Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Etter at jeg startet med p piller (microgynon) for 1 år siden, har jeg vært plaget med eksplosivt sinne, over ting som bare er bagateller, som man ikke bør bli sint for. .. Etterpå angrer jeg, men i øyeblikket klarer jeg ikke å kontrollere det, det bare koker over. Jeg er sikker på at det må være p pillene ..ellers er jeg gal ... Når jeg går på dem sammenhengende i flere måneder uten den blødningspausen, så går det greit. Men problemene oppstår i det jeg slutter, mens jeg har pausen og opptil 2 uker etter jeg har startet på nytt brett. Enten må jeg gå på pillene og aldri ta pause, eller jeg må slutte. Men vil ikke bli gravid og tåler tydeligvis ikke p piller. Jeg har ikke sexlyst heller og har gått opp i vekt. Hva kan jeg bruke? (utenom kondom og hormonspiral) Anonymous poster hash: 0c5c1...17c
Kanutten83 Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Du kan jo prøve p-stav Eller et annet p-pille merke. Jeg tålte ikke Microgynon (masse småblødninger og ble gravid), men tålte Diane helt supert
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Sterilisering av mannen? Hehe, uff. Det høres litt dramatisk ut, i tilfelle vi skulle ombestemme oss om flere barn senere. Anonymous poster hash: 0c5c1...17c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Du kan jo prøve p-stav Eller et annet p-pille merke. Jeg tålte ikke Microgynon (masse småblødninger og ble gravid), men tålte Diane helt supert Får Google p stav. Jeg blødde ingenting med microgynon, så er fornøyd sånn sett. Gravid.. oi. Tok du dem hver dag? Anonymous poster hash: 0c5c1...17c
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Ingen grunn til å ta pause, dei er lagt inn grunna førestillinga om at kvinner føler det meir naturlig med ei kunstig mensblødning enn å sleppe unna driten. Ikkje av medisinske grunnar.
Kanutten83 Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Du kan jo prøve p-stav Eller et annet p-pille merke. Jeg tålte ikke Microgynon (masse småblødninger og ble gravid), men tålte Diane helt supert Får Google p stav. Jeg blødde ingenting med microgynon, så er fornøyd sånn sett. Gravid.. oi. Tok du dem hver dag? Anonymous poster hash: 0c5c1...17c Tok de hver dag til samme tid, ikke oppkast eller diaré... Ble gravid etter 7 mnd og fikk ei nydelig jente Søsteren min ble også gravid på de... Endret 27. mai 2014 av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Du kan jo prøve p-stav Eller et annet p-pille merke. Jeg tålte ikke Microgynon (masse småblødninger og ble gravid), men tålte Diane helt supert Får Google p stav. Jeg blødde ingenting med microgynon, så er fornøyd sånn sett. Gravid.. oi. Tok du dem hver dag? Anonymous poster hash: 0c5c1...17c Tok de hver dag til samme tid, ikke oppkast eller diaré... Ble gravid etter 7 mnd og fikk ei nydelig jente Søsteren min ble også gravid på de... Hvordan fikk du og søsteren din mistanke om at dere var gravide? Anonymous poster hash: 0c5c1...17c
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Du kan jo prøve p-stav Eller et annet p-pille merke. Jeg tålte ikke Microgynon (masse småblødninger og ble gravid), men tålte Diane helt supert Jeg er ikke Hi, men jeg har p stav. Null sexlyst, konstant sint og irritert, gått opp fra 50 kg til 67 kg på noen få mnd. Alle reagerer forskjellig, men p staven min skal ut, det er sikkert og visst. Sinnet mitt går utover de jeg er glad i, og det er ikke noe jeg vil:-/ Anonymous poster hash: f7242...a78
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Hvorfor tar du pause fra pillene da, trodde de fleste som gikk på p-piller bare droppet det jeg? http://www.kk.no/annet/det-er-ikke-skadelig-%C3%A5-utsette-mensen-med-p-piller-23728 Anonymous poster hash: 3fa49...cf4
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Jeg tåler forresten ikke hormoner i det hele tatt så for oss ble valget enkelt. De bare vi ville ha måtte vi få på rappen, noen atpåkladd er ikke aktuelt for oss. Så vi fikk fire barn i løpet av 7,5 år også ble det sterilisering. Veldig fornøyd Anonymous poster hash: 3fa49...cf4
Kanutten83 Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Du kan jo prøve p-stav Eller et annet p-pille merke. Jeg tålte ikke Microgynon (masse småblødninger og ble gravid), men tålte Diane helt supert Får Google p stav. Jeg blødde ingenting med microgynon, så er fornøyd sånn sett. Gravid.. oi. Tok du dem hver dag? Anonymous poster hash: 0c5c1...17c Tok de hver dag til samme tid, ikke oppkast eller diaré... Ble gravid etter 7 mnd og fikk ei nydelig jente Søsteren min ble også gravid på de... Hvordan fikk du og søsteren din mistanke om at dere var gravide? Anonymous poster hash: 0c5c1...17c Vi fikk ikke mensen da vi skulle Jeg slet veldig med uregelmessige blødninger de første 6 mnd, kunne fint få blødning midt i brettet, men fikk da uansett mensen igjen i den pillefrie uka, og alltid natt til mandag. Den mnd jeg ble gravid fikk jeg ikke noen blødning natt til mandagen og da tirsdagen kom uten antydning til mens tok jeg en test som var knallpositiv Hadde ingen andre symptomer før uke 6, da kom kvalmen Søsteren min fikk en mistanke på samme måte som meg, men ventet 1 uke lenger med å teste fordi hun var redd den skulle bli positiv... Hun var 17 år, barnefaren var mildt sagt ustabil (og yngre) og hun var overhodet ikke klar for å bli mamma. Testen viste positiv, men hun mistet en dag eller to senere, noe hun ble veldig glad for da hun slapp å måtte ta valget selv
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #13 Skrevet 27. mai 2014 Jeg hadde gjennom ungdomsårene og tidlig voksen alder masse humørsvingninger, selvmordstanker (2 forsøk på selvmord), depresjon og et vilt sinne. Gikk til psykolog, tok antidepressiva osv, men ingen kom til bunns i det reelle problemet: P PILLENE!!! Gikk på Loette..... Sluttet på de når jeg møtte nåværende kjæreste, da han hadde opplevd at sin exkjæreste reagerte på samme måte. Han mente og det var rart at jeg utrolig nok var blidere under mensen (den uka jeg ikke tok de hehe). OG;.....det var som om et tungt lokk forsvant fra hodet mitt, da jeg kuttet de ut. Ble nærmest kurert første mnd. Fantes hverken sur eller trist, sexlysten ble god-musa fungerte, jeg ble våt og i stand til å oppleve orgasmer hihi. Vekta gikk nedover, migrenen forsvant, de mørke tankene borte, livet ble forandret. Skal ikke anbefale det, men vi hoppet av i svingen med god effekt.. Hadde sex under eggløsning til og med, uten å bli gravid. Hadde mye sex, men han måtte tisse og vaske seg etter utløsning, dersom vi skulle ha sex på ny osv innen kort tid. Kom inni meg en gang etter et år som resulterte i sønnen vår, men han var planlagt. Så 2 nye år uten barn, samme metode. Nå får vi en datter som og er planlagt:) Jeg har ikke vært sint eller nedfor etter slutten, og ikke hatt behov for terapi eller medisiner. Når hun er født skal gubben sterilisere seg, vil ikke ha flere barn, og for sikkerhetsskyld er det beste alternativ. Om jeg ender opp med et nytt ks, gjør jeg det i samme slengen:) Men alternativ hormonell prevensjon vet jeg ikke så mye om dessverre, turte aldri å prøve pga psyken min. Var redd de ville ha samme effekt. Men sånn p-ring har jeg hørt at skal kunne fungere. Kan få kviser osv, men mulig den virker mer lokalt..... Eller så kan du prøve minipiller, med kun et hormon? Masse lykke til, vet hvordan du har det. Bare så lei meg over at jeg brukte 7 år av livet på å ha det vondt, uten å vita at små piller kunne gjøre så mye med kropp og sjel! Skumle greier! Anonymous poster hash: de098...1e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå