Gå til innhold

Hvor mye er det vanlig å gi i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i bryllup om et par helger til et vennepar. De ønsker seg penger. Hvor mye er det vanlig å gi…? Vil ikke være gjerrig ;)

Anonymous poster hash: 61245...c9b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men dytter på denne. Vi skal nemlig også i bryllup snart og brudeparet ønsker seg penger! :) 

Anonymous poster hash: 37839...61c
Skrevet

Jeg skal i bryllup om noen uker og har tenkt å gi tusen kr. Er en nær familievenn som også er gudfar til datteren min, som skal gifte seg.

Skrevet

Jeg kommer aldri til å gi penger i gave til venner, uansett om det er det de ønsker seg, men jeg har pleid å gi en gave til rundt 1000 kr.

Anonymous poster hash: a3dc4...14e
Skrevet

Jeg har lært at man gir gave til en verdi av 500 kr per person som gir.

Anonymous poster hash: 369c3...74e
Skrevet

Kan jeg spørre hva som er vanlig å gi (sum verdi) når man er forlover i bryllup? Jeg skal nemlig være forlover og lurer på om det da er vanlig å gi litt mer? Vi svømmer ikke i penger, men tenker å spare opp 2000 kr til brudeparet.

Skrevet

Kan jeg spørre hva som er vanlig å gi (sum verdi) når man er forlover i bryllup? Jeg skal nemlig være forlover og lurer på om det da er vanlig å gi litt mer? Vi svømmer ikke i penger, men tenker å spare opp 2000 kr til brudeparet.

Da vi giftet oss fikk vi gave for litt over tusen fra våre forlovere med følge.v følte ikke det var for lite.

Du må selv kjenne på hvor mye du føler du har råd til å gi

Anonymous poster hash: 8dd30...9d8

Skrevet

Man får gi det man har råd til, men rundt 1000,-

Anonymous poster hash: f7ce6...84d
Skrevet

Takk for svar :) 

Skrevet

Vi pleier å gi tilsvarende det en middag og fest koster på byen. Dvs 1500-2000kr fra meg og mannen. Hadde jeg vært forlover og fått en fin kjole på kjøpet hadde jeg gitt mer, litt tilsvarende utlegg på en kjole kanskje 1500 til.

Anonymous poster hash: 17e6c...5d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...