Gå til innhold

Morro med fordommer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie akkurat nå, så et sted det ikke er så mye skandinaviske turister. Det kan faktisk gå dager mellom vi møter noen fra denne lille delen av verden.

Men uansett, vi har akkurat vært ute å spist, og utrolig nok, ved nabobordet satt det et svensk litt eldre par som pratet med noen andre gjester på engelsk.

Og det var her det morsomme startet. De satt å la ut om hvor fryktelige nordmenn er. Hvordan vi er arrogante, at vi kjøper opp hele Sverige, og at de skulle ønske vi ikke hadde lov til å eie noe der. Og de fortsatte og fortsatte med alle mulige negative ting om Norge generelt.

(De hadde selvfølgelig ikke fått med seg at vi var norske)

Må innrømme at vi sleit litt med å ikke begynne å le høyt, og samtidig så ble vi også litt fornærmer. For ja, vi er faktisk noen av de menneskene som eier et hus i Sverige ;)

Og vi har opplevd situasjonen med å kjøpe der helt motsatt som de de snakket om.

Det var også en aha opplevelse å bli snakket om på generell basis, og hvor stereotypt de snakket om nordmenn.

Må innrømme at jeg ikke klarte å holde munn, så når vi skulle gå så hilste jeg på de på norsk, og sa hyggelig at vi var en av de fryktelige nordmennene som eier hus i Sverige. Sa også noe om at verden kanskje ikke er så svart / hvit som det fremstilte det sånn. Og at det kanskje kunne være en ide å tenke på hva de snakket om hvis de ikke ønsket å diskutere det.

Ja, litt barnslig, men jeg måtte bare.

Så da fikk de vel bekreftet inntrykket om at nordmenn er ufyselige ;)

Så hva hadde dere gjort her, sagt noe eller bare gått?

Anonymous poster hash: e5fb2...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Hva svarte de ?

Mannen hadde lyst til å krype under bordet, og damen stammet frem at vi nok hadde misforstått litt, for det var ikke sånn de hadde ment det ;)

Jeg regner med at vi har gitt de et minne for ferien om de frekke menneskene de møtte :D

Anonymous poster hash: e5fb2...aab

Skrevet

Bryr meg ikke om slikt. Folk får tenke som de vil :)

Anonymous poster hash: e05a8...ed0
Skrevet

Der dreit de på leggen som vi sier i Bergen,hahaha :-)

Anonymous poster hash: da86f...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...