Gå til innhold

Skrellt frukt i syden til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dette? Kan baby (6 mnd) få skrellt frukt i syden? Tenker drue, eple, pære etc Tenkte å ha med sånn babyfeeder og er så kjekt og stappe noe inn i den og gnage på. Banan føler jeg er safe siden skallet er så tykt, men ble litt usikker på andre ting? Skal ha med fruktmos hjemmefra også, så det er jo ikke no big deal:)

Og hvordan er det egentlig å drikke melk der (rettere sagt Kypros dit vi skal)? Slo meg nå at det har aldri vært et tema før å drikke syden-melk, men nå reiser vi med en 3-åring også som er såååååå himla glad i frokostblanding og gryn.. 

Anonymous poster hash: 6491b...c01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby kan få skrelt frukt. Den er like trygg som skrelt frukt i Norge (frukt i Norge er sjelden norsk). 

3åringen kan drikke melk ja. Den kommer fra kuner også på Kypros ;-)

LItt frekk her kanskje, men måtte bare :-)

Anonymous poster hash: 7c802...900
Skrevet

Jeg hadde ikke servert mine unger melk med mindre jeg fikk en uåpna flaske/boks der jeg kunne lese at den er pasteurisert..

Er ikke sikkert de lager/ oppbevarer melk på samme måte som oss.

Og man skal være forsiktig med melk og melkeprodukter.

Skrevet

Frukt og grønt er den største kilden til sykdommer, ved siden av melk.. Jeg hadde vært restriktiv med begge deler. Og husk vaksiner!

Anonymous poster hash: 775af...a7c
Skrevet

Det var det med pasteurisert jeg tenkte på ja. Kjøper evt på minimarkedet (og regner jo med at reiseselskapet går litt god for det de selger der :-p).

Fullstendig klar over at lite frukt i Norge kommer fra Norge ja, ville bare høre hva dere andre praktiserer!:)

HI

Skrevet

Frukt og grønt er den største kilden til sykdommer, ved siden av melk.. Jeg hadde vært restriktiv med begge deler. Og husk vaksiner!

Vaksiner for å dra til Kypros??

Anonymous poster hash: 1a2d1...48f

Skrevet

Det var det med pasteurisert jeg tenkte på ja. Kjøper evt på minimarkedet (og regner jo med at reiseselskapet går litt god for det de selger der :-p).

Fullstendig klar over at lite frukt i Norge kommer fra Norge ja, ville bare høre hva dere andre praktiserer!:)

HI

Treåringen vår (og vi) drakk melk i Thailand og jeg tenkte aldri på dette med pasteurisering. Det er vel rimelig vanlig praksis i de fleste "normale" land går jeg ut i fra. Et godt tips med frukt er å holde deg til det man må skrelle, som banan, melon, ananas osv.

Skrevet

Melken på Kypros er kjempegod også :) NamNam,,,, og frukten er god som gull.

Skrevet

Ja tenkte KUN å gi frukt som må skrelles ja, så da holder meg nok til banan tipper jeg (er uansett ikke så bevandret i fruktverden enda) :-p

Vaksiner tar vi ikke noe ekstra av for å reise dit! Har vært der 5 ganger nå og aldri vært noe tema. Baby rekker å få 5-mnd vaksina, og det er jo bra:)

HI

Skrevet (endret)

Vaksiner for å dra til Kypros??

Vaksine? For hva? Eller mener du vaksineprogrammet for baby?

Endret av Gjest
Skrevet

Hallo, vask frukten og la babyen gaffle i vei :)

Både frukt og grønnsaker smaker jo så mye mer og bedre. Det er et veldig trygt sted du skal til altså, så det skal nok gå så bra selv med en liten utenlands fruktbit ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...