Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Tenker da spesielt på sandaler og joggesko... Syntes det er dyrt med 7-800 kr for sko vi bare kan bruke i noen mnd... Legger likevel vekt på at skoene skal være gode å gå med og at de skal ha god ventilering. Noen tips/anbefalinger? Anonymous poster hash: 92a18...738
førskolelæreren Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Kjøpte igår nike sko til 3 åringen. Jeg vektlegger: Gode såle. Lette i vekt. Enkle å få på (ikke knyting). Ikke altfor kjukke, de skal være luftige da disse små er farta hele tiden. Endret 27. mai 2014 av førskolelæreren
Appelsinpiken Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 God såle og sitte godt på foten. Varierer litt hva slags merke det blir, men på den lokale skobutikken er de generelt flinke til å finne sko som passer barnas føtter. Joggesko og sandaler o.l betaler jeg sjelden mer enn 400 for.
❤lille stjerne❤ Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Legger vekt på komfort og kvalitet. Passform at de er lette på foten, men samtidig solide da jeg har en veldig aktiv jente som sliter sko hardt. God erfaring med viking og ecco sine sko og nå som hn begynner å bli større er timberland en favoritt også. De koster, men de varer mye lenger enn billigere sko og jeg passer på å kjøpe inn når det er noe på tilbud.
Tjofsen Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Kan anbefale Viking sine sko. Er også fornøyd med Nike sine lette joggesko. Av sandaler kan jeg anbefale Timberland med lukket tå. Har et par sandaler fra Viking, men de fikk frøkna gnagsår av. Sko fra Viking kan du få for 300-500 kr Nike sine har jeg sett helt nede i 250 kr. Timberland-sandaler koster ca 400, men jeg har funnet på tilbud til 200. De billigste butikkene er gjerne xxl og diverse nettbutikker som zalando, brandos, sportamore og footway.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Legger vekt på at de støtter godt rundt ankelen og at de ikke er for tunge. Varierer mellom viking og ecco. Viking sine vintersko har en tendens til å bli for tunge, kjøper de derfor bare i joggesko. Jenta mi har litt problemer med beina, derfor er det veldig viktig med sko som støtter og som ikke er tunge for henne. Anonymous poster hash: fba3d...009
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Storesøster er 9 år nå og får velge selv. Som regel velger hun ikke de dyreste og får gjerne noen lette sommersko/sandaler i tillegg så hun har flere par å velge i. Lillebror har innleggsåle av flere årsaker og jeg vektlegger mest at skoen er bred nok til den, og at den er god for han på foten. Kjøper minst 90% av skoene til han i merket Viking. Kjøper som regel joggesko på Obs! til 3-500kr. Det er helt greit. Pga sålene har han ikke noe særlig med sko å velge i utenom crocs, sandaler ol. Kanskje 1 par joggesko. Da er jeg ikke så opptatt av noe annet enn at han liker dem. De blir brukt minimalt. Sandalene er jeg bare opptatt av at sitter godt med godt fester og ikke for tette.
☆☆☆ Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Likar godt adidas joggesko til toåringen, ho hadde dei i fjor og fekk i år også. Dei er lette, sit godt på foten og har god demping. Ikkje kostar dei skjorta heller, kjøpte på tilbod til 299 på laurdag.
Blondzilla Skrevet 27. mai 2014 #9 Skrevet 27. mai 2014 Jeg pleier å kjøpe Kavat. God plass til tærne, god såle og holder seg godt. Ellers synes jeg superfit har en del fint, men de er litt smale til mine barn.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #10 Skrevet 27. mai 2014 Til de minste (gålæring ute) har jeg alltid gått for Pony sine startersko, de er lette, men stive i helen som stabiliserer ute. Inne går de barbent, evnt med lærtøfler. For de større småbarna er det viktig med stabil sko rundt hel, fast ramme rundt siden slik at foten ikke flyter, og god demping i sålen. Joggesko er flott, samme med tursko med goretex på høst og vår. Jeg velger vintersko med snøring eller borrelås slik at de sitter stødig. Sko jeg holder meg langt unna: *slushers og andre trekkpå støvler (gummistøvel er jo et nødvendig onde) *converse og andre lignende stoffsko uten støtte *"slaskesko" som er veldig brede, slik hipphoppersko *sko med harde heler, som billigsko fra hennes og maurits *sko med alt for myke heler, også mye av billigsko fra klesbutikker osv som har helt myke heler Min eldste har klumpfot, så jeg MÅ tenke mye over skovalg. Jeg har gått gjennom med fysio og ortoped for å finne gode sko, og huskelisten er stødig hel, stiv kant på siden, snøring eller borrelås og skikkelig såle med demping. Jeg bruker 6-800 kr på et par vintersko hver sesong siden han ikke kan bruke sko som er "utgått", nå må jeg nok handle inn 2 par pr vinter for å holde bruken. På høst og vår er det fjellsko/tursko og på sommer er det gode joggesko. Jeg handler alltid sko på skobutikk eller sportsforetning. Det er dyrt, men sånn blir det bare... Anonymous poster hash: 1df26...c51
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #11 Skrevet 27. mai 2014 Stødige, god støtte og lette er det viktigste. Kjøper foreløpig uten snører siden han sliter med å knyte selv (snart 5). Går mest i ecco og diverse gore-tex til vinterbruk, har som regel et par støvler, et par høye vintersko og et par som er mer som fjellsko. På sommeren har vi eccosandaler, et par gode joggesko og et par lette fjellsko + et par litt finere hverdagssko. Anonymous poster hash: d0023...1fd
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2014 #12 Skrevet 27. mai 2014 Vi kjøper sko på xxl stort sett. Det er ikke vanskelig å finne sko som er gode i passform, har god støtte på hel/ankel, og en såle som er god på ulikt underlag. Det er MYE billigere enn i skoforretninger. Keen og Teva har svært gode sandaler med tupp. Anonymous poster hash: 72772...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå