Gå til innhold

Lukke igjen døra til barnet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på 1 år ligger på vårt rom, og til nå har vi lagt han i senga, sunget og sagt god natt, før vi går ut og lar døra stå på gløtt. Da småsutrer han i et par minutter før han blir stille og sovner. For noen kvelder lukket vi døra til rommet da vi gikk, fordi vi hadde besøk av noen med hund. Og da ble det stille etter bare noen sekunder!! Dette har vi testet kveldene etterpå, og han blir mye raskere rolig hver gang. Er det flere som har opplevd dette? Det er jo bra at han roer seg fortere, men det gjør litt vondt i mammahjertet å lukke døra, jeg er redd han føler seg alene eller noe. Er jeg rar? :)

 

Anonymous poster hash: 9fe9b...ceb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er da normalt det :)

 

Anonymous poster hash: ba060...338

Skrevet

Er da normalt det :)

 

Anonymous poster hash: ba060...338

Så bra :) men hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 9fe9b...ceb

Skrevet

kanskje han venter på deg om døra er åpen?

Skrevet

kanskje han venter på deg om døra er åpen?

Kanskje. Jeg er bare urolig for at han skal tolke den stengte døra som at jeg har gått fra han. Jeg er førstegangs og legger sikkert altfor mye i dette. Skulle sikkert vært glad for at han roer seg fortere, men jeg klarer ikke å la være å tenke at han ligger der og er redd eller føler at jeg har stengt han ute, og at han ikke tør/klarer å gråte. Uffameg, rare greier disse mammahjerte-tankene... :-P

 

Anonymous poster hash: 9fe9b...ceb

Skrevet

Han et ett år og skjønner mye. Du kan fortelle ham at nå er det natta og mamma er i stuen og passer på, hvis det hjelper på mammahjertet. Dersom han tror du forlater ham vil han si fra, med hysterisk gråt. Da går du selvsagt inn igjen, roer og trøster, og forklarer igjen at det er nattatid og mamma sitter i stuen og passer på. Dette vil han skjønne fort. Så lenge du kommer inn igjen hvis han uttrykker behov for det, eller frykt, så skjønner han at du ikke har forlatt ham ❤ Det er bare godt for ham å få ro når han skal sove. Lykke til videre😊

 

Anonymous poster hash: fa8d8...c57

Skrevet

 

Han et ett år og skjønner mye. Du kan fortelle ham at nå er det natta og mamma er i stuen og passer på, hvis det hjelper på mammahjertet. Dersom han tror du forlater ham vil han si fra, med hysterisk gråt. Da går du selvsagt inn igjen, roer og trøster, og forklarer igjen at det er nattatid og mamma sitter i stuen og passer på. Dette vil han skjønne fort. Så lenge du kommer inn igjen hvis han uttrykker behov for det, eller frykt, så skjønner han at du ikke har forlatt ham ❤ Det er bare godt for ham å få ro når han skal sove. Lykke til videre😊

 

Anonymous poster hash: fa8d8...c57 [/quote

 

Tusen tusen takk :)

 

Anonymous poster hash: 9fe9b...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...