Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Hvorfor skal jeg plutselig betale den jævla lisensen da???? Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Har du pc? Anonymous poster hash: eed52...f6a
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Har du pc? Anonymous poster hash: eed52...f6a Jeg låner en pc fra skolen! Jeg hadde en pc for 3 år siden. Men ikke min egen nå.. Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Det står at jeg er registrert med et abonemang!!! Det er jeg jo ikke Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Ring dem og hør hva de mener du har. Anonymous poster hash: e1ab2...2ec
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Det står at jeg er registrert med et abonemang!!! Det er jeg jo ikke Anonymous poster hash: 724d2...5eb Du skrev ikke abonemang?! Anonymous poster hash: e7191...43b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2014 #7 Skrevet 26. mai 2014 Det står at jeg er registrert med et abonemang!!! Det er jeg jo ikke Anonymous poster hash: 724d2...5eb Du skrev ikke abonemang?! Anonymous poster hash: e7191...43b Leser du dårligere enn jeg skriver eller? abonnement.. fornøyd? Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Ikke betal. Da har du inngått en avtale på at du har tv, selv om du ikke har. Det har vært førte forbrukersaker på dette. Ikke kontakt lisens Avd, kontakt forbrukerombudet! Anonymous poster hash: 3f552...eb9
kaklemor Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Hvorfor skal du ikke betale? Anonymous poster hash: f57cc...faf
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Hvorfor skal du ikke betale? Anonymous poster hash: f57cc...faf Jeg har ikke inntekt. Stønad, trygd, pensjon eller noe.. då da synes jeg det kan vente til jeg har noe form for inntekt. Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #13 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Hvorfor skal du ikke betale? Anonymous poster hash: f57cc...faf Jeg har ikke inntekt. Stønad, trygd, pensjon eller noe.. då da synes jeg det kan vente til jeg har noe form for inntekt. Anonymous poster hash: 724d2...5eb Har du TV skal du betale, der er reglene veldig enkle. At du har TV før du har inntekt er ditt eget problem. Anonymous poster hash: b69b4...ac2
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #14 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Hvorfor skal du ikke betale? Anonymous poster hash: f57cc...faf Jeg har ikke inntekt. Stønad, trygd, pensjon eller noe.. då da synes jeg det kan vente til jeg har noe form for inntekt. Anonymous poster hash: 724d2...5eb Så hvis du trenger en bukse så bare tar du den med i veska uten å betale? For du trenger ikke betale siden du ikke har inntekt? Anonymous poster hash: e53af...1a7
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #15 Skrevet 28. mai 2014 Lisensen fungerer slik: har du en tv som er i bruk- da må du betale lisens. Anonymous poster hash: e2054...d7a
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #16 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Eh... Jo, du må betale så lenge du har TV i bruk i huset. Anonymous poster hash: 46c0d...100
kaklemor Skrevet 28. mai 2014 #17 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Så lenge det ikke står noe abonnement i ditt navn, så skal du ikke betale for det. Men alle må betale for å ha en tv i stua!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #18 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Pokker så frekt. Selv var jeg helt uten inntekt i flere år for litt siden, alikevel krevde de at jeg betalte boliglånet, billånet OG maten jeg forsynte meg med i butikken. De kunne fint ha droppet dette synes jeg. Anonymous poster hash: 77581...359
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #19 Skrevet 28. mai 2014 Ler å ler. Dere er så lette å terge opp. Gå ut. Finn på noe med barna. Ikk sitt der å glo... Anonymous poster hash: 724d2...5eb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #20 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Pokker så frekt. Selv var jeg helt uten inntekt i flere år for litt siden, alikevel krevde de at jeg betalte boliglånet, billånet OG maten jeg forsynte meg med i butikken. De kunne fint ha droppet dette synes jeg. Anonymous poster hash: 77581...359 Problemet er at HI hadde sluppet å betale hvis huseier ikke hadde vært så kjip! Reglene for NRK-lisensen sier at man slipper å betale mer enn 1 lisens i en bolig, uansett hvor mange mottakere man har. Vi har 3 tv'er hjemme - en på soverommet, en i stua og en hos barna i andre etasje. Men vi betaler da sannelig ikke 3 NRK-lisenser!! Anonymous poster hash: 04309...548
BareMas Skrevet 28. mai 2014 #21 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Har du tv med mottaker skal du betale.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Skrevet 28. mai 2014 Jeg fikk også helt plutselig lisensregning (258,-) .. Det stod at de var klare over at jeg endelig hadde fått tv. Bortsett fra at; Jeg har hatt tv i ganske mange år da! Jeg kontaktet dem og spurte dem hvof dette kom fra. Joh nei da var det etter at de fikk ny regel 1. 1. 14. At de selv har lov til og hente inn data fra alle kanalselskaps sine systdm. Jeg hadde rikstv i 08 og 09. Men ikke nå lengre. Jeg har tv. Og aøt i boks fra huseier. Men!! Jeg ska da ikke betale enda synes jeg Anonymous poster hash: 724d2...5eb Pokker så frekt. Selv var jeg helt uten inntekt i flere år for litt siden, alikevel krevde de at jeg betalte boliglånet, billånet OG maten jeg forsynte meg med i butikken. De kunne fint ha droppet dette synes jeg. Anonymous poster hash: 77581...359 Problemet er at HI hadde sluppet å betale hvis huseier ikke hadde vært så kjip! Reglene for NRK-lisensen sier at man slipper å betale mer enn 1 lisens i en bolig, uansett hvor mange mottakere man har. Vi har 3 tv'er hjemme - en på soverommet, en i stua og en hos barna i andre etasje. Men vi betaler da sannelig ikke 3 NRK-lisenser!! Anonymous poster hash: 04309...548 Det stemmer ikke helt. En familie kan ha flere aparater på samme lisens, men har du for eksempel leieboer skal denne betale egen lisens. Barn som bor hjemme og fult ut forsørges av foreldrene går under foreldrenes lisens, men barn med egen inntekt skal betale egen lisens selv om de bor hjemme hos foreldrene. Fra http://www.nrk.no/lisens/betalingsplikt-1.11584664 "Privatpersoner kan ha flere mottakere på samme lisens når mottakerne brukes av lisenshaveren selv, ektefelle/samboer og hjemmeboende barn som fullt ut forsørges av lisenshaver." Anonymous poster hash: f57cc...faf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå