Gå til innhold

Gyldig fravær ved eksamen ved UiB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bekreftelse fra min lege utstedt 21/5 at jeg ikke kan ta eksamen i dag 26/5. Ser nå at det står på retningslinjene at bekreftetelsen skal være utstedt eksamensdagen. Noen som har erfaring med at de er veldig strenge på dette? Har flere leger i familien, så kunne sikkert fått en bekreftelse i dag, men synes ikke det blir helt riktig heller, selv om grunnen til st jeg må være borte er reel.

Anonymous poster hash: cb883...310

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg studerer ved UiO og det MÅ legeerklæringen være utstedt den dagen eksamen er og leveres til instituttet innen tre dager etter opprinnelig eksamen.

Anonymous poster hash: 7bb44...fbf

Skrevet

Æsj... Har betalt eksamensavgiften på 5000 kr også... Og så vil jeg jo prøve igjen senere, så da mistet jeg jo et forsøk...

Takk for svar.

HI

Skrevet

Ok, har følgende alternativer:

A) Spørre en venninne (evt familie) som er lege om bekreftelse, men som ikke jobber et sted det er naturlig for meg å få bekreftelsen fra. Og det føles litt ubehagelig å be om en sånn tjeneste...

B) Satse på at jeg universitetet godkjenner bekreftelsen, den er jo skrevet før eksamen, ikke etterpå. Men det er jo godt mulig at det ikke går...

Hadde vanligvis ikke tenkt på å spørre andre, bare at jeg ikke har råd til å miste de 5000 kr...

Hvilket alternativ ville du valgt?

Skrevet

Skulle skrive B), ikke solbrillesmiley...

Skrevet

Haha, b )

Skrevet

Jeg studerer ved UiO og det MÅ legeerklæringen være utstedt den dagen eksamen er og leveres til instituttet innen tre dager etter opprinnelig eksamen.

Anonymous poster hash: 7bb44...fbf

Samme ved UIT

Anonymous poster hash: d3b5a...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...