Gå til innhold

Empirisk eller teoretisk master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du valgt, eller hva skrev du selv og hvorfor? Og hva skrev du om?(hvis du vil  fortelle meg...)

Jeg skal skrive innenfor pedagogikk, om det er relevant :)

Anonymous poster hash: 32d68...19b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Empirisk! Lettere å få god krakter og det er ens eget. Mer motiverende.

Anonymous poster hash: bbb49...9f4
Skrevet

Flere som har skrevet master og vil dele sin mening om dette?

Skrevet

Skal skrive neste år. Tror det blir empirisk! Gøy og lærerikt å samle inn og behandle data!

Anonymous poster hash: 04b89...c10

Skrevet

Det blir jo en smakssak - teori er gøy og jeg misliker empiri så jeg ville aldri skrevet annet enn teoretisk.

Skrevet

Jeg er også glad i teori, Luten.

Er nesten litt redd jeg ikke vil få til å behandle data riktig og at det vil trekke meg ned. Har aldri gjort noe slik før så er jo helt grønn.

Skrevet

Kommer helt an på hva du ønsker å få ut av opogaven. Spennende å lage en egen studie, men det krever også mye engasjement og det kan fort gå mer tid enn man tenkte.., Har akkurat levert fra meg oppgave nå (teoretisk) og trodde aldri jeg skulle bli ferdig :-) Men fantastisk nå som jeg er i mål!!

Lykke til!!

Anonymous poster hash: 8eede...69d

Skrevet

Nettopp ferdig med bacheloroppgaven og jeg ville valgt teori. Empiri og analysen av datagrunnlaget var det vanskeligste med hele bacheloroppgaven. Ville ikke gjort det igjen for det ligger ikke for meg.

Anonymous poster hash: 50e9a...108
Gjest beef sister
Skrevet

Jeg skrev teoretisk, men hadde ikke noe valg. Neste gang ønsker jeg å skrive empirisk (men det er innenfor noe helt annet). Jeg tenker at det avhenger veldig av hva du vil skrive om og hva du foretrekker. Er nok flere fallgruver hvis du velger å skrive empirisk.

Skrevet

Jeg skrev teoretisk, men hadde ikke noe valg. Neste gang ønsker jeg å skrive empirisk (men det er innenfor noe helt annet). Jeg tenker at det avhenger veldig av hva du vil skrive om og hva du foretrekker. Er nok flere fallgruver hvis du velger å skrive empirisk.

Ja, det er nok disse fallgruvene jeg frykter.

Bacheloroppgaven min var teoretisk, vi hadde ikke noe valg. Veldig strenge føringer, vi kunne ikke gå utenfor pensum en gang. Sikkert veldig spennende for sensor å rette.

Gjest beef sister
Skrevet

Bacheloroppgaven min var teoretisk, vi hadde ikke noe valg. Veldig strenge føringer, vi kunne ikke gå utenfor pensum en gang. Sikkert veldig spennende for sensor å rette.

Du skal vel ta/har tatt metode. Har du en god veileder (hvis du kan velge selv, går du for en som driver med forskning)  går det nok fint. Velg etter det du selv tror vil være mest givende.

Skrevet

Det kommer vel strengt ann på faget? Jeg har en master fra mine yngre dager innenfor sammfunnsfag. Den var teoretisk. Mens den innenfor biomedisin er innenfor biomedisin er empirisk.

Anonymous poster hash: e91cd...605

Skrevet

Du skal vel ta/har tatt metode. Har du en god veileder (hvis du kan velge selv, går du for en som driver med forskning)  går det nok fint. Velg etter det du selv tror vil være mest givende.

Skal ha metode før oppgaveskrivinga begynner, kanskje jeg føler meg bedre rusta etter det ;)

Skrevet

Det kommer vel strengt ann på faget? Jeg har en master fra mine yngre dager innenfor sammfunnsfag. Den var teoretisk. Mens den innenfor biomedisin er innenfor biomedisin er empirisk.

Anonymous poster hash: e91cd...605

Faget er fortsatt pedagogikk :)

Skrevet

Jeg er i gang med en empirisk oppgave. Og hadde nok valgt det igjen hvis jeg skulle skrevet en til.

Skrevet

Man bør ha peiling på metode om man skal skrive teoretisk også. Man bør kunne vurdere den forskningen du skal skrive om, og da må du kunne ha noe kritisk sans rundt metoden som er brukt osv.

Anonymous poster hash: bbb49...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...