Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Bli litt usikker nå når alle sier det er så viktig. De er allerede dekket gjennom skolens forsikring og familiens reise- og skadeforsikring, samt noe selvsagt gjennom det offentlige. "Sparer" desuten til barna ved at vi har en god del penger i et eget investeringsfond. Skulle, Gud forby og bank i bordet, noe skje så de vil trenge oppfølging resten av livet, ombygging av hus osv., kan pengene tas derfra, pluss at da hadde vi solgt vår store flotte villa og kjøpt noe på en etasje, som likevel hadde kostet mindre enn det vi får for huset. Så...Jeg føler liksom ikek at det er nødvendig, men...kanskje jeg tar feil. Har livsforsikring selv, selvsagt, så de får noe dersom jeg faller bort. Flere? Anonymous poster hash: 8a1f2...1ea
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Men kan ikke uføreforsikring hos barn videreføres som voksen uten ny helseerklæring? Det er jo i så fall et poeng å forsikre før det dukker opp en sykdom? Anonymous poster hash: c42d5...882
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Vi har ikke forsikring på våre 2 små jenter og er usikker på om vi skal starte med det etter sommeren når jeg begynner å jobbe igjen. Mannen mener det er unødvendig og at de spiller på usikre foreldre for å tjene penger. Jeg tror det har noe for seg å ha uføreforsikringen! Anonymous poster hash: 9fa51...1ce
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Det eg er mest redd for utan forsikring, er at ungane skal bli ufør før dei kjem ut i arbeid. 50+ år som nesten minstepensjonist blir hardt.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Vi har et barn med en diagnose og får derfor ikke barneforsikring Anonymous poster hash: 777fe...007
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Det at noen forsikrer barna er egentlig en uting. Om ingen hadde forsikret barna, så ville ikke dette vært et produkt. Helseforsikring i Norge burde ikke vært nødvendig, men forsikringselskapene ser at det er penger å tjene på frykt. For 20 år siden var Helseforsikring slike ting de drev med i USA som ikke hadde et ofentlig tilbud. Anonymous poster hash: 76e02...a12
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Ja, barenforsikringen er bl a forsikring mot uførher og den kan videreføres når barnet blir voksen. Barneforsikring er veldig billig, er det ikke rundt 250 kr i året. Absolutt verdt det Anonymous poster hash: fe76c...94d
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Det er to grunner til at barna mine er forsikret. Den ene grunnen er at forsikringen kan videreføres fra barneforsikring til voksenforsikring når de blir 18-20 år uten ny helseattest. Dette er veldig viktig om barna skulle bli syke i tenårene... Søsteren min fikk f.eks de første symptomene på sin revmatiske sykdom da hun var tenåring, hadde hun skulle tegne sin første forsikring som 18-20 åring hadde hun ikke fått noen, men siden hun allerede var forsikret bare gjorde de den om til en fullverdig uføreforsikring uten helseattest og hun er fullt ut forsikret selv om hun har en kronisk sykdom. Den andre grunnen er sykehusinnleggelser. Datteren min var lagt inn på sykehuset en stund etter en operasjon i armen og da fikk vi 500 kr døgnet fra forsikringsselskapet. Siden vi har en flyreise til sykehuset var det godt vi fikk de pengene for deg gjorde at vi ikke tapte penger på at begge foreldrene var tilstede da operasjonen fant sted, og begge foreldrene var med på flyreisen hjem etter operasjonen. Nav dekker bare tapt inntekt for en forelder nemlig, om den andre forelderen skal ta seg fri for å være tilstede på sykehuset må den andre forelderen ta seg fri uten lønn. Andre ting er jeg ikke veldig opptatt av, barn har gratis lege, gratis fysioterapi, går foran i helsekøen osv så det bekymrer meg lite. Anonymous poster hash: 733f3...fd6
Monica Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Vi har ikke barneforsikring. Men har tenkt å skaffe barna ufør forsikring da de blir 18, som jeg betaler for de, fram til de har fast fulltidsjobb. Ellers har vi reise og ulykkesforsikring.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Mine foreldre tenkte som deg.. Jeg ble ufør som 15 åring, surt å tenke over at de kunne reddet inn økonomien min litt, om de hadde forsikret meg som barn. Så mine unger er forsikret, og godt er det, yngste barnet utviklet kronisk sykdom når h*n var 5 år! Anonymous poster hash: c288e...813
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Vi har ikke barneforsikring. Men har tenkt å skaffe barna ufør forsikring da de blir 18, som jeg betaler for de, fram til de har fast fulltidsjobb. Ellers har vi reise og ulykkesforsikring.Og viss dei blir ufør ved 8 år? Eller 15, for den del? Ikkje for å vere slem, tenker berre det er ein faktor å ta med i vurderinga.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Vi har ikke barneforsikring. Men har tenkt å skaffe barna ufør forsikring da de blir 18, som jeg betaler for de, fram til de har fast fulltidsjobb. Ellers har vi reise og ulykkesforsikring. Det kan være for sent å vente til ungene er 18 år! De kan bli regnet som ufør allerede når de er ferdig på ungdomsskolen, altså, 15/16 år Anonymous poster hash: c288e...813
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Vi har ikke barneforsikring. Men har tenkt å skaffe barna ufør forsikring da de blir 18, som jeg betaler for de, fram til de har fast fulltidsjobb. Ellers har vi reise og ulykkesforsikring. Du får krysse fingrene for at de ikke får noen skade eller sykdom før de blir 18 da, for da får de nok ikke forsikring. Men det går sikkert bra.... kanskje... Anonymous poster hash: c42d5...882
Førstemann Skrevet 27. mai 2014 #14 Skrevet 27. mai 2014 Våre har vært forsikret siden de var babyer, og godt er det. Eldste fikk diagnosen CP når hun var 3, og ville ikke fått forsikring som voksen hvis hun ikke kunne videreføre den vi allerede hadde tegnet.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #15 Skrevet 27. mai 2014 Nei, har ikke forsikret barna mine, men det er utelukkende fordi de vil arve store beløp en dag. Det er idioti å la være hvis man ikke kan garantere det samme. Anonymous poster hash: 9640a...33a
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #16 Skrevet 27. mai 2014 Jeg hadde en ordentlig barneforsikring på min sønn tidligere, men noe skjedde med den avtalegiroen slik at det ikke ble betalt. Så når jeg fant ut at avtalen dersom jeg ikke betalte den summen jeg var skyldig, så hadde jeg ikke råd til å betale den summen de forlangte innen fristen. Nå senere er sønnen min til utredning og får ikke forsikring Anonymous poster hash: 9dd8d...a5d
Monica Skrevet 27. mai 2014 #17 Skrevet 27. mai 2014 Kan legge til at grunnen til at jeg venter er fordi jeg er enslig mor, og student. Har ikke økonomi til det nå. Barna er store. Og begge ved god helse. Og de har ulykkesforsikring. Så skjer det en ulykke, får de i hvert fall en engangssum.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #18 Skrevet 27. mai 2014 Kan legge til at grunnen til at jeg venter er fordi jeg er enslig mor, og student. Har ikke økonomi til det nå. Barna er store. Og begge ved god helse. Og de har ulykkesforsikring. Så skjer det en ulykke, får de i hvert fall en engangssum. å komme med at man er enslig mor/student/dårlig økonomi ser jeg ikke som ok grunn uansett.. JA ungene dine er ved god helse nå, men det kan endre seg på dagen, på timen.. Og du har gamblet med deres fremtids økonomi hele veien. Er selv alene med ungene og student (da mannfolket meldte seg ut av det når minste var 3 år) jeg passer likevel på at jeg forsikrer ungene, det er ikke SÅ ille pris pr mnd. Anonymous poster hash: c288e...813
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #19 Skrevet 27. mai 2014 Jeg forsikrer selv ungene, men det er slike debatter som dette som gjør at jeg er skeptisk til det nye "forsikringssamfunnet". Jeg ønsker et samfunn der alle har rett på "gratis" hjelp etter behov, og nå har det allerede blitt litt sånn at folk får "skylde seg selv" om de ikke får den hjelpen de får hvis de ikke har forsikret barna og seg selv utover skatteseddelen. Dette skaper fort et klassedelt samfunn, der de rike går foran, tenker jeg. Anonymous poster hash: 71d72...a51
Monica Skrevet 27. mai 2014 #20 Skrevet 27. mai 2014 Kan legge til at grunnen til at jeg venter er fordi jeg er enslig mor, og student. Har ikke økonomi til det nå. Barna er store. Og begge ved god helse. Og de har ulykkesforsikring. Så skjer det en ulykke, får de i hvert fall en engangssum. å komme med at man er enslig mor/student/dårlig økonomi ser jeg ikke som ok grunn uansett.. JA ungene dine er ved god helse nå, men det kan endre seg på dagen, på timen.. Og du har gamblet med deres fremtids økonomi hele veien. Er selv alene med ungene og student (da mannfolket meldte seg ut av det når minste var 3 år) jeg passer likevel på at jeg forsikrer ungene, det er ikke SÅ ille pris pr mnd. Anonymous poster hash: c288e...813 Så alle som ikke har forsikring på barna sine, gambler med barna sin framtid? Vi bor tross alt i Norge, de får faktisk det de trenger skulle de bli syke. Og siden jeg utdanner meg, vil jeg og ha muligheten til å hjelpe de skulle noe skje. Forsikring på 2 barn tar jeg meg ikke råd til nå, da vi går i minus omtrent hver måned. Jeg har store barn, så ingen støtte fra nav. Bare stipend og studielån, en liten ekstra jobb og en far som ikke betaler noe.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #21 Skrevet 27. mai 2014 Jeg blei født ung ufør, men dei har aldri hatt forsikring på meg.. Hva har dei gått glipp av da i grunn??? Skjønner lite 😄 Anonymous poster hash: b6980...629
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #22 Skrevet 27. mai 2014 Jeg forsikrer selv ungene, men det er slike debatter som dette som gjør at jeg er skeptisk til det nye "forsikringssamfunnet". Jeg ønsker et samfunn der alle har rett på "gratis" hjelp etter behov, og nå har det allerede blitt litt sånn at folk får "skylde seg selv" om de ikke får den hjelpen de får hvis de ikke har forsikret barna og seg selv utover skatteseddelen. Dette skaper fort et klassedelt samfunn, der de rike går foran, tenker jeg. Anonymous poster hash: 71d72...a51 Men alle har jo krav på gratis hjelp etter behov, og da særlig barn. Det er når man ønsker noe mer enn det man faktisk har behov for man forsikrer seg, man forsikrer seg rett og slett til litt mer enn det man trenger for å leve/overleve en sykdom/skade. Det er ingen barn her i Norge som ikke får hjelp om de blir alvorlig syke eller skadet, det er også sånn at alle har krav på livsopphold og uføretrygd om man skulle bli helt arbeidsufør. Så man kan leve et greit liv selv om man opplever varige skader eller kronisk sykdom, sånn sett er vi veldig heldige her i Norge. Men mange av oss, de fleste faktisk, er litt bedre vant enn at vi bare skal ha det greit. Vi ønsker oss litt ekstra, litt mer enn vi faktisk trenger så det blir rom for også litt luksus og valgmuligheter. Det kan vi ikke forvente at staten skal betale for oss, så ønsker vi fortsette ha det også etter en evt ulykke/sykdom så må vi enten spare opp en hel del penger så vi har litt å gå på eller vi må forsikre oss. Anonymous poster hash: 733f3...fd6
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #23 Skrevet 27. mai 2014 Kan legge til at grunnen til at jeg venter er fordi jeg er enslig mor, og student. Har ikke økonomi til det nå. Barna er store. Og begge ved god helse. Og de har ulykkesforsikring. Så skjer det en ulykke, får de i hvert fall en engangssum. Det er jo bare en enda bedre grunn til å forsikre barna! Har man svært god økonomi så klarer man seg ihvertfall om noe skulle skje. Anonymous poster hash: d8771...560
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #24 Skrevet 27. mai 2014 Min venninne forsikret sine barn for 25 år siden, det eldste barnet fikk diagnosen asperger når han var tolv og pga av det fungere han ikke i jobb. Han har derfor blitt ung ufør og får uføretrygd, men ettersom moren hadde forsikret han fikk han også utbetalt en engangsum på 2 millioner når han ble innvilget ung ufør som 20 åring, og det har gjort han i stand til å kjøpe leilighet og ha det økonomisk bra til tross for sykdom. Jeg har også forsikret min datter, og selvom det ikke burde være nødvendig i Norge så er det det hvis barnet skulle bli sykt. Det koster også ikke mye pr. år så det betaler jeg gladelig for å ha en ekstra sikkerhet. Anonymous poster hash: 143dc...eda
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #25 Skrevet 27. mai 2014 Min venninne forsikret sine barn for 25 år siden, det eldste barnet fikk diagnosen asperger når han var tolv og pga av det fungere han ikke i jobb. Han har derfor blitt ung ufør og får uføretrygd, men ettersom moren hadde forsikret han fikk han også utbetalt en engangsum på 2 millioner når han ble innvilget ung ufør som 20 åring, og det har gjort han i stand til å kjøpe leilighet og ha det økonomisk bra til tross for sykdom. Jeg har også forsikret min datter, og selvom det ikke burde være nødvendig i Norge så er det det hvis barnet skulle bli sykt. Det koster også ikke mye pr. år så det betaler jeg gladelig for å ha en ekstra sikkerhet. Anonymous poster hash: 143dc...eda Så bra at han var forsikret da!! Jeg jobber med funksjonshemmede og syns det er trist å se hvor lite mange faktisk får når de blir voksne!! Bare i den kommunen jeg jobber står over 40 unge voksne på venteliste for kommunalbolig. Noenav dem har gått sammen for å lage sitt eget boligprosjekt, men med en inngangsbillett i prosjektet på over 1.5 mill kroner, sier det seg selv at mange ikke har råd til å bli med på dette. De vil måtte bo hos foreldrene i årevis hvis de ikke er så heldige å få startkapital på andre måter. Så jeg er ikke i tvil for min egen del - i min familie er både store og små forsikret. Tør absolutt ikke ta sjansen på at staten skal stille opp for oss om noe skulle skje!! Dessverre.... Anonymous poster hash: 5fe74...f8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå