Gå til innhold

Gutt 6.mnd.liker ikke gulrot og potetmos!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt som akkuratt ble 6 mnd.vil ikke ha potet og gulrot. Jeg tenkte å lage dt selv og han likte ikke dt, kjøpte et glass i dag, men ikke dt heller. Hjeeelp!!! Jeg skal bare fortsette. Men gud dt smaker shiiit må jeg si hehe! Han ammer og spiser frukt mos og grøt! Hvordan spiste deres babyer og hva?! :)

Anonymous poster hash: da58d...a97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 7, noe kresen ksr.

Men melk, middagsglass å grøt:-)

Heller ikke all slags middager/grøter og mellommåltider

han liker. Prøv deg frem:-)

Skrevet

Husker tilbake til den tiden hvor jenta mi skulle spise middagsglass og NEKTET Å spise det! Maten fløy veggimellom (sånn nesten hvertfall)

Vi prøvde alle glass som var å få kjøpt men hun ville ikke ha ett eneste et av dem. Forståelig, fordi det smaker jo dritt!

Så jeg lagde selv, moste og sto i. Men det smakte visstnok også pyton. Eneste hun likte var babygrøt med kanel på toppen - men jeg kunne jo gi det hvert eneste måltid. 

Tilslutt leste jeg om babyled weaning (http://www.babyledweaning.com) og endelig spiste hun! 

Favoritten til å begynne med var brokkoli, gulrøtter og agurk. 

Lykke til!

Anonymous poster hash: 6d2f1...b39
Skrevet

Mine har ikke likt middag før rundt 8 mnd. Bare fortsett å prøv med hjemmelaget, de liker der til slutt. Eller dvs, den ene av mine ville aldri ha most mat. Vi gav han dampet brokkoli, gulrotstenger etc i hånden og da spiste han av hjertens lyst.

Anonymous poster hash: e0cfa...fc4

Skrevet

Min begynte med middag rundt 6 mnd. Men vil kun ha mat som vi spiser og ikke glass. Veldig greit det:-)

Anonymous poster hash: 37bba...24c

Skrevet

En baby må gjerne smake på noe 10-30 ganger før de liker det. Ville laget opp i smaksporsjoner og tilbudt hver dag.

En her over nevner kanel. Det må du ikke gi da det er skadelig for nyrene.

Anonymous poster hash: 70a38...eb1

Skrevet

Mini her var heller ikke begeistret for poter og gulrot ved den alderen. Fikk ikke konsistensen glatt nok. Prøv søtpotetstappe og frukt. Banan var en hit her. Og søtpotet var med i nesten alt han spiste i starten. Blandet etterhvert i både vanlig potet og gulrot. Noen er glad i avokado.

Skrevet

And so what? Ungen er 6 måneder, det går seg til.

Skrevet

Da venter du noen mnd og prøver igjen. Masse annet du kan gi, han er jo så liten enda. trenger ikke så stor variasjon utenom melk.

Anonymous poster hash: e89a7...c1a
Skrevet

Her var broccoli og søtpoteter en stor hit :) er bare å prøve seg frem. Trenger ikke å like potet og gulrot før du introduserer noe nytt.

Skrevet

Du MÅ jo ikke ha gulrøtter eller potet. Men du kan jo tilsette smak - urter, kjøtt, hvitløk.

Skrevet

Ingen av mine barn har vært noe glad i det heller, de har forsåvidt ikke vært så glad i most mat. Det eneste jeg fikk i dem av mos var avokado og banan blandet sammen.

Bare prøv deg litt frem med forskjellige ting, så finner du etterhvert ut hva ungen foretrekker.

Skrevet

Søtpotet, gresskar, pastinakk og avokado var grønnsaker som falt i smak her. Poteter likte hun aldri og nekter fortsatt å spise (2,5 år). Gulrot gikk ned når det ble moset med litt ingefær eller appelsinjus.

Vi brukte også mye urter og aromatiske krydder i maten, og hun fore

Anonymous poster hash: f1b03...9e6

Skrevet

Søtpotet, gresskar, pastinakk og avokado var grønnsaker som falt i smak her. Poteter likte hun aldri og nekter fortsatt å spise (2,5 år). Gulrot gikk ned når det ble moset med litt ingefær eller appelsinjus.

Vi brukte også mye urter og aromatiske krydder i maten, og hun foreAnonymous poster hash: f1b03...9e6

Foretrakk moser med ekstra smak (kom borti send knappen)

Anonymous poster hash: f1b03...9e6

Skrevet

Fortsatt tidlig så det går seg sikkert til, men skjønner frustrasjonen:) Her ble søtpotet redningen, og brukte det som basis for å "lure" inn annen mat etter hvert. Du kan også prøve mat fra "Ella`s Kitchen der det ofte er blandet frukt og grønnsaker, min likte de godt:)

Skrevet

Her har knøttet hatet mat på glass. Men så lenge det er litt smak i det så har det gått bra. Hun vil rett og slett ha ting som chilli, hvitløk, urter og ingefær i maten. Som andre har sagt her så er det bare å prøve, og prøve og prøve :)

Jeg har også hatt litt fløte og usaltet smør i maten, da blir set så mye bedre med en gang. Vet at det ikke er helt anbefalt, men det er vel kun Norge som anbefaler å vente med melkeprodukter til 10 mnd, ellers så ligger anbefalingen på 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...