skjotta Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 hvor engasjerte var dere når førskolelærernes arbeidstidsavtale ble forhandlet? satte dere dere inn i hva som foregikk og hva vi mistet? flere lærere har i dag "regnet med" at jeg kommer til å stemme nei i uravstemningen fordi de er misfornøyd med arbeidstidsavtalen sin. på den ene siden er jeg langt fra fornøyd med årets oppgjør, men hvilken nytte vil jeg ha av å stemme nei? hive meg ut i en sympati streik for at lærerne skal beholde sin arbeidstidsavtale? og ja, det gnager bak i bakhodet at lærerne ikke støtter oss når vi trenger det. det er sikkert smålig av meg, men i kveld ganger følelsen av å være "sikre stemmer som ikke lager for mye leven" i lærernes forbund hver gang jeg leser ordene "stort forbund i ryggen"...
Optatium Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Jeg har iallefall i mine år som tillitsvalgt alltid uttrykt min støtte og mer enn en fang tatt til orde for deres sak i media og på årsmøte. Jeg har også i møte med venner dom jobber i barnehage gitt uttrykk for sympati og felles frustrasjon over at våre yrker er lagt på den offentlige hoggstabben. Håper dere stemmer nei fordi dere er misfornøyd med lønna, og litt i sympati ned oss, men jeg forventer og krever ikke v
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Jeg har barn i barnehagen og ja, jeg engasjerer meg for bedre betingelser for barnehagelærere. Har ikke engasjert meg så mye for vernepleiere, sykepleiere, barnevernedped., fysioterapeuter og jeg beklager for det. Anonymous poster hash: fcd10...487
skjotta Skrevet 26. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 26. mai 2014 dessverre ligger det jo i kortene at dersom vi stemmer nei, så er det ikke vårt patetiske lille lønnstillegg som vil ble prioritert i forhandlingene.... sa bra at du har støttet oss, skulle ønske der var mange, mange flere som deg. i stedet blir jeg (som tillitsvalgt og styremedlem) møtt av nestleder som åpner sin introduksjon med "førskolelærerne ønsker seg et 16 års trinn, men det må de bare glemme" og utallige kurs og foredrag der det snakkes om lærere, lærere, lærere, lærere og så førskolelærerne da. jeg føler meg som en annenrangs i mitt eget forbund, og som om det ikke er nok at lærerne styrer skuta, så er det et evig mas om hvor mye bedre de hadde det når de var i lærerlaget. akkurat nå tenker jeg at kanskje lærerne bare burde bryte ut og danne eget forbund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå