Gå til innhold

Ta alvorlig kreftdiagnose på forskudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med en sykepleier, og jeg føler hun ber meg ta på forskudd at et familiemedlem har kreft. Hun skal kalle oss inn til informasjonsmøte når de får resultatet, sier hun. Og se om det kan behandles eller ikke kan behandles.

Men hun sier de ikke kan være sikre før de får resultatet. Har ikke lyst til å oppgi flere detaljer her, bortsett fra at det dreier seg om en liten svulst.

Jeg føler at jeg ikke kan fortvile her og nå, før resultatet har kommet.

Sykepleieren sier at han ikke helt skjønner alvoret i det hun sier. Men en kan da ikke fortelle en person at døden venter, før resultatet er kommet?

Til og med om det skulle være ondartet, skulle det vel være håp om å fjerne en ganske liten svulst. Og hvis ikke, må vi takle det da.

Kjenner det som jeg allerede har hatt det alvorlige og tunge møtet med denne sykepleieren, endatil før resultatet har kommet.

Anonymous poster hash: 8dab3...d58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er oppført som nærmeste pårørende så får du vite når resultatet foreligger. Ta ikke sorgene på forskudd.

Anonymous poster hash: c45d8...485
Skrevet

Hun vil vil kanskje bare at dere skal være forberedt på at det KAN være alvorlig.

Har vært der selv, så jeg  vet litt om angsten og bekymringene man har i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: 6aaf9...f23
Skrevet

Ja, det er det jeg også mener. Det som var rart, var at hun sa: Han er jo i god form på tross av dette her, da. Så i realiteten fortalte hun meg at han hadde kreft.

Men hun kunne da ikke gjøre det, samtidig som hun sa de ikke kunne være sikre før resultatet var kommet.

Som sagt dreier det seg om en liten svulst, så heller ikke noen spredning skulle tilsi at de kan være sikre.

Skrevet

Dette er ikke en av sykepleiers oppgave, og jeg er det selv! Sykepleiere har ikke lov å gi ut diagnose til pasientene, det er det lege som gjør! Og det er en fæl sykepleier som kommer med antydninger, før resultatet har kommet, slik gjør man bare ikke! Her har tydeligvis sykepleieren gått glipp av noe på skolen!

Jeg håper at det vil gå bra med pasienten det gjelder, uansett utfall av prøvene:-)

Anonymous poster hash: 5e452...433

Skrevet

Takk for det!

Går ut fra at de i enkelte tilfeller kan si sikkert at "dette er kreft som har utviklet seg over lang tid", men dette er visst ikke et slikt tilfelle.

Personen er høyt oppe i åra, så vi er veldig bekymret for ham uansett resultat. Men synes det er litt rart at de uttaler seg på en slik måte om kreft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...