Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Her er gutten vår snart to mnd og føler vi aldri kommer til å havne i en god rutine. Med en en storesøster i barnehage så må han stadig bli vekt når hun skal leveres og hentes. Og mannen er permittert fra jobb til etter sommeren og vi pusser opp huset, så den roen som jeg hadde med førstemann er ikke tilstede. Vi triller tur to ganger om dagen, så da sover han der. Men når vi er hjemme så klarer han ikke å sovne i sengen sin, bare oppå meg. Han sovner heldigvis fint til kvelden i 20 tiden (når jeg rekker å legge han før han blir overtrøtt). Da sover han til rundt 03.00 for mat, sovner og våkner igjen rundt 08-09. Men føler det er så "kaotisk" med bare sånne smålurer gjennom hele dagen. Storesøster hadde lange soveøkter tidlig Anonymous poster hash: d44be...e2e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Da våre var over ett år. Slutt å krev ting av de små. Bruk tiden godt og la babyen bestemme. Null stress her i gården. Anonymous poster hash: aa139...c16
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 La den permitterte mannen levere og hente viss babyen søv, problem løyst..
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Ja, mannen pleier å levere Anonymous poster hash: d44be...e2e
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Ene ungen fikk det når h*n var 1 mnd, andre fikk det ikke før h*n var over året.. Så der ligger det ingen fasit Anonymous poster hash: 3b135...e20
MamsenMedToSmå Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Babyen din er bare to mnd. Jeg tror ikke man skal forvente verken rutiner eller at barnet sover når det passer dere. Slapp av, la babyen din regulere sin egen søvn og slutt å forvente at han skal gjøre det på samme måte som storesøster gjorde. :)
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Btw: Å få nr to blir aldri som å få nr 1. Med første kan ein heile tida legge planer etter babyen og endre planer etter babyen. Ein kan vere heime heile dagen eller ute til langt på kveld alt ettersom, og permisjonen er ein einaste lang ferie. Med nr 2 må ein forholde seg til eldstes rutiner, det er frokost, levering, henting, middag, leggetid og andre restriksjonar i fridommen som ikkje eksisterte første gongen. Å drømme om korleis det var er lite konstruktivt, prøv å elske det du har i staden.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Vi følger hans sovemønster så greit det lar seg gjøre, men det er bare det at jeg får så dårlig samvittighet for at søvnen hans blir så "rotere". Med en storesøster så henger han liksom litt med på lasset og får noen dager bare aånne smålurer når jeg vet han bør sove mer. Han sover så dårlig i vogna hvis den står i ro og det er ikke alltid man kan slippe det man har i hendene for å gå tur heller. Anonymous poster hash: d44be...e2e
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Vi følger hans sovemønster så greit det lar seg gjøre, men det er bare det at jeg får så dårlig samvittighet for at søvnen hans blir så "rotere". Med en storesøster så henger han liksom litt med på lasset og får noen dager bare aånne smålurer når jeg vet han bør sove mer. Han sover så dårlig i vogna hvis den står i ro og det er ikke alltid man kan slippe det man har i hendene for å gå tur heller. Anonymous poster hash: d44be...e2e Kjenner på det samme, babyen får ikkje fullt fokus slik eldste fekk, og eldste blir alt for ofte tilsidesatt grunna babyens behov, ho er tross alt lita enda ho også. Møtte ein gammal kollega i går, ho berre fnyste av problemstillinga og meinte vi yngre konstruerar oss problem. Før hadde ein mange ungar heime og kanskje ein fjøs også, ungane fekk berre vente på tur. Er ikkje overbevist om at det gjekk så bra som dei eldre påstår, men det set mine bekymringar i perspektiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå