 0d227...6cc
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Hoppe av i svingen er IKKE prevensjon..! Anonymous poster hash: 30506...9e3
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Hoppe av i svingen er IKKE prevensjon..! Anonymous poster hash: 30506...9e3 JEG VET DET! Poenget er at han VISSTE jeg IKKE gikk på prevensjon.... HAN VAR MED PÅ DET !! Anonymous poster hash: 9de58...573
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Ja, eller jeg var i ett forhold (trodde jeg da) hvertfall helt til jeg ble gravid. Jeg sa til han at jeg gikk på P-piller noe jeg gjorde og sa og til han hvis jeg hadde blitt gravid ville jeg ikke tatt abort. Vel jeg ble gravid, ble truet opp og ned i mente i 2 mnd. Gjorde det slutt og har nå en nydelig sønn som jeg har stort sett alene. Faren har samvær av og til. Men kan ikke regne med han. Anonymous poster hash: 0d227...6cc Trist :-( Anonymous poster hash: 9de58...573
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Ble gravid med en jeg var på "dealern" med som vi så fint kalte det på den tid Brukte ikke prevensjon fordi jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke kunne få barn, og dette hadde jeg fortalt til han. Beholdt barnet og så aldri mer mannen..... :/ Har prøvd i 3 år på et søsken med ny mann, men det er helt umulig - så barnet jeg fikk da er nok et slags mirakelbarn.... Anonymous poster hash: 7fd93...40e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b Greit nok det... MEN er ikke bare damen sin feil om det blir barn ut av det.. Og når mannen har sex med noen han vet ikke bruker prevensjon så er det da ikke bare damen sin "feil" ?? Anonymous poster hash: 9de58...573
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b .....og det er det ikke alle som tror heller. Min fikk tilbud om å slippe å ha navnet sitt på fødselsattesten slik at han slapp alt ansvar og bidrag. Jeg ville selvsagt fortalt barnet hvem faren var, men sagt til legen at jeg ikke visste..... Han ville ta del sa han, og skrev seg opp frivillig - har heller aldri spurt om dna test, men jeg har heller ikke sett han etter fødsel, og bidraget som han ikke betaler vokser og vokser som gjeld hos nav. Ikke tro alle vi mener mannen bør bli glad eller sammen med oss som mødre. Anonymous poster hash: 7fd93...40e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b .....og det er det ikke alle som tror heller. Min fikk tilbud om å slippe å ha navnet sitt på fødselsattesten slik at han slapp alt ansvar og bidrag. Jeg ville selvsagt fortalt barnet hvem faren var, men sagt til legen at jeg ikke visste..... Han ville ta del sa han, og skrev seg opp frivillig - har heller aldri spurt om dna test, men jeg har heller ikke sett han etter fødsel, og bidraget som han ikke betaler vokser og vokser som gjeld hos nav. Ikke tro alle vi mener mannen bør bli glad eller sammen med oss som mødre. Anonymous poster hash: 7fd93...40e AMEN!! HI Anonymous poster hash: 9de58...573
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b Greit nok det... MEN er ikke bare damen sin feil om det blir barn ut av det.. Og når mannen har sex med noen han vet ikke bruker prevensjon så er det da ikke bare damen sin "feil" ?? Anonymous poster hash: 9de58...573 Men hvorfor vil ikke kvinnen (eller mannen) bruke prevensjon da? Hvorfor skulle en kvinne ønske å få barn med noen som er helt uinteressert i å være i forhold eller få barn? I virkeligheten er det begges ansvar, men når du da treffer en mann, han sier han ikke vil ha barn, du sier du ikke vil bruke prevensjon, hva er da motivasjonen til kvinnen bak sexen med denne personen? (Graviditet kan jo uansett skje tross prevensjon da, men om vi tar denne problemstillingen først..) Anonymous poster hash: ce557...a6b
Sol Skippertaksdronning Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Var på "dealern" med en, ble gravid, vi var enig om at å beholde ikke var et alternativ. Tok abort, fyren hørte jeg aldri fra igjen. Har ikke angret et nanosekund heller.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b Når en mann har sex så må han regne med at det KAN ende med barn. Ingen prevensjonsmidler bortsett fra sølibat er 100% sikre. Det er folk som er blitt gravid på p-piller, ved bruk av kondom, på spiral og til og med etter at de ble sterilisert og fikk bekreftet at det var vellykket, men egglederne/sædlederne vokste sammen igjen. Hvis en mann absolutt ikke under noen omstendighet vil ha barn med en dame må han avstå fra sex. Å komme i ettertid og KREVE abort er uakseptabelt.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b Greit nok det... MEN er ikke bare damen sin feil om det blir barn ut av det.. Og når mannen har sex med noen han vet ikke bruker prevensjon så er det da ikke bare damen sin "feil" ?? Anonymous poster hash: 9de58...573 Men hvorfor vil ikke kvinnen (eller mannen) bruke prevensjon da? Hvorfor skulle en kvinne ønske å få barn med noen som er helt uinteressert i å være i forhold eller få barn? I virkeligheten er det begges ansvar, men når du da treffer en mann, han sier han ikke vil ha barn, du sier du ikke vil bruke prevensjon, hva er da motivasjonen til kvinnen bak sexen med denne personen? (Graviditet kan jo uansett skje tross prevensjon da, men om vi tar denne problemstillingen først..) Anonymous poster hash: ce557...a6b Fordi enkelte kvinner har gitt opp å finne den rette, biologisk klokke tikker som besatt, og de ønsker barn. På samme måte som enkelte drar til Danmark, opplyser disse kvinnene sin partner at de ikke bruker prevensjon og at de ikke kommer til å ta abort hvis uhellet skulle skje. Da er det mannens eget valg å droppe kondom! Kvinnen er ikke alene ansvarlig for prevensjon her i verden, selv om man skulle tro det etter å ha lest på DiB. Hvis det ikke er noe krise for kvinnen om hun blir gravid, hun har ressurser for å beholde, så må mannen som ikke ønsker barn enten avstå fra sex, eller bruke kondom. At svært stor andel av menn som ikke er i fast forhold synes kondom er drittkjedelig og regner at det går bra uten, ellers kan de jo bare kreve abort, vitner bare om hvor korttenkte de er.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b Greit nok det... MEN er ikke bare damen sin feil om det blir barn ut av det..Og når mannen har sex med noen han vet ikke bruker prevensjon så er det da ikke bare damen sin "feil" ?? Anonymous poster hash: 9de58...573 Men hvorfor vil ikke kvinnen (eller mannen) bruke prevensjon da? Hvorfor skulle en kvinne ønske å få barn med noen som er helt uinteressert i å være i forhold eller få barn? I virkeligheten er det begges ansvar, men når du da treffer en mann, han sier han ikke vil ha barn, du sier du ikke vil bruke prevensjon, hva er da motivasjonen til kvinnen bak sexen med denne personen? (Graviditet kan jo uansett skje tross prevensjon da, men om vi tar denne problemstillingen først..) Anonymous poster hash: ce557...a6b Fordi enkelte kvinner har gitt opp å finne den rette, biologisk klokke tikker som besatt, og de ønsker barn. På samme måte som enkelte drar til Danmark, opplyser disse kvinnene sin partner at de ikke bruker prevensjon og at de ikke kommer til å ta abort hvis uhellet skulle skje. Da er det mannens eget valg å droppe kondom! Kvinnen er ikke alene ansvarlig for prevensjon her i verden, selv om man skulle tro det etter å ha lest på DiB. Hvis det ikke er noe krise for kvinnen om hun blir gravid, hun har ressurser for å beholde, så må mannen som ikke ønsker barn enten avstå fra sex, eller bruke kondom. At svært stor andel av menn som ikke er i fast forhold synes kondom er drittkjedelig og regner at det går bra uten, ellers kan de jo bare kreve abort, vitner bare om hvor korttenkte de er. Men i all verden! Er DET begrunnelsen, at de har gitt opp å finne den rette? Og for late/fattige/tafatte til å dra til Danmark for sæd som frivillig er gitt bort? Anonymous poster hash: ce557...a6b
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Jeg synes ikke du kan kalle dem 'kjipe menn' selv om de er tydelige på at de ikke ønsker barn. En ONS, et veldig flyktig forhold og slike løse bekjentskaper er ikke en ønskelig situasjon å få barn inn i, og det er helt kurant å være ærlig om det. Det er uakseptabelt å bli truende og irrasjonell etter at graviditeten er et faktum, men man kan ikke forvente at mannen skal hverken være glad eller ønske noe barn eller forhold. I noen få tilfeller endrer man oppfatning underveis eller etter at barnet er født, men om noen sier de ikke ønsker barn så tro dem på det. Anonymous poster hash: ce557...a6b Greit nok det... MEN er ikke bare damen sin feil om det blir barn ut av det..Og når mannen har sex med noen han vet ikke bruker prevensjon så er det da ikke bare damen sin "feil" ?? Anonymous poster hash: 9de58...573 Men hvorfor vil ikke kvinnen (eller mannen) bruke prevensjon da? Hvorfor skulle en kvinne ønske å få barn med noen som er helt uinteressert i å være i forhold eller få barn? I virkeligheten er det begges ansvar, men når du da treffer en mann, han sier han ikke vil ha barn, du sier du ikke vil bruke prevensjon, hva er da motivasjonen til kvinnen bak sexen med denne personen? (Graviditet kan jo uansett skje tross prevensjon da, men om vi tar denne problemstillingen først..) Anonymous poster hash: ce557...a6b Fordi enkelte kvinner har gitt opp å finne den rette, biologisk klokke tikker som besatt, og de ønsker barn. På samme måte som enkelte drar til Danmark, opplyser disse kvinnene sin partner at de ikke bruker prevensjon og at de ikke kommer til å ta abort hvis uhellet skulle skje. Da er det mannens eget valg å droppe kondom! Kvinnen er ikke alene ansvarlig for prevensjon her i verden, selv om man skulle tro det etter å ha lest på DiB. Hvis det ikke er noe krise for kvinnen om hun blir gravid, hun har ressurser for å beholde, så må mannen som ikke ønsker barn enten avstå fra sex, eller bruke kondom. At svært stor andel av menn som ikke er i fast forhold synes kondom er drittkjedelig og regner at det går bra uten, ellers kan de jo bare kreve abort, vitner bare om hvor korttenkte de er. Men i all verden! Er DET begrunnelsen, at de har gitt opp å finne den rette? Og for late/fattige/tafatte til å dra til Danmark for sæd som frivillig er gitt bort? Anonymous poster hash: ce557...a6b Det som er begrunnelsen er at når to stk vurderer å ha sex, og den ene opplyser om at han/hun ikke bruker prevensjon, er det da opp til nr 2 hva han/hun vil gjøre: la være å ha sex, eller bruke egen prevensjon. Selv om halve DiB mener at det alltid er damen som skal ha ansvar for prevensjon og dytte i seg p-piller, mens staaakkars menn har det så kjedelig med kondom (som ikke har bivirkninger for noen av partene) og må da få slippe, så mener jeg personlig at mannen må ta ansvar for egen prevensjon hvis han ikke ønsker barn. Da jeg var singel hadde jeg en stund en fast elsker, vi var eksklusive og var derfor ikke redd for noen sykdommer (etter å ha blitt sjekket begge to). Siden han ikke ønsket å bruke kondom, måtte da jeg, som ikke ville ha barn med ham, sørge for egen prevensjon. Skulle jeg da droppe det, bli gravid og hyle overalt at han har lurt meg eller er så slem som ikke brukte prevensjon? Når jeg visste fra dag 1 at han ikke brukte noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå