Gå til innhold

Er utrolig glad jeg har barneforsikring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tegnet barneforsikring for sønnen våres da han var noen mnd gammel. Man tror (og håper) man ikke får bruk for denne. Nå 8 år senere så gir det oss en god del ekstra penger i mnd. Sønnen vår ble kronisk syk for 1,5 år siden og vi fikk for en stund siden innvilget hjelpestønad sats 2 av NAV. Dette vedtaket gir da "automatisk" oss innvilgelse av forhøyet hjelpestønad igjennom barneforsikringen. Pratet med de i dag og vi får 52.000 kr ekstra i året skattefritt. Pluss de 30.000 kr fra NAV i året. Dette gir oss 6750 kr ekstra i mnd. Skulle selvsagt aldri vært nødvendig men når det ble som det ble og vi har en sønn med en sykdom så var dette gode penger å ta med seg.

Så det er ting barneforsikringen gir oss som ikke nødvendigvis det offentlige kan tilby.

Anonymous poster hash: 79439...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min var alvorlig syk da hun ble født. Får ikke forsikring på henne.

Anonymous poster hash: d8625...753
Skrevet

Vi tegnet barneforsikring for sønnen våres da han var noen mnd gammel. Man tror (og håper) man ikke får bruk for denne. Nå 8 år senere så gir det oss en god del ekstra penger i mnd. Sønnen vår ble kronisk syk for 1,5 år siden og vi fikk for en stund siden innvilget hjelpestønad sats 2 av NAV. Dette vedtaket gir da "automatisk" oss innvilgelse av forhøyet hjelpestønad igjennom barneforsikringen. Pratet med de i dag og vi får 52.000 kr ekstra i året skattefritt. Pluss de 30.000 kr fra NAV i året. Dette gir oss 6750 kr ekstra i mnd. Skulle selvsagt aldri vært nødvendig men når det ble som det ble og vi har en sønn med en sykdom så var dette gode penger å ta med seg.

Så det er ting barneforsikringen gir oss som ikke nødvendigvis det offentlige kan tilby.

Har også barneforsikring og skjønner ikke at at noen tør å la være. Mange forsikrer seg selv men tror barna har rett på alt mulig om noe skulle ramme dem. Lurer jo da på hvorfor de forsikrer seg selv... Vi stiller nemlig likt alle sammen.

Hvor har du forsikring forresten?

Anonymous poster hash: ca35e...663

Skrevet

Hvilket forsikringsselskap har du HI?

Anonymous poster hash: a236e...37e

Skrevet

Gjensidige

Skrevet

Har også forsikring på barna. Synrs det skulle vore gode nok universelle ordningar, men slik er det ikkje :( Eg har forsikra meg sjølv, bilen, innbo osv, finn det naturlig å også firsikre det kjæraste eg har.

Skrevet (endret)

Tre barn har forsikring, mens den siste gikk ikke gjennom. Kan søke om 1 år igjen. 😊

Endret av Gjest
Skrevet

Min datter er hjerteoperert som nyfødt, men fikk forsikring til slutt med klausul om at ingen hjetterelaterte problemer vil dekkes av forsikringen.

Meg selv derimot får ingen forsikring. Skulle ønske mamma og pappa tegnet for meg da jeg liten og før jeg ble syk.

Skrevet

Det sier søsteren min også...

Barnet hennes ble også syk, og har ligget på sykehus i mange uker om gangen, ikke uvanlig med 3 ukers opphold. Når ungen er innlagt får de 500 kr dagen fra forsikringsselskapet, det gjør at begge foreldrene kan være tilstede noen ganger når det føles riktig, for det er bare en forelder som får dekket inntektstap fra nav, den andre forelderen må ta permisjon uten lønn og da taper man ganske mye inntekt om man ikke har forsikring.

Anonymous poster hash: a1350...330
Skrevet

Datteren min var alvorlig syk da hun ble født. Får ikke forsikring på henne.

Anonymous poster hash: d8625...753

Forsikring på ufødte barn, til og med 3 måneder eer jo til og med gratis, og dekker alle skader som oppstår i svangerskapet og inntil 3 mnd etter fødsel. Så at du ikke tegnet dette kan du ikke skylde på forsikringsselskapene for. Tragisk at datteren din er syk, håper hun har det bra nå! 

Anonymous poster hash: 89441...150

Skrevet

mine barn får ikke forsikring... ene barnet har kiss syndrom, operert mandler osv og det andre hadde låsninger i nakke pga hun skrek det på seg da hun hadde kolikk.... ingen av de har noen plager i dag, ingen av dem er mer syke enn andre barn..... synes det er skikkelig kjipt og ikke minst skummelt å ikke få forsikring på dem :(

Skrevet

mine barn får ikke forsikring... ene barnet har kiss syndrom, operert mandler osv og det andre hadde låsninger i nakke pga hun skrek det på seg da hun hadde kolikk.... ingen av de har noen plager i dag, ingen av dem er mer syke enn andre barn..... synes det er skikkelig kjipt og ikke minst skummelt å ikke få forsikring på dem :(

Har du prøvd å sjekke med alle forsikringsselskapene. Her ble mini nyreoperert som baby. Tok litt tid før vi fikk forsikring, men fikk etterhvert med forbehold på nyrer og urinveier.

Anonymous poster hash: 3e385...16a

Skrevet

Hvor mye koster det å forsikre barn?

Anonymous poster hash: 54cdb...a95
Skrevet

Her ble ungene forsikret sin første leveuke :)

Anonymous poster hash: a8d4e...d5b
Skrevet

Gjensidige

Vi har også Gjensidige, men får ikke forhøyet hjelpestønad for vårt barn. Er det en spesiell forsikring dere har, eller? Dette må jeg sjekke....

Anonymous poster hash: aac62...d24

Skrevet

Har du prøvd å sjekke med alle forsikringsselskapene. Her ble mini nyreoperert som baby. Tok litt tid før vi fikk forsikring, men fikk etterhvert med forbehold på nyrer og urinveier.

Anonymous poster hash: 3e385...16a

Hvilket selskap har dere? :)

Skrevet

Vi har også fra gjensidige, tegnet den første for 4 år siden, da var den forsikringen den beste som de har hatt/kommer til å ha, ca 1 år etter at vi tegnet den forsikringen så ble betingelsene, og det man får evt utbetalt forandret, så når vi skulle tegne forsikringen for jenta vår for 2 år siden, hadde de en hel annen forsikring, men vi truet vel med å bytte selskap hvis vi ikke fikk den samme forsikringen. Heldigvis så fikk vi den, og vet at det ikke er mange som har den samme forsikringen, og ingen annet selskap som har så god forsikring heller.

Anonymous poster hash: 0089e...216
Skrevet

Gjensidige

Vi har også Gjensidige, men får ikke forhøyet hjelpestønad for vårt barn. Er det en spesiell forsikring dere har, eller? Dette må jeg sjekke....

Anonymous poster hash: aac62...d24

Den er blitt endret for den var altfor bra i forhold til pris. Datteren min har ikke fått samme for den var endret innen hun fikk forsikring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...