Gå til innhold

er det forseint og døpe han nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har fylt 6 år. Jeg ønsker helst at han døpes. Men har vært vært i et kontrolerende forhold med en i jehovas vitner så det ble aldri noe som beby. Nå har jeg muligheten til og velge. Det er tradisjonelt i min familie. Men vi er ikke kristne. Er han for gammel. Bør jeg la han selv velge som 14 åring? Hva mener dib fellesskapet om dette?

Anonymous poster hash: 3bf3f...c61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville latt ham velge selv. Jeg er baptist og vi tror på voksendåp, slik dåpen var i opprinnelsen. Velsignelse av barnet, men dåp som voksen.

Anonymous poster hash: 31c61...ff1
Skrevet

Han er absolutt ikke for gammel! Ring kirkekontoret så fikser de det :) Du får selvsagt en privat sermoni viss du ønsker det. Lettere nå enn når han blir 14 år og er den "eneste" av konfirmantene som ikke er døypt. Ikke lett å vær annerledes i den alderen!

Min mening :)

Anonymous poster hash: c22e1...ae3

Skrevet

Ville seie køyr på (sjølv om eg personlig synes det er ein uting å melde andre inn i trusssmfunn), ser ikkje den store skilnaden på å døype ein baby eller eit barn. Men så kom eg til den delen om at du ikkje er kristen. Når du ikkje ein gong trur på det du i tilfelle lovar å oppdra guten til å tru, vil eg seie klart nei.

Skrevet

Aldri for sent å bli døpt!

Men vil han det selv, da? Siden han er såpass stor, spør hva han vil?

Anonymous poster hash: 03389...a28
Skrevet

Aldri for sent å bli døpt!

Men vil han det selv, da? Siden han er såpass stor, spør hva han vil?

Anonymous poster hash: 03389...a28

Han er mer opptatt av jesus og kirken enn hva jeg er. Jeg har nevnt det før og han vil gjerne. Men jeg vet ikke helt om han kan vurdere det rett selv. Gan kjenner jo ikke til stasmedlemskapet og plijtene igjennom skolen det fører til. Men jeg vet også at dersom han ikke ønsker dette kirkelige kobfirmantopplegget. Så er det en stor vansklighetsgrad og melde seg ut. :/

Selv liker jeg min egen oppvelst som medlem av kirken. Men. Jah. Jeg kunne selv ikke brydd meg mindre heller. Det er kun til tradisjonelle begivenheter og ved sørgelig begravelse jeg deltar i kirken. :/

Skrevet

Nå er det jo ikke akkurat vanskelig å melde seg ut av statskirken da, men å døpe en så stor unge kun fordi det er tradisjon er jo helt på trynet. Hva er vitsen? 

Anonymous poster hash: 49034...1a0
Skrevet

Hva sier bf? Har dere ikke delt foreldreansvar??

Anonymous poster hash: a0d2f...283

Skrevet

Hva sier bf? Har dere ikke delt foreldreansvar??

Han har ikke foreldreansvar og har aldri vært innvolvert i livet til barnet.

Skrevet

Nei, det er aldri for sent å bli døpt. Var på Gudstjeneste en gang, der var det en mor og far som døpte alle tre ungene sine på en gang. 2 store på ca 4-7 år og en liten baby. Var ganske rørende i grunnen:-)

Gjest beef sister
Skrevet

Hvorfor ønsker du at han skal døpes? For å videreføre tradisjonen om å lyve i kirken? Det er like teit når ungen er 2 mnd. som når den er 8.

Skrevet

Hvorfor er ikke barnet døpt før da?

Siden faren aldri har vært innvolvert??

Et jv skal jo være så ordentlig!??

Var dere ikke gift heller? :o også bryr han seg ikke? ;O

Skrevet

Ehm... vent litt til når du først er sent ute.. så kan han ta valget selv når han blir eldre..

Anonymous poster hash: b771a...142

Skrevet

Hvorfor er ikke barnet døpt før da?

Siden faren aldri har vært innvolvert??

Et jv skal jo være så ordentlig!??

Var dere ikke gift heller? :o også bryr han seg ikke? ;O

barnefar var ute av bildet før barnet ble født. Jehova"dritten" som jeg lot bestemme nektet. Alle er ikke perfekte..

Skrevet

Det er mest fordi jeg ble det. Alle jeg kjenner er det. :) det er en koselig og betydelig situasjon i livet. En happening. Et riktig mål som konfirmant. Jeg støtter kirken forran borgerlig! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...