Gå til innhold

Syns dere dette er lite penger igjen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er midt i flytting og det er en del ting vi skulle hatt. Men etter mye handling når jeg at vi må stoppe å vente på lønn.

 

Vi har nå igjen 11500kr.

Dette skal holde frem til 15 Juni,

Og brukes til mat, bensin og alt annet. Regninger er betalt, ihvertfall de forutsette:) bensin må vi kanskje bruke en tusenlapp på..

 

Er det helt greit? Bra? Hmm..

 

Anonymous poster hash: 710f9...06a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er helt greit jeg.

Kjøp mat en gang i uka og kjøp kun det nødvendige. Skal nok gå skal du se:-)

 

Anonymous poster hash: 22503...104

Skrevet

Å herregud

 

Anonymous poster hash: 48189...860

Skrevet

Litt lite synes jeg. Vil vel gjerne bruke penger på litt aktiviteter også?



Anonymous poster hash: e989b...72e
Skrevet

Nesten fem tusen i uka? Det er luksus for mange av oss her inne.

 

Anonymous poster hash: cd8b5...a35

Skrevet

Det er så jævlig talentløst å spørre om slikt, hvis du skal brife med hvor mye penger du har bør du i det minste bruke nick sånn at alle får med seg hvor mye akkurat du har. 



Anonymous poster hash: 300b4...1e8
Skrevet

Vi hadde ikke klart oss med så lite penger.



Anonymous poster hash: bd418...729
Skrevet

Vi har ca 5000 igjen og skal vare til 12 juni. Vi er to voksne og to barn på 12 og 10 år. Regningene er i hovedsak betalt og vi har noe mat i fryseren. Jeg synes vi har helt fint med penger igjen, men har dere mange barn og mye som skulle vært handlet inn så forstår jeg pengene går fort.

 

Vi trenger sommer sko til barna, litt beplantning og møbler ute, dette venter vi med å kjøpe til vi får feriepengene 12 juni, for da kommer det litt ekstra. Kan dere evt vente med noe av innkjøpet til da?



Anonymous poster hash: 4dc2a...56a
Skrevet

Selfølgelig er det mer enn nok!!!

Troll!



Anonymous poster hash: 584b8...3a9
Skrevet

Jeg var i nettbanken og oppdaget akkurat det samme; vi (jeg...) har sløst litt mye og har bare 12000 igjen frem til lønning 15 juni. Skjønner at for noen kan det høres mye ut, men for oss er det ikke det. Alt er relativt 😉

 

Anonymous poster hash: 7392c...bd3

Skrevet

Dere har ca 650kr å klare dere på hver dag. Mulig det er mindre enn dere er vant med, men det burde ikke være vanskelig av den grunn.

 

Anonymous poster hash: 03c92...63c

Skrevet

Ja, du bør trekke kølapp på Nav for å få stønad til livsopphold.

Skrevet

Poenget er at man ikke trenger bruke penger på vissvass, har man "lite" penger kjøper man mat og dopapir og dropper utskeielser. Det betyr ikke at man har dårlig råd, det betyr bare at man ikke kan flotte seg som man vanligvis gjør. 



Anonymous poster hash: 300b4...1e8
Skrevet

Med 1000 kr til overs i uken så burde dere slutte å kjøpe søppel.

 

Anonymous poster hash: c5421...649

Skrevet

For et talentløst spørsmål!

Skrevet

Så hissige dere blir! Herregud.

Vi er midt og flytting og føler nå at vi ikke bør kjøpe så mye mer utenom helt nødvendige ting. Pengene går fort og jeg sier ikke at 11500 er lite penger.

Men allikevel kan det fly unna om man overvurderte summen.

 

Sorry til dere som har mindre, men det er ikke mitt problem!!

Jeg spør bare hvordan vi ligger an, etter deres mening.

 

Anonymous poster hash: 710f9...06a

Skrevet

Alt over 8000 er helt ok og overleving.



Anonymous poster hash: 9a01b...0a0
Skrevet

Synes du har masse penger jeg.

Vi har tilsammen 5 barn, og mnd budsjettet vårt etter regninger er på mellom 10 000-12000, etter regninger. Det skal dekke mat, klær, bensin, aktiviteter (korps, fotball), osv

 

Er hvertfall ikke no problem å klare seg på det

 

Anonymous poster hash: e7bf3...d73

Skrevet

Stakkars deg som bare har 11500 kroner å leve på i to uker.

Du har mer enn nok penger!!!!

 

 

Anonymous poster hash: cd8b5...a35

Skrevet

Men en ting jeg lurer på når det kommer til slike spm, er: hvorfor spør man andre som ikke kan hjelpe en økonomisk, om det er lite eller mye?

Noen sier det er mye og andre sier det er lite. Men hva hjelper drt egentlig??

Om alle her inne hadde sagt det var lite, hvordan hadde dt endret situasjonen deres?

 

Anonymous poster hash: 08d29...62f

Skrevet

Så hissige dere blir! Herregud.

Vi er midt og flytting og føler nå at vi ikke bør kjøpe så mye mer utenom helt nødvendige ting. Pengene går fort og jeg sier ikke at 11500 er lite penger.

Men allikevel kan det fly unna om man overvurderte summen.

 

Sorry til dere som har mindre, men det er ikke mitt problem!!

Jeg spør bare hvordan vi ligger an, etter deres mening.

 

Anonymous poster hash: 710f9...06a

Hadde hatt panikk med så lite penger igjen. Tenk om man må til tannlegen, kjøleskapet ryker eller lignende. Tenker at man minimum må ha 20.000 i bakhånd til diverse. Helst 50.000. Det er noe med trygghet å gjøre for meg.

 

Anonymous poster hash: 7a531...ced

Skrevet

 

Så hissige dere blir! Herregud.

Vi er midt og flytting og føler nå at vi ikke bør kjøpe så mye mer utenom helt nødvendige ting. Pengene går fort og jeg sier ikke at 11500 er lite penger.

Men allikevel kan det fly unna om man overvurderte summen.

 

Sorry til dere som har mindre, men det er ikke mitt problem!!

Jeg spør bare hvordan vi ligger an, etter deres mening.

 

Anonymous poster hash: 710f9...06a

Hadde hatt panikk med så lite penger igjen. Tenk om man må til tannlegen, kjøleskapet ryker eller lignende. Tenker at man minimum må ha 20.000 i bakhånd til diverse. Helst 50.000. Det er noe med trygghet å gjøre for meg.

 

Anonymous poster hash: 7a531...ced

Vi har 60 000 på en sparekonto.. Men de skal jo ikke røres til vanlig..

 

Anonymous poster hash: 710f9...06a

Skrevet

Jo grunnen for at jeg spør, er for å sammenligne.

Bør jeg slutte å føle at jeg har dårlig råd? Eller har vi helt gjennomsnittlig?!

Så hører her for å se hva andre sier...

 

Anonymous poster hash: 710f9...06a

Skrevet

Du vet vel selv hvor mye penger dere bruker til vanlig? Ta det som utgangspunkt, så finner du fort ut om dere må leve på tomatsuppe til middag, eller om dere kan leve som vanlig. 



Anonymous poster hash: 76e36...86f
Skrevet

Om du føler du har dårlig råd med 11500 igjen nå er jo kun du som vet. Nå spørs det også hva du legger i å ha dårlig råd.

 

Vi pleier å ha 3000-4000 igjen etter at alt er betalt, det skal gå til mat og husholdningsartikler + klær. Selvsagt hadde vi hatt dårlig råd om vi gjerne ville kjøpt indrefilèt et par ganger i uka, dyre juicer, reist på en weekendtur til Danmark osv.. Det har vi ikke råd til, men vi har råd til helt normal mat og dasspapir som ikke kjennes ut som sandpapir, så da ser jeg ingen grunn til å tenke at jeg har dårlig råd. 

 

Dårlig råd har man først når man står der og må bestemme om man kan sende en eller begge ungene på kino med vennene sine, om man ikke egentlig har råd til å kjøpe bursdagsgave til en barnebursdag ungen skal i, om man lurer på om man har råd til en ost i tillegg til en pakke first price kneipp osv. 

 

Man har, i mine øyne, IKKE dårlig råd når man kan kjøpe seg det man trenger og litt til.

 

 



Anonymous poster hash: 300b4...1e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...