Gå til innhold

Må jeg avbryte utdanningen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, mannen har vært utro og jeg vil ikke fortsette med han. Problemet mitt er at jeg er under utdanning og har to år igjen.

Er det noen som vet om jeg har krav på støtte fra nav? Overgangsstønad? Eller må jeg avbryte utdanningen min og begynne og jobbe?

Barnet mitt er seks år om det har noe å si?

Anonymous poster hash: d4a9f...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel rett på overgangsstønad frem til yngste barnet er åtte(?) år. Sjekk på nav.no.

Anonymous poster hash: b54bc...9cd
Skrevet

Kan anbefale å booke et møte med NAV! tlf nr (sentralbordet) 55 55 33 33. Der kan du få info og hjelp til å fylle ut søknader korrekt. De kan informere om bostøtte, dobbel barnetrygd (tror du må søke), utdanningsstønad og overgansstønad. Der kan du få korrekt informasjon til din situasjon.

Ellers er reglene for OS at du kan få i opptil 3 år, fram til barnet ditt fyller 8 år.

Anonymous poster hash: 781e2...27c
Skrevet

Husk på at overgangsstønad er for de som er alene om omsorgen, blir du det?

Anonymous poster hash: 1b7fa...c49
Skrevet

Husk på at overgangsstønad er for de som er alene om omsorgen, blir du det?

Anonymous poster hash: 1b7fa...c49

Jeg ska ha hovedomsorgen, ja.

Takk for svar, jeg må nok ned å snakke med dem. Jeg er så nervøs for at det ikke skal ordne seg :( Jeg prøvde å lese litt på nav sine sider, men det er så masse info og unntak og regler. Jeg klarer heller ikke tenke helt klart ennå. Om jeg bare har rett på stønad til barnet er åtte år, har jeg fortsatt nesten ett år igjen av utdanningen. Han fyller sju i september, og blir jo da åtte i sept på mitt 3. år. Uff, for en situasjon :(

Anonymous poster hash: d4a9f...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...