Gå til innhold

Soleksem på barn! Hva virker på deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt:

Sønn på 6 år, blir veldig brun på sommeren (ikke sånn "hvit" barnehud), men får allikevel av og til litt soleksem på armene og i nakken. Ofte går det bort etter et par dager.

Hva fungerer best på deres barn for å fjerne eksemen? Skal til syden snart og tenker å ta med noe som virker da jeg antar at han kan få det der, og da blir det kanskje ikke borte så fort av seg selv i å med at vi er i sola hele tiden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mitt eksembarn gjelder kun cosmica solkrem og aloevera som aftersun. Nivea solkremer er som gift på huden.

Anonymous poster hash: 7f661...d14

Skrevet

På mitt eksembarn gjelder kun cosmica solkrem og aloevera som aftersun. Nivea solkremer er som gift på huden.

Oi, det var faktisk et godt tips - har ikke tenkt på å bytte solkrem en gang..... alltid brukt nivea. Kanskje jeg skal prøve cosmica i år da.... du er fornøyd med den antar jeg? 

Skrevet

Pleier å kline på litt 50 hvis eksemen kommer ;) Men er så "lite" og han er ikke plaget med det heller (ikke vondt eller noe), og han blir aldri brent/rød. 

Med 50 på stedet er det ofte borte etter et par dager i sola også faktisk. Bare tenkte om det fantes noe annet vindundermiddel som funket for å fjerne enda fortere :)

Skrevet

Oi, det var faktisk et godt tips - har ikke tenkt på å bytte solkrem en gang..... alltid brukt nivea. Kanskje jeg skal prøve cosmica i år da.... du er fornøyd med den antar jeg?

Ja :) Cosmica er den eneste solkremen som ikke trigger eksemen. Bruker jeg nivea solkrem på henne ser huden ut som en rå kjøttkake etterpå! Andre solkremer er ikke så ille som nivea, men cosmica er den eneste som hun ikke reagerer på i det hele tatt!

Skrevet

Jeg bruker også cosmica på mine. Og er veldig fornøyd :)

Storesøster har en del soleksem og utslett og lillebror har atopisk eksem. De tåler godt cosmica begge to.

Skrevet

Eneste som har funket på min lillebror er p finne riktig solkrem. Det er også det som nå funker på min lille. Garnier sin Rapido spray til barn er den som funker best her hvertfall. Den er tynn nok til å ikke plage den atopiske eksemen hans også...

Skrevet

De eneste solkremene som funker soleksemhud her er Vichy og Eucerin, Cosmica fungerer svært dårlig for oss. Vichy aftersun virker veldig avkjølende og beroligende. Anbefales! De har også hatt en tube som heter SOS Repair og den har vært helt fantastisk, men vet ikke om den selges i Norge lenger. Hvitvask er jo lurt å ta med uansett.

Anonymous poster hash: 6ed60...490
Skrevet

De eneste solkremene som funker soleksemhud her er Vichy og Eucerin, Cosmica fungerer svært dårlig for oss. Vichy aftersun virker veldig avkjølende og beroligende. Anbefales! De har også hatt en tube som heter SOS Repair og den har vært helt fantastisk, men vet ikke om den selges i Norge lenger. Hvitvask er jo lurt å ta med uansett.

Anonymous poster hash: 6ed60...490

Takk for gode tips! :)

Skrevet

Vi har sørget for en veldig tynn og luftig skjorte som brukes om det oppstår litt eksem. Smører selvsagt først.

Anonymous poster hash: 436c4...1a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...